Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

N00B wil tent van 120x120x220cm met LED neerzetten en heeft veel vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Heb de knoop doorgehakt voor de tent. Ik twijfelde om een MARS tent te kopen ivm de dichtheid van de tentstof en om het in 1 bestelling samen met een TS3000 en TS1000 (als voorgroei) lampen te doen. Maar 240cm hoog hebben ze niet in het assortiment en aan maatwerk doen ze niet. Het wordt een Gorilla. Misschien kwa prijs overkill maar deze gaat standaard tot 240cm (geen gedoe met extra hulpmiddelen enzo) en heeft net als de MARS tenten de hoogste tentstofdichtheid.

    Ik heb een droogtent van 90x90x160 hierin wil ik vanaf zaad gaan opkweken tot 2.5-3wkn of tot het definitief overpotten naar 18ltr. Is een TS1000 hier goed genoeg voor of is een TS600 meer dan voldoende?

    Het mooiste is als de Gorilla tent zo min mogelijk 18/6 draait en het meeste op 12/12 staat. Misschien lukken dan krap aan 4 rondes ipv 3. Tot nu ga ik theoretisch uit van 15wkn per ronde.

    Het is een onverwarmde kamer met een niet geisoleerde houten vloer. Helpt het als ik geisoleerd noppenfolie onder de tent leg als soort van isolatie?
    Last edited by TB303; 6 July 2020, 19:55.
    ...

    Comment


    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Voor je voorgroeitent zou ik dan ook een voorgroeilamp nemen. Dat kan al veel goedkoper dan ts1000. Je zou onder Tneon kunnen voorgroeien of COB in 6500K

    • TB303
      TB303 commented
      Editing a comment
      thanks... dat ga ik ff op- en uitzoeken!
      hoeveel Watt voor COB 6500k? ik zie zelfbouw tot 120w zonder behuizing, diy set 50w en gebouwde vanaf 10- tot 100W.
      Last edited by TB303; 7 July 2020, 01:57.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En piepschuim. Of de vloer vol met bouwschuim.

    #17
    Waarom doe je niet gewoon alles in 1 tent, dat scheelt heel wat aanschafkosten en werkt minstens net zo goed, misschien wel beter.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • TB303
      TB303 commented
      Editing a comment
      De droogtent, afzuiger en filter heb ik al. Het gaat dan alleen om een voorgroei lamp.

    #18
    Iets meer dan 2 weken verder, beter ingelezen en bezig met het maken van een kostenplaatje.....

    **Helaas, een Gorilla tent gaat het niet worden... om 240 te bereiken heb je een extra kit nodig. Dat maakt het wel een erg duur tentje voor wat ik wil...
    De dikte van de tentstof vind ik belangrijk en daarom ga ik toch maar voor een MARS tent....
    ****edit: info opgevraagd bij ledgrowindoor die verkopen Gorilla tenten tot 210cm en de extensiekits los... bij greensell zit de set bij de tent en is dus wel 240cm
    ***** double edit: bij ledgrowindoor is de tent incl. extensiekit.... paniek in een storm water!


    Over de afzuiger/buisventilator ben ik uit. Alleen is er nog wat onduidelijk over de maat slang die erop aangesloten moeten worden en de diameter van het koolstoffilter
    Is het juist dat de diameter van de afvoerslang van de afzuiger groter moet zijn als van de afzuiger?
    Afzuiger is 160mm, afvoerslang 200- of 250mm?

    Het watergeven wil ik zoveel mogelijk met 2 Blumats per 18ltr pot doen. Hierdoor denk ik aan een groter waterreservoir van 70 of 100ltr. Ook om er zeker van te zijn dat ze minimaal 3 dagen zonder mij kunnen. Om het water in het waterreservoir langer "vers" te houden is daar een zuurstof elementje en evt. verwarmingselement voor nodig?

    Voor nu is dit het dan weer ff..... ongetwijfeld zullen er nieuwe vragen opdoemen komende voorbereidingsweken.... ik hoop in november/december aan de slag te zijn




    Last edited by TB303; 17 July 2020, 07:25.
    ...

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Eerder koelelement zomers, zuurstof zelf weten maar is van invloed op pH, circulatiepomp heb je nodig, 50 ltr is genoeg.

      Geen voeding water via blumat doen, uitkijken dat er niets vast gaat zitten door kalk/voedingaanslag!!! En je waterreservoir leegloopt!!!!

    • TB303
      TB303 commented
      Editing a comment
      De blumats komen later wel. De 1e ronde wordt een test om het vanaf de 2e ronde hopelijk beter te doen. Als ik maar niet meer naar de coffeeshop hoef. Vanaf ronde 2, zijn we zeker alweer 5mndn verder met mijn tempo, is het misschien tijd blumats uit te proberen. Op youtube zag ik al dat je het best een extern filter en extra kraantje tussen je reservoir en 8mm slang kan aansluiten. Kan je met een circulatiepomp het binden van voedingsstoffen tot (mini)vlokken zeg maar in je reservoir niet voorkomen?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Soms wel, soms niet.

      Ligt echt aan het product, oftewel uitproberen.

    #19
    ...

    Comment


      #20
      Iemand deze of al een review ervan gezien: https://www.mars-hydro.com/led-grow-...hydro-for-sale
      ...

      Comment


      • mafferd
        mafferd commented
        Editing a comment
        zijn nog op pre order. maar specs lijken wel goed.

      • TB303
        TB303 commented
        Editing a comment
        gelukkig heb ik nog niets besteld...
        even kijken of er komende 2-3mndn nog iets verandert aan de prijs

      #21
      Die lamp is meer dan 10 kg. Hoeveel draagkracht heeft de tent? Ik zou wel wat reserve aanhouden. Zelf heb ik een 5kg lamp met een draagkracht van 10kg.

      Comment


      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        Ik denk dat die vraag meer aandacht krijgt, als je die los stelt.

        Mijn mening, hergebruik lucht niet. De CO2 neemt af en de luchtvochtigheid neemt toe.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Vergeet niet dat die lucht ook vochtig is.
        Als je geen champignons wil kweken kun je beter iets anders verzinnen denk ik.

      • TB303
        TB303 commented
        Editing a comment
        Oke thanks! Ik probeer juist zoveel van mn vragen hier te posten en wil niet voor alles een eigen draad openen.
        Nee, liever geen paddestoelen of andere huisschimmels kweken....
        Last edited by TB303; 23 August 2020, 09:16.

      #22
      Op de FB pagina van MARS Hydro vroeg iemand of ze zelf via AliBaba de lampen inkopen en hun naam erin laten laseren, plus de reactie van MARS op Voor het eerst zn klacht ben ik zelf maar op zoektocht gegaan. Zie linkies in dit bericht.

      Het lijkt erop dat je voor de prijs van een FC 4800 480W (eur636 bij MARS) via AliB zeker een 640-650W incl. verzending en evt 21% BTW kan kopen. Ik geef liever nu iets meer uit, dan dat ik over 1,5jr denk: shit had ik nou maar.... Budget incl. BTW + shipping: eur700.

      Welke van de 9 springt er kwa specs flink bovenuit en welke van de 9 zou je in jouw tentje willen hebben hangen?

      1) https://www.alibaba.com/product-deta...2916e8efTZg9SO
      2) https://www.alibaba.com/product-deta...77e45d285zpdnp
      3) https://dutch.alibaba.com/product-de...3dd1229fYCJDo7
      4) https://www.alibaba.com/product-deta...e429NCjpmD&s=p
      5) https://www.alibaba.com/product-deta...2916e8efTZg9SO
      6) https://www.alibaba.com/product-deta...2916e8efTZg9SO
      7)
      https://www.alibaba.com/product-deta...77e45d285zpdnp
      8) https://www.alibaba.com/product-deta...77e45d285zpdnp
      9) https://www.alibaba.com/product-deta...77e45d285zpdnp

      WittiW mocht de tentstang het niet aankunnen, dacht ik evt. een extra lat van 3x2cm ofzo op de stang te bevestigen en zo de draagspanning over de lat/stang beter te verdelen.
      ...

      Comment


      • TB303
        TB303 commented
        Editing a comment
        zo goed als zeker een MARS Hydro tent 1.20x1.20x2m....

      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        Specs zeggen heel veel waarden, maar ik denk dat dit niet veel meer dan 20kg draagkracht kan hebben.
        https://www.mars-hydro.com/grow-tent...ation-for-sale

      • TB303
        TB303 commented
        Editing a comment
        Thanks dat je meedenkt! Het verpakkingsgewicht van een ETL 8 bar is 26kg. Het netto gewicht van de lamp hebben ze niet vermeld. De driver komt buiten de tent, er is een 2,5mtr lange voedingskabel bijgesloten. Zal MARS Hydro erover mailen om zekerheid te hebben.

      #23
      Van de 9 lamp opties heb ik deze 2 eruit gefilterd....goede keus of .... ?

      1) https://www.alibaba.com/product-deta...e429NCjpmD&s=p
      2) https://www.alibaba.com/product-deta...56d23182LR76A0 (verzendkosten bij verkoper opgevraagd)

      Ik heb vooral naar de chips lm301b, lm301h, lm561c en/of OSRAM gekeken omdat deze in alle duurdere modellen zitten.
      ...

      Comment


        #24
        Ik denk eraan om deze te bestellen... https://www.alibaba.com/product-deta...585143656.html
        De shipping vanuit China is rond de $160. Prijs van een 640W full spectrum +uv+ir lamp is $ 518. Dat maakt samen $678 x 0,87 x 1,21 = €714 incl. BTW. Tis veel geld voor een lampie maar dat bedrag breng ik in 2mndn naar de shop en daar wil ik juist vanaf!!!!!

        Heeft iemand een betere lamp alternatief?!?!?!?
        [...]
        ik quote gewoon iedereen die in dit topic heeft gereageerd om ff naar de specs te kijken of bevestiging voor m'n keuze te krijgen



        Een MARS Hydro FC 480W kost zonder verzending €636 en is nog niet leverbaar.......
        Last edited by QnQ; 6 August 2020, 09:00. Reden: tags verwijderd
        ...

        Comment


        • TB303
          TB303 commented
          Editing a comment
          het taggen laat ik volgende keer achterwege...

          Ik ben 10jr geleden overgestapt op polm omdat wiet roken gewoon te duur voor me werd. Prijs 1 gram wiet = 2gr polm. Er zijn dagen dat ik 3-4gr rook. Twee gram per dag minimaal is het zeker wel. "Heel de dag, elke dag"; zeg ik wel es gekscherend als iemand me vraagt hoeveel rook je nou? Blowen is eenmaal mijn hobby en ook de grootste slechte gewoonte die ik heb...

          De 800W stuurt 640W uit, heeft 8 bars en is goed voor 120x120cm. Vooral door het gewicht en verpakkingsvolume zijn de verzendkosten hoog. Daar heb ik me ook op verkeken.

          Mijn uitgangspunt is; kan ik meer/beter krijgen voor hetzelfde of voor een kleine meerprijs? Het bedrag is een behoorlijke rib uit m'n lijf om eerlijk te zijn. Vandaar dat ik liever overkill heb dan dat ik tegen beperkingen aanloop. Daar ga ik me dan aan ergeren en dan moet ik toch weer extra geld uitgeven.

          Mocht deze lamp echt zoveel opleveren dan heb ik de luxe om ipv 12mnd misschien maar 6 of 9mndn per jaar te draaien. In de zomer geen hitte stress en een lagere energierekening met de eindafrekening.

          Veel "Nederlandse" merken importeren en laten alleen hun naam erop zetten/laseren. Bij defecten/fabricagefouten zijn ze zelf ook weer afhankelijk van diezelfde Chinese fabrikanten. Bij sommige kan je bij een afname van 2 stuks al je eigen logo/naam erin laten laseren zag ik.

          Toevallig heb ik de fabrikant van Gorilla tenten gevonden. Alles is exact hetzelfde alleen laat Gorilla hun naam op de tent borduren, nemen ze de moeite om het te importeren en daar je betaal je dan min. 2-3.5 keer de fabrieksprijs voor. Ik gun iedereen een goede maaltijd en belegde boterham maar wil ook geen dief van m'n eigen portemonnee zijn.

          MARS Hydro zit ook op alibaba. Ze kunnen leveren vanuit het kantoor in Duitsland. De prijzen zijn daar zelfs lager dan op de eigen website.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Als je nou de gegevens van die fabrikant ook neerpend, hebben anderen er misschien ook nog wat aan.

        • TB303
          TB303 commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam MARS op ali: https://lgledsolutions.en.alibaba.co...13464db0QziKFh
          niet gelijk met zn allen Docas en Mandy via de chat lastigvallen

        #25
        Twee weken met vele surfuurtjes verder en iets wijzer geworden....

        Op wietforum en Rollit wordt positief gesproken over https://meijiuled.en.alibaba.com/?sp...560e472aFK6nBl

        Het wordt een 8 bar 640w dimmable full spectrum Lm301h with osram 660nm Osram 730nm Uv Seoul 395nm. Als ze het als sample opsturen glipt het nog wel es langs de douane. Anders wordt het aankoopprijs + shipping + 4.5% douane + 21% btw. Voor mij scheelt het genoeg om daar te bestellen ipv bij een growshop.....

        Ik heb nog 100 biotaps liggen. Voor de 1e poging binnen wil ik die gebruiken. Welke schimmels/bodemleven kan ik hier het best bijvoegen? Wat is het minimale aantal dagen om te laten fermenteren?
        ...

        Comment


        • TB303
          TB303 commented
          Editing a comment
          Thanks QnQ ... straks ff doorlezen

        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          Ze rekenen in dollars? Dollar werd vrijdag weer meer waard. Is wel veel gedaald de afgelopen weken!

          Geen aparte invoerrechten voor lampen? Ik ken alleen fotospullen die ik uit Azie heb ingevoerd, extra 26% invoerrechten op die spullen en zelden meegemaakt dat het langs de douane slipte. Ik ben geen zondagskind.

        • TB303
          TB303 commented
          Editing a comment
          sinds die zichzelf oranje insmerende gek van de USofA zich met ons invoerbeleid ging bemoeien, werd bijna alles gecontroleerd en meer invoerrechten geheven...

        #26
        Waarom begin je niet gewoon klein, je zegt zelf dat je een noob bent. Net zoals ikzelf ben. Er kan zoveel verkeerd gaan, vooral met zo groot iets. Klein tentje 2tot4 plantjes als je geluk hebt heb je 150tot 250gr ofzoiets genoeg voor je eigen gebruik van 4gram per dag.

        Comment


        • Cammadorgrows
          Cammadorgrows commented
          Editing a comment
          Misschien minder blowen ook een optie is, ik zou niet weten hoe ik financieel zoiets moet rond krijgen. Laat staan dat ik er de tijd voor heb.

        • TB303
          TB303 commented
          Editing a comment
          Het advies is 5 plantjes onder de lamp. De lamp is 110x114cm, tentje 120x120cm. Veg 150x120cm is mssn overkill voor het tentje, maar de lamp hoeft ook niet altijd voluit te draaien. Ergens las ik dat op lager vermogen 3 nog iets umol gehaald kan worden (nergens bewijs van gezien en is mogelijk extra verkooppraatje). De aanschafprijs incl. invoer/btw/shipping is zo'n eur50-75 hoger dan de pre-orderbare 480W 6 bars MARS hydro FC series en direct leverbaar. De klantenservice zal gelijk zijn: het zijn beide Chinezen bedrijven.

        #27
        ...

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Spinnen zijn niet erg, die eten ongedierte op, maar ik betwijfel of ze spint en thrips en luizen eten!

          Vliegjes en muggen eten ze wel.

          Lichtstress bij afwisselen van zon en lamp, ze moeten wennen aan ander licht en staan daardoor stil in ontwikkeling.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Een spin eet bijna alles dat in z'n web komt. Springspinnen gaan actief op jacht naar alles dat beweegt.

        • TB303
          TB303 commented
          Editing a comment
          Ik heb met heermoes extract, wat ik nog van 3-4jr geleden had staan, gespoten... weet niet of het echt helpt. Baat het niet, schaadt het niet (hoop ik dan maar)
          De sweet mango's moeten nog 2-3wkn en de ww minimaal 4wkn langer. De aarde doneer ik aan m'n ouwe z'n moestuintje op de stenenbalustrade.

        #28
        K#T..... m'n bestelling van kweekhuis.nl is nog niet binnen en op m'n mail van gisteren is nog niet gereageerd.....

        tis altijd wat met dat klote DHL....
        zending aangemeld maar nog niet ontvangen!

        op het DHL servicepunt zijn ze waarschijnlijk vergeten het te scannen en is het zo richting distributiecentrum gegaan...
        de vorige DHL bezorger besloot uit zich zelf om zomaar de zending retour te sturen...
        of ze bellen aan, druk ik om de deur te openen, begrijpen ze niet dat je om de deur te openen even tegen de deur moet duwen en lopen ze weer richting bus...
        een briefje we hebben je gemist laten ze vaak niet eens achter....
        zelf zal ik NOOIT DHL gebruiken....
        ...

        Comment


        • Nonsense
          Nonsense commented
          Editing a comment
          DHL is inderdaad gewoon kut .
          Soms komt je pakketje gewoon savonds terwijl ikzelf dat niet wenselijk vind
          Ook komen er soms wel 5 DHL busjes door de straat die allemaal op een ander adres komen
          Gewoon een kut bedrijf

        • TB303
          TB303 commented
          Editing a comment
          Van kweekhuis.nl heb ik ook nog geen reactie op m'n mail, dat had ik ondertussen wel verwacht.....
          Zal zeker weer meer dan een week gaan duren voordat het pakket boven water is en opnieuw verzonden wordt...

        #29
        Voor wie overweegt een lampje te importeren.... de dollar staat erg laag, euro1 = $1,20
        de goedkoopste lamp incl. verzending die ik kon vinden --> €466 + €132 shipping ... (met een beetje pech) + 4,5% douane + 21% BTW = €757 (bij een GS hier bijna of meer dan het dubbele verwacht ik)

        specs lamp:
        640W 8bar foldable full spectrum (3000K of 3500K), Samsung LM301H, UV+IR dimmable..... link:
        https://www.alibaba.com/product-deta...615021ddhz8Yoh

        Voor wie bij de fabrikant van "Gorilla" Push-up grow tenten wil bestellen dit is de link (buy als sample, bestel je er meer dan 20 kan je je eigen logo tegen meerprijs erop zetten en dan heb je eigen limited edition tentenlijn ):
        https://jssunshine.en.alibaba.com/?s...62e35094lz42sL
        ...

        Comment


          #30
          Ga je PH en EC meten?

          Comment


          • TB303
            TB303 commented
            Editing a comment
            Met biotaps, myco enzo is het niet echt nodig begreep ik. Zou niet weten wat de ph van het water hier is. Het is Maaswater dat weet ik dan nog wel. Voor de zekerheid koop ik ze wel. Het water voor de blumats wil ik afzuren met lemon kick (ingredienten: water, citroenzuur). Met de meters erbij kan ik zelf wel citroentjes uitpersen en meten wat 1 citroentje met de ph van een 70ltr vat doet. Bespaar ik als krenterige Hollander toch zeker een tientje in 2-3jr uit.... LOL

            Na het lezen van het eea wil ik proberen in het droogtentje een moeder te kweken en daar 6 stekken van te trekken. Ook wil ik zym, wortelstim enzo met de hand erbij geven. Voor beide verwacht ik meters nodig te hebben.

            Helaas een split-airco gaat het niet worden. De installateur durft zonder hoogwerker het dak niet op en ik heb (lees wil) geen budget daarvoor (vrijmaken).

            De kamer is op zich niet groot, heeft dubbelglas, er komen isolatieplaten van 4cm op de grond te liggen, wordt licht dicht gemaakt met zwart/wit folie, afvoerbuis via een vaste kast uitkomend in de tussenruimte van de zoldervloer (mssn wordt het ook iets warmer op zolder) en de aanvoer vanuit een andere kamer die ik verwarm met een 1000W elektrische kachel. Zo hoop ik in de winter een redelijk stabiele temperatuur te krijgen. Ben alleen bang voor de RV/LV. Maar voordat we het weten is het alweer vakantiegeld tijd en kan ik naar een ontvochtiger gaan kijken.......

          • Nonsense
            Nonsense commented
            Editing a comment
            Laat alles eerst maar is goed goed bezinken voor je van alles aanschaft wat niet nodig is

            Een airco voor binnen is ietwat overdreven als je luchtmanagment gewoon goed is
            en een ontvochtiger binnen gaat je ook niet helpen dan zou de ontvochter meer m3 moeten verwerken dan je afzuiger en gaat alleen op als je zou recirculeren

          • TB303
            TB303 commented
            Editing a comment
            split airco zou een mooie bonus zijn geweest want ik heb maar 1 werkende gashaard voor m'n woonlaag en zolder....
            in de winter is het nog wel eens brrrrrrrrrrr......
            ben wel een soort jongere Iceman erdoor geworden... heb het eerder warm dan te koud.
        Bezig...
        X