Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met airco kweken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Met airco kweken?

    Korting op 420shop
    Ik weet dat het er hier nog heeft rondgegaan maar ik zou het graag nog eens willen navragen.

    Eerst ff inleiding

    Ik woon in een nieuwbouw ( wilt zeggen dat het hier zelf als het koud is is het hier super warm door de goed ge isoleerde muren.) Maar wat dan het probleem is als het te warm komt zit ik met temperaturen van 30+ dus heb ik een idee gehad om een airco te kopen nu weet ik ook door opzoekwerk dat airco slecht is voor de plantjes. Dat het de luchtvochtigheid ontneemt. Maar heb ik dan weer proberen optelossen met een bevochtiger. En heb zelf een ontvochtiger gekocht omdat ik wil alle termen in mijn handen wil hebben en echt alles wil proberen aan te sturen.

    Wat ik ook van plan ben is veel dingen proberen zonder planten met lamp aan in tent en dan eens zien hoe het gaat?

    Met wat moet ik allemaal rekening houden?

    Iemand die me op een of ander manier kan helpen? Ik zou het zeer leuk vinden!
    Last edited by OG Skywalker; 20 June 2020, 10:44.

    #2

    Comment


      #3
      Klopt, die verrijdbare airco's werken niet.
      Je moet de lucht die daaruit komt afvoeren naar buiten, maar je kunt je huis niet vacuum trekken, dus je trekt ook altijd weer (warme) buitenlucht naar binnen.
      Waar kun je op rekenen...uuh...is het erg flauw als ik zeg een flinke elektra-rekening ?

      Pff, tis moeilijk man, ik kies er zelf voor om niet midden in de zomer binnen te kweken, maar als je daar wel voor kiest zul je wat problemen moeten oplossen.
      Succes.


      (topic verplaatst naar het forum over kweekruimtes)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        We hebben niet allemaal een koele kelder

      #4

      ​​​​​​Ik zou een verrijdbare nemen maar mijn raam Is volledig afgesloten dus er komt zeker geen warme lucht weer naar binnen.

      En de kamer is afgesloten dus maar de vraag is ja ik moet toch ook verse lucht erin hebben zou het graag op een of ander manier willen oplossen ,

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Een verrijdbare airco heeft ook een slang die naar buiten moet, net als je kweektent.
        De uitlaat van je kweekruimte moet ook naar buiten anders veroorzaakt die het temperatuurprobleem.

      • OG Skywalker
        OG Skywalker commented
        Editing a comment
        QnQ ik kan nog laten uitblazen door het andere raam maar dan heb ik problemen met verse lucht in laat?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Luchtinlaat haal je uit je huis. Uitlaat naar buiten.
        's Winters kun je dat omdraaien, scheelt weer in de verwarming.

      #5

      Dus hoe ik het zou doen . de kamer is dicht .

      In de kamer staat de tent in de kamer zitten er 2 ramen. Het linkse raam ga ik helemaal afdekken zodat er geen warme lucht of weinig er weer in komt. En derest ben ik verder nog niet uit het is helaas een verrijdbare ik kan geen zo een dure plaatsen omdat het een huurhuis is

      Mvg

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Je kan ook speciale plastic folie opzet knutselspul kopen voor op je raam.

        Trotec.nl.

        De verse lucht trekt ie wel onder de deur door hoor, zonder moeite.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Wasda voor link ?

      #6
      gesloten kweek met CO2 erbij is dan misschien wel wat voor je.

      kan prima hoor in je huur huis. Heb er al zat geplaatst

      Comment


      • OG Skywalker
        OG Skywalker commented
        Editing a comment
        Hmm kan je wat meer info geven?

      • mafferd
        mafferd commented
        Editing a comment
        voor een airco met buiten unit hoef er maar een gat van max 80mm geboord te worden, kunnen ook twee kleinere gaten zijn. Het stuk wat je eruit boord bewaar je gewoon voor als je er ooit uit gaat, plaatst het terug en smeert het gaatje weer aan met voegmortel.

        en voor een mobiele airco in huis kun je ook de warmte wel afvoeren, dmv een houten plaat in 1 van de ramen te maken en daarin een gat voor de afvoer slang.

        gesloten kweek kun je beter gaan googlen

      #7

      Hier een paar weken terug zo'n mobiel ding redelijk werkend gekregen toen ik met wat vrienden een kleine LAN party had.
      En dat is alleen omdat ik de airco op een andere kamer kon zetten, daar het raam open kon zetten, en vervolgens de blaaskant van de airco direct tegen een raampje aan kon zetten dat de woonkamer in blaast. Zo zit je dus niet met dat onderdruk probleem..
      Dan zuigt die wel telkens zijn eigen warme lucht op waardoor het niet bijzonder efficient is.. maargoed.

      phMBJiE.png Mijn mooie paint sketch

      Als je echt een airco wilt gaan gebruiken is het op termijn waarschijnlijk goedkoper als je een buiten-unit plaatst/laat plaatsen.
      Last edited by Nederhigh; 20 June 2020, 10:35.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • OG Skywalker
        OG Skywalker commented
        Editing a comment
        Nederhigh Dus je stelt voor om de airco zelf ergens anders te zetten met de koude luchtkant naar de kamer van de tent? En bij die andere kamer laten uitblazen. Heb ik dit zo goed op?

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ja, en dan zorgen dat de kamer waar je de airco hebt staan goed kan ventileren met buiten. Dat kamertje werd overigens 41 graden.

      #8
      met een isolatie plaat op maat van raam hor ga je nog wat warmte van de zon ook tegenhouden
      dit
      image_328848.jpg

      dit merk gebruik ik

      https://www.bol.com/nl/p/tristar-ac-...9.ProductImage
      Last edited by Jura; 20 June 2020, 06:59.

      Comment


        #9
        1-snachts kweken (dan is het koeler)
        2-Blaaz je afvoerlucht naar buiten en zuig je lucht evt ook van buiten in de zomer (dmv een open raam in de buurt je hoeft geen slang uit het raam te hangen )
        3-zorg dat je genoeg ventilatiegaten open heb staan in je tent zodat je ook genoeg airflow heb

        Dan zou je toch goed die temperatuur goed moeten houden ,

        Ook een goeie hang je tempmeter niet in de stralingswarmte van je lamp.

        Comment


        • OG Skywalker
          OG Skywalker commented
          Editing a comment
          Ik hang temp meter toch altijd tussen mijn blaadjes van dr plant zo kun je weten hoe warm de plantjes het hebben? Of is dit verkeerd?

        • Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          Ik laat lampen ook s nachts draaien,winter en zomer vooral de 12 12 periode van 18u tot 6u dan staat de lamp ook dichter,en groeien van 12 u tot 6 u maar dan staat lamp verder. Ik kweek in buitenbouw heb van 8 u tot 17u zon in de tuin om 12 u staat zon pal op men buitenbouw deze week ook al serieus warm geweest in de zon, afzuiger vollenbak en temp blijft rond de 21 graden.

        #10
        dus als het buiten 30 graden is zuig je die warme lucht terug binnen

        1) zon buiten houden ramen verduisteren ( isolatie plaat )
        2) ruimte afkoelen met airco ( afvoer via isolatie plaat )
        3) afvoer lucht tent direct naar buiten ( via isolatie plaat geen gaten in de muur ! )

        Comment


        • OG Skywalker
          OG Skywalker commented
          Editing a comment
          Allemaal goeie ideetjes hier

        #11
        Ok.. ik heb denk ik nu een vergelijkbare opstelling. Hierbij heb ik ervoor gekozen om de afzuiger in de ruimte zelf uit te laten blazen en de airco blaast deze lucht dan weer naar buiten via een slang. Gevolg, lucht wordt nogmaals gezuiverd en ontvochtigd door de airco, bijkomend voordeel... totaal geen last van te hoge vochtigheid
        Lopend Verslag

        Comment


        • OG Skywalker
          OG Skywalker commented
          Editing a comment
          Heb je er een kweekrapport van met fototjes dan volg ik ff zo niet zou je eens wat fotos willen posten hoe of wat

          Zo ik weet hoe of wat

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ja mijn huidige ronde maar daar staan niet echt foto’s bij van de airco opstelling (ik heb onlangs noodgedwongen het spul moeten verplaatsen wat dan ook de reden voor de airco was)

        • OG Skywalker
          OG Skywalker commented
          Editing a comment
          @voor het eerst

          Zou je anders eens wat fototojes willen plaatsen anders prive? Met alles erop en eraan zodat ik iets meer weet

          Thanks alvast

        #12
        Oorspronkelijk geplaatst door Jura View Post
        dus als het buiten 30 graden is zuig je die warme lucht terug binnen

        1) zon buiten houden ramen verduisteren ( isolatie plaat )
        2) ruimte afkoelen met airco ( afvoer via isolatie plaat )
        3) afvoer lucht tent direct naar buiten ( via isolatie plaat geen gaten in de muur ! )
        Is dat dan niet erg dat de airco de lucht weer koelt dat uitgeblazen wordt? -heb je dan geen co2 problemen of hoe moet ik dat gaan zien ik snap wat je bedoelt ( denk ik) super ideetjes allemaal

        Comment


          #13

          De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

          Comment


          #14

          Maar dus zou je snachts alles open laten staan? Om verse lucht te krijgen overdag alles dicht


          Dan heb ik nog een probleem hoe moet ik de afzuiging door het raam doen

          Met isolatie is een slim idee maar als ik dit doe gaan de mensen die recht over mij wonen zich afvragen wat ik aan het doen ben en dat wil ik dus ook niet als ik een raam openzet om aftezuigen komt er dan weer warme lucht binnen

          Grtz

          Comment

          Bezig...
          X