Temperatuur Bonanza + Sanlight Q4 150 w

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Freedom1984
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Jul 2018
    • 245

    #1

    Temperatuur Bonanza + Sanlight Q4 150 w

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    Tijdje geleden dat ik hier nog eens langskwam.

    ik heb me ondertussen een bonanza kast aangeschaft met een sanlight Q4 erin.

    ik ben begonnen aan het 1 ste kweekte hierin.
    1 ste probleempje is de warmte in de kast,
    moeilijk onder controle te houden.

    heeft iemand een idee welke de beste hoogte is voor deze led-lamp?

    iemand andere tips om de temperatuur op peil te houden,
    vandaag komt al een verkoeling toe voor de kamer waar de kast in staat.

    thx voor de reacties!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Jura
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2019
    • 818

    #2
    hang hoogte 35 à 40 cm
    afzuig lucht direct naar buiten blazen , niet in de kamer
    de zon buiten houden ( als ze schijnt ) verduisteren !

    Comment

    • Freedom1984
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Jul 2018
      • 245

      #3
      Thx voor de info,..
      heb lamp al hoger gehangen,..
      afvoer naar buiten is niet meteen mogelijk.
      wel heb ik me een afkoelventilator aangekocht voor in de kamer waar de kast staat,
      deze word vandaag geleverd.

      nog een vraagje,
      wanneer begin je met voeding ?
      heb me een test kot gekocht van plagron,
      wortels/ groei en bloei voeding.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Temperatuurproblemen komen vaker voor bij die kasten, daar staan ze wel een beetje bekend om.
        In de webshop kun je extra luchtinlaatdingen kopen om er in te zetten : https://www.g-tools.nl/product/venti...s-luchtinlaat/

        Leuk setje met die lamp.
        Als je de lucht in de kamer laat circuleren hou je die hitte niet tegen natuurlijk, dat blijft constant opwarmen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • WittiW
          Son of the Bong
          MemberLucky Member
          • Jan 2016
          • 412

          #5
          Dat is een 150Watt lamp? Hoe warm wordt het dan?

          Een ventilator verplaatst alleen lucht en koelt verder niets.

          Comment

          • Freedom1984
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Jul 2018
            • 245

            #6
            Word vlug 29 graden.

            zou een extra inlaat helpen?
            er zitten er standaard 3 in voorzien.

            De kast staat eingelijk in de dressing van slaapkamer, in slaapkamer wel frisser, daarom zou ik die ventilator in kamer plaatsen, om de koelere lucht richting dressing te leiden.

            en ja, kast zou beter in slaapkamer staan, maar moet natuurlijk mogelijk zijn, heb ook wat kleine spruiten rond lopen,...

            Comment

            • Jura
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Mar 2019
              • 818

              #7
              is die dressing afgesloten of open ?
              voeding hangt af van je aarde is die voorbemest ?
              een extra aanzuig gat maken zal wel iets helpen , maar belangrijk is de aanzuig lucht als die koeler is zou dat beter zijn voor de temperatuur in je kast
              Last edited by Jura; 10 July 2020, 12:37.

              Comment

              • Freedom1984
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Jul 2018
                • 245

                #8
                Hey,
                de dressing is open,..

                aarde was plagron light mix zonder perliet.
                de premier heb ik zelf toegevoegd.

                ik heb alsook in 2 van de 4 mega bud mix van Zamnesia verwerkt, dus deze hebben GN voeding meer nodig normaal.

                voor de andere 2 had ik een proefpakket van plagron gekocht ( zie foto).

                ik mail g tools eens met de vraag of 1 of meerdere lucht inlaten extra zouden helpen ivm temperatuur.

                thx voor de reacties en tips!



                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Weet de premier er van, dat ie is toegevoegd!?
              • WittiW
                Son of the Bong
                MemberLucky Member
                • Jan 2016
                • 412

                #9
                In de zomer starten, is dan wel de moeilijkste puzzel?

                De opstelling begrijp ik denk ik niet? Klopt dit?
                Huis - > kamer - > kast - > kast? Zonder echt goede ventilatie?

                Lastig hoor. Is een wietplant anders dan een andere plant? België en wetgeving? Zou zelf niet het minste riskeren, maar heb geen nageslacht.

                Comment

                • Rreppellsteeltjam
                  Super Grower
                  MemberLucky Member
                  • May 2018
                  • 1955

                  #10
                  Geen goede lucht aan en afvoer, schreeuwt om problemen, een gaatje xtra helpt daar echt niet bij!!!

                  Actieve in en uitlaat zal helpen, vooral bij die sauna's.

                  Comment

                  Bezig...