Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restricties op het bestellen van een meanwell driver bij Mouser?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Restricties op het bestellen van een meanwell driver bij Mouser?

    Korting op 420shop
    Hoi JD leden.

    Ik ben bezig met een DIY lampje bouwen.. Nou heb ik gisteren bij nl.mouser.com 2 meanwell-ELG-240-C1050B Drivers besteld..
    En nu krijg ik vanmiddag het volgende mailtje terug:

    Goedemorgen *****,

    U ontvangt deze email omdat internet order **** (nog) niet kan worden verzonden.
    De reden hiervoor is een restrictie op part nummer 709-ELG240-C1050B
    Dit betreft een artikel dat alleen wordt verkocht aan bedrijven met een geldig BTW nummer.


    Graag vernemen wij uw terugkoppeling?

    Nu vroeg ik mij af of iemand mij hier wat uitleg over kan geven. Waarom is deze restrictie?

    En betekent dit dat ik deze drivers helemaal nergens kan bestellen? Of moet dit bij een andere webshop geen probleem zijn?

    Ik heb geen bedrijf, kvk, of btw nummer. En ik kan er door omstandigheden ook niet eentje aanvragen.

    Nu zit ik redelijk met de handen in het haar, want ik zie mijn DIY projectje al in het water vallen voordat ik de spulletjes thuis heb...

    Iemand raad? Groetjes Nederhigh!
    Last edited by Nederhigh; 13 July 2020, 19:27.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    #2
    Ik zou mijn account daar verwijderen en meanwell zelf benaderen.

    Er zijn geen restricties op drivers. Stel je voor dat die gek met zijn treintjes mensen gaat vermoorden. Wil niemand.

    Comment


    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Dan mis je wat. Een elektrische driver kan je voor van alles gebruiken en geen enkele stelt de eis dat je een bedrijf moet zijn. Bestel dit nooit meer bij een (deze) grow shop, leer ik hier ook van.

      Noteer wel wat dit ding doet, want dat zoek je blijkbaar.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      @WiitiW Ik zuig dit niet uit mijn duim ofzo hoor
      nl.mouser.com stelt deze eis dus blijkbaar wel. Ik vroeg mij af of dit is vanwege een soort EU wet of dat het gewoon beleid is van die webshop zelf.
      nl.mouser.com is overigens een groothandel in electronica env.. Geen growshop dus.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Misschien heb je een product geselecteerd met groothandelsprijs.
      Voor particulieren is de prijs meestal hoger, idunno..
      Vraag mouser gewoon of ze een alternatief hebben.
      Is verder niks mis met die verkoper dacht ik, ik heb daar goeie ervaring mee.

    #3
    Nou.. Ik heb een mailtje gestuurd aan een andere webshop om te zien of zei er hetzelfde over denken...
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Je kan bij meanwell echt alles bestellen, of een bestelling plaatsen die je dan bij een elektricien kan afhalen. Het hele gebeuren dat ze je meer informatie vragen vind ik gewoon niet tof.

      Je bouwt zelf? Wat wil je . Misschien een beter onderwerp voor een draadje?

    #4
    Het staat er gewoon bij in de omschrijving.
    Je hebt een product geselecteerd wat bestemd is voor groothandel, en daar heb je een btw.nr voor nodig.
    Als particulier kun je geen producten bestellen waar dit bij staat :

    mousr.png

    Waarom dat is, idunno, misschien wegens de leverings-vertragingen uit China.
    Vraag gewoon om een vervanger, ze hebben ook een chat (en tel.nr) dan hoef je geen dagen te wachten op email.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #5
      Is wat nieuws bij Mouser dat ze dat doen.. kan zelf geen meanwell driver meer vinden op de site waar deze vermelding niet op zit.. En heb toch dezelfde driver meermaals besteld bij Mouser die nu opeens niet meer aan particulieren word verkocht.

      Maarja lekker boeiend verder als hun niet meer willen verdienen aan particulieren. Zijn andere opties dan Mouser. Digikey en TME hebben de drivers ook in het arsortiment en verkopen ook graag aan de particulier.

      Comment


        #6
        Is inderdaad bij alle bijna alle drivers die ik kan vinden QnQ
        Mouser heeft zijn beleid dus aangepast. Mogelijk heeft het iets met covid te maken inderdaad.
        Ze hadden van deze driver nog maar 3 op voorraad.
        Dus een echte grote bestelling konden ze volgens mij toch niet verwachten.. In ieder geval zou dit dan niet makkelijker zijn dan aan particulier verkopen.

        Ik had er gewoon oveheen gelezen.. Eigenlijk was het geen moment in mij opgekomen dat ze niet aan particulieren zouden verkopen.. Omdat ze dit eerder wel altijd deden.

        Ook raar dat ze mij dan wel gewoon de bestelling laten plaatsen.
        Ik zou dan toch ergens wel mogen verwachten dat het boxjes met btw nummer dan verplicht ingevuld moet worden voordat de bestelling doorgevoerd kan worden.
        Zo kan de domme consument als ik die fout ook niet maken.
        Ik begin stiekem zelfs te vermoeden dat ze dit hebben ingevoerd vlak nadat ik de bestelling heb geplaatst ofzo.
        Ik heb de pagina volgens mij best goed doorgelezen, en heb dit echt niet gezien.. Naja zal wel aan mij liggen. Ik mis wel vaker wat

        Blijkbaar vinden zei aan consumenten verkopen momenteel de moeite niet waard.
        Naja, ik wacht tot ik mijn geld terug heb en dan bestel ik wat via Digikey. Als ze niet willen verkopen.. Dan niet he..

        Edit- Heb een mailtje terug van mouser. Ze kunnen geen vervangend product aanbieden en raden mij aan het ergens anders te proberen.

        Topic mag wat mij betreft gesloten worden.
        Last edited by Nederhigh; 14 July 2020, 11:46.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment

        Bezig...
        X