Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kweekverlichting past best bij mijn tentje 60X60X160hoog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke kweekverlichting past best bij mijn tentje 60X60X160hoog

    Korting op 420shop
    Goeie middag iedereen

    Als beginnend kweker heb ik natuurlijk heel wat vragen
    Deze gaan over de keuze van mijn verlichting. Omdat ik het meteen goed wil doen

    Eerst een beetje info over mijn tentje

    Tent 60x60x160hoog

    De wanden zijn orca reflectfolie

    Ik zou mij een air-pot met diameter 60cm bij 40cm hoog aanschaffen (115liter. Maar die bodem is verstelbaar)

    Daarin zou ik 5 plantjes zetten en zou ze op deze wijze kweken.
    (Eerst 6 nodes laten groeien. Terug knippen tot 3de node. Dan krijg je 4 nieuwe toppen. Terug laten groeien tot 6 nodes en opnieuw knippen tot 3de node. endresultaat 16 toppen per plant)



    Maar nu dus mijn echte vraag
    Ik heb een voorkeur van verlichting. Maar weet niet goed wat de beste is. Mijn 3 keuzes ...

    RUBOL MCP 12 V2RUBOL SAMSUNG LM301B QUANTUM BOARD V2 135W P&P KIT
    Wij bieden een complete Plug&PLay spot van 135 watt aan.
    De spot weegt maar …. gram, verbruikt maar 145 Watt uit het net en is dimbaar d.m.v. de bijgeleverde potmeter . Bij een omgevingstemperatuur van 25℃ geeft deze spot @135W 2.55 μmol/W!

    Deze armatuur kan de volgende oppervlakten belichten.
    Bloei : 60 cm x 60 cm
    Groei : 75 cm x 75 cm


    4X RUBOL JOSEPHINE 48W V2 CITIZEN CLU04J GEN.8 PLUG&PLAY
    De Rubol Josephine 48 Watt Plug&Play spot voor high bay en low bay toepassingen.

    De spot weegt maar 1261 gram, verbruikt maar 51 Watt uit het net en is dimbaar d.m.v. potmeter onderop de voeding.
    De nieuwe Citizen gen.8 produceert 4,6% meer licht dan de voorgaande gen. 6.
    TIP!!!!
    De HBG-60-1400 driver van de Josephine kits heeft iets meer vermogen in zich zitten dan waar ze op afgesteld worden vanuit de fabriek.
    In de praktijk blijkt dat we de meeste HBG-60-1400 driver kunnen opvoeren tot 1500-1750mA door de potentiometer onderop de driver naar zijn maximum te draaien. Hierdoor krijgt u in plaats van ~50 Watt(1400mA)normaal, nu 54 Watt(1500mA) tot 63 Watt(1750mA) aan led vermogen uit dezelfde lamp. Dat is een toename van 8% tot wel 26%!


    Bij alle drie zou ik ook een Red/ Far red cob hangen

    RUBOL JOSEPHINE 48W RUBOL RED / FAR RED PLUG&PLAY KIT
    Last edited by Lankreo; 21 July 2020, 10:45.

    #2
    Het lijkt wel een Rubol reclame hier.
    Jammer dat je niet verder kijkt naar betere lampjes.

    Je tiept ook veel hoofdletters.
    In een tekstbericht betekent dat dat je aan het schreeuwen bent.
    Je hoeft hier niet te schreeuwen.

    Dusse...ik zal je topic verplaatsen naar het forum over kweekruimtes, want het gaat hier over je kweekruimte.
    Kijk daar ook eens naar de andere topics, want er staan zo'n 400 van dit soort vragen daar, en die zijn alvast beantwoord.

    Ik kan je geen advies over Rubol geven omdat Rubol dat niet op prijs stelt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Is niet de bedoeling om reclame te maken Of te schreeuwen. Bedankt om mijn bericht in het juiste forum te plaatsen en de informatie

      Comment


        #4
        zou er 250 watt hps in hangen is niet duur en word wel iets warmer dan led maar je heb hoogte zat
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Migro array 120 watt of 50 watt cob.

          Comment


            #6
            Heb ook al met gedachte van 250HPS gespeeld. Met ballast bij dat je op 10% meer licht of op 275 watt kan zetten. Maar hoeveel gr per watt brengt dat op? En word dat niet veel te warm zodat mijn afzuiging constant volop moet draaien? En welke low budget reflector kan daar best bij. Wat zijn de beste lampen voor groei en bloei enz?

            Comment


              #7
              Danku voor het aanbod maar ben niet zo voor Viparspectra

              Comment


                #8
                Spiderfarmer sf-1000?

                https://nl.aliexpress.com/item/40001...archweb201603_
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                Comment


                  #9
                  G bars 150. Beste lichtspreiding.

                  Comment


                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Nah, koop dan Migro array. Stuk goedkoper, (bijna de helft van de prijs) zelfde lichtspreiding, en efficient-er.
                    Ik blijf die G-bars maar overrated vinden hoor Voor de prijs dan he.

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Maar die array wordt nog niet verkocht.
                    Al die goeie reviews zijn gebaseerd op de blauwe ogen van de verkoper.

                  • kelderkastje
                    kelderkastje commented
                    Editing a comment
                    Blauwe ogen ... Yummie.

                    Ik ben content met mijn misschien wat dure lampje. Goed spul, voelt ook goed aan als je het vastpakt. Kweekt lekker wordt niet heet, handwarm. Als je je hand eronder houdt voelt het als zonlicht.

                    Alles van bijv. Mars Hydro voelt aan alsof het bijna uit elkaar valt.
                Bezig...
                X