Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Energie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Energie

    Korting op 420shop
    Hallo mensen.
    dit is mijn tweede topic die ik start.
    ik heb al wat heen en weer gelezen maar ik blijf in nogal hoge paniek.

    ik heb mijn hele tent bij elkaar gefixt en wou net gaan beginnen maar ik ben wat gaan rekenen.

    ik ben erachter gekomen dat mijn 600watt lamp plus afzuiging ongeveer 50 a 60 euro per maand aan stroom gaat kosten. Dat is natuurlijk niks maar om het feit dat mijn energiekosten per maand nu 43 euro bedraagd denk ik dat die plotselinge verdubbeling nogal raar gaat overkomen bij de energiemaatschappij..

    what do i do mensen
    jullie zijn mijn enige hoop op dit moment

    #2
    Ik denk dat je met 50-60 euro per maand wat aan de lage kant zit.
    Een 600W HPS verbruikt 660W, afzuiger etc...kan je wel op 100W rekenen.

    30 dagen groei 18/6 = 30 *18 * 660W = 356.4 KWh
    80 dagen 12/12 = 80 * 12 * 660W = 633.6 KWh
    110 * 24 * 100W extra dingen zoals afzuiger = 264 KWh
    Totaal 1254 KWh

    Voor de KWh prijs reken ik in dit voorbeeld 24 ct.

    1254 * 0.24 = rond de 300 euro en dat is verdeeld over 110 dagen dus dat komt op zo'n 83 euro per maand.

    (als je autoflowers kweekt wordt het nog wat meer want die moeten van begin tot eind op 18/6)

    Zelf uitrekenen met behulp van de energiekostencalculator op JD : https://jointjedraaien.nl/cannabisforum/calculator/
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Stap je toch eerst over van energieleverancier, als dat je angst is? Die weet niet wat je gebruikt. Ik zou me zelf niet echt zorgen maken, wijzigingen gezinssamenstelling, aanschaf aquarium, waterbed of jacuzzi, of een electrische auto. Allemaal normale redenen voor ander energiegebruik.

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Of je schoonmoeder die iedere 20 min. naar de
        wc. moet en daar 18 min op zit met 400 watt verlichting
        zit anders ziet ze niet veel!

      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        Ik heb mijn schoonmoeder op 12/12 staan, in de hoop dat ze gaat bloeien....

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Wil wat zeggen maar ik doe het niet......................

      #4
      WittiW
      Zou ik dan eerder gewoon bellen om uit te leggen waarom het omhoog kon schieten? (Zat zelf te denken om te zeggen dan ik mijn pc 12 uur pd gemiddeld aan heb staan. Die trekt makkelijk 700 watt. Of gewoon wachten tot ik gebeld word?
      Last edited by QnQ; 9 June 2020, 21:53. Reden: citaat opgerookt

      Comment


        #5
        QnQ

        Ik heb het nog niet precies uitgerekend nee maar 83 euro vind ik nogateeda prima betaalbaar. Mn afzuiger is geen 100 watt maar 75. Maar ik snap waar je het over heb.

        Het gaat mij meer om dat ik straks niet direct de politie voor me deur heb staan met me hobbykweekje
        Last edited by QnQ; 9 June 2020, 21:53. Reden: citaat opgerookt

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Speciaal voor dementen om
          het te herhalen?

        • SonnyMargera
          SonnyMargera commented
          Editing a comment
          Sorry wat?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ik heb de citaten al verwijderd Ipie
          Nieuwe leden hebben de neiging om alles te citeren, ze moeten nog een beetje wennen aan JD denk ik.

        #6
        Zolang jij de enige bent die er vanaf weet en niet opvallend met zakken grond of potten gaat slepen krijg jij geen politie over de vloer.
        Pas als anderen in je omgeving weten dat je wiet kweekt wordt het risico een heel stuk groter.

        Als je naar de website van je energieleverancier gaat kun je daar meestal zelf je maandbedrag al verhogen, dan heb je ook geen hoge eindafrekening.
        En anders even bellen dat je je maandbedrag wil verhogen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #7
          Dus gewoon aanzetten dat hokkie en wanneer de energiemaatschappij erom vraagt een smoes verzinnen? Is dat hoe kweekerts het doen?

          oh en sorry voor de citaten. Ik ben inderdaad nieuw op dit forum en ik citaat meestal alles in het dagelijks leven

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            Sorry ik ben vaak melig en spijt me...
            Ik zou me geen zorgen maken,, een waterbed
            kost al een vermogen van slechte kwaliteit.

            Buiten dat hoef je in de eerste instantie niemand
            binnen te laten en buiten dat, dacht je nu echt dat
            ze zich druk maken om 5 tientjes? Geen zorgen hoor!
            Dan zou je iemand op de 10.000 zijn.......

          #8
          Ik zou me vooral niet te druk maken. Ik kan ook alvast in een rolstoel gaan zitten voor het geval dat ik mijn beide benen breek toch doe ik dat niet. Het gaat de energie maatschappij geen moer aan wat je thuis doet, zolang je maar betaald. Misschien denken ze wel hehe die gast die maar 43 euro per maand verbruikt gaan we eindelijk nog eens wat mee verdienen
          De Bloemen Van Bri

          Comment


          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            trouwens toen ik een blauwe maandag loodgieter was heb ik de gekste dingen gezien bijvoorbeeld 1 vrouw, die een bad in haar slaapkamer had.

          #9
          Hmm oke bedankt mensen voor de tips. Ik ga ontkiemen en dan word t knallen

          Comment


            #10
            Ben benieuwd sonny! Ga je een verslagje bijhouden?

            Ik kwam er v/d week trouwens achter dat ik in mijn woning zo'n smartmeter heb en dat je dan in dal-uren minder voor je stroom betaald. 19,5 cent ip 21,35.
            Gaat je maybe niet om de kosten. Maar wieweet heb je d'r wat aan.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


            • SonnyMargera
              SonnyMargera commented
              Editing a comment
              Ik heb inderdaad zo'n meter maar meer weet ik niet haha. Ben zelf 18 dus beheer het huis niet. Ik zou best een verslag willen maken maar ik ben nog niet zo bekend met het forum. Dus dan zou iemand mij dat even moeten uitleggen.

              Het ging me inderdaad niet om de kosten maar toch handig. Ik was gewoon bang dat de plotselinge groei van 200kwh+ boven op mn rekening van al boven 200kwh een beetje opvallen zou zijn haha

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              WittiW hmm interessant. Ik heb daar niet voor gekozen, was automatisch zo. Vind mijn stroom eigenlijk redelijk goedkoop. 21,35.... cent is niet zo gek dacht ik?
              Naja, die 50% stroom in daluren kom ik wel aan als mijn binnentjentje er staat na de zomer.

            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              Ik zat bij Eneco, nu bij de dochter Oxxio. Als je een variabel tarief hebt, dat gaat per 1 juli wijzigen. Drastisch omlaag door ontwikkelingen op de oliemarkt. ok, probeerde echt het plaatje hier te krijgen. Mislukt. Kut php.

            #11
            [PHP][/PHP]Oxxio.JPG
            Mijn tarief.
            Attached Files

            Comment


              #12
              WittiW Ik zit ook bij Oxxio inderdaad. Dit zijn mijn tarieven:

              AFkG4Do.png

              Moet zeggen dat ik er nog niet helemaal in thuis ben, dat hele gas/water/licht gebeuren. Woon sinds mei in mijn eigen huisje. Dus het is redelijk niew voor mij allemaal.
              Zou niet weten of mijn tarieven variabel zijn...
              In mijn vorige huur appartementje zat de stroom gewoon bij de prijs in.
              Ik dacht dat ik 21,5... nogwattes betaalde maar dat is dus zelfs nog iets minder..
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


              • WittiW
                WittiW commented
                Editing a comment
                Ik zit op 25 euro QnQ, ik win ook zelf wel wat electra...

              • SonnyMargera
                SonnyMargera commented
                Editing a comment
                QnQ bedoel je dan je totale rekening met ook gas erbij of echt het dubbele daarvan alleen in stroom. Want die 48 euro van mij is dan ook echt alleen voor het stroom gas enzo niet meegerekend. Volgens mijn energieleverancier is dat get gemiddelde van een woning van 4 personen

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Ik betaal 1x per maand een bedrag voor gas en licht inderdaad.
                Ik heb niet m'n jaarrekening erbij gepakt om uit te rekenen wat ik precies per maand alleen aan elektra betaal.
                Als het de helft is, zit ik boven de 120

              #13
              Boven het dubbelle alleen aan stroom? Dayumm
              (oops per ongeluk als post ipv comment)

              Comment

              Bezig...
              X