Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geluid G-Tools kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geluid G-Tools kweekkast

    Korting op 420shop
    Ik ben voor mezelf aan het bedenken of zo'n G-Tools kast wat voor mij is. Ik hou wel van strakke oplossingen.
    Wat ik me afvraag... hoe is de geluidsdemping van zo'n kast? Ik wil deze kast voorzien van een houtprint in mijn woonkamer plaatsen (Naast een dressoir met vergelijkbaar houtmotief) maar heb er natuurlijk geen zin in dat als ik rustig tv aan het kijken ben ik de hele tijd een bromtoon hoor. Ik heb gekeken wat mijn beamer aan geluid produceert en dit is 38 dB. Dit is voor mij acceptabel maar het moet zeker niet meer worden.

    Iemand die hier ervaring mee heeft? En de geur? Ik wil de afzuiger laten afblazen onder de kast (dit mede om hondenharen IN de kast te voorkomen) maar zit natuurlijk niet te wachten op een enorme wietlucht in huis.
    Het viel me op dat de kasten leeg niet eens zo heel duur zijn en de rest heb ik per slot van rekening al. Zit alleen nog even met de verlichting... denk dat 2x Mars-Hydro net iets te krap is maar om nou met 900W te gaan kweken vind ik ook zo wat. Hoewel, als ik dan 2 rondes minder kan zetten per jaar ben ik per saldo voordeliger uit.
    Lopend Verslag

    #2
    De kast is mooi en strak , maar het zijn panelen van 1 a 2 cm dus isolatiewaarde voor geluid is niet vet .
    het geluid van de afzuiger blijft of je moest deze aanpakken en met sonoflex slang en softbox (eventueel diy softbox) werken
    de geur is onbestaand als je met koolstoffilter werkt

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Koolstoffilter heb ik idd. softbox heb ik ook nog liggen.. Sonoflex... die kende ik nog niet maar zie de voordelen wel. Hmm denk dat ik de gok maar neem. Heb op Alibaba ook a wat mooie verlichtingsets gezien die dat formaat mooi kunnen vullen. Nu twijfel ik alleen of ik de kast niet beter gewoon nieuw bestel. Ik zie dat ze tegenwoordig gebruik maken van 8mm Forex en dat ze in het verleden MDF gebruikten. MDF is mij net iets te gevoelig voor vocht.

    • Fruttella
      Fruttella commented
      Editing a comment
      Als de euro geen probleem is gewoon doen
      Ga je veel plezier aan beleven, dan heb je direct een goede basis.

    #3
    afzuiging zeker bovenaan
    38 DB zal krap zijn eerder 40/45 of betere afzuigmotor dat kost natuurlijk iets !

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Weet iemand toevallig hoeveel dB de Buisventilator PK125 EC-TC 680 m3/uur maakt? Deze heb ik nu op het oog

    #4
    Lopend Verslag

    Comment


      #5
      Die bruine hout print die hebben ze niet meer, het dempt meer als een tentje, maar het zoemt.

      Maat heeft hem in zijn slaapkamer, geluid is vergelijkbaar met een airco. Zou mij irriteren als ik naar een spannende film kijk.

      Kan met twee klapdeurtjes tegenwoordig.

      Maar zelf zoiets maken moet geen probleem zijn als je een beetje handig bent.

      Comment


        #6
        Ik heb gewoon een goede hifi, een soundbar is ook top.

        Mijn cheap ass 16mm ventilator, die de luchtafvoer regelt (passieve invoer), maakt 39db. Wil je dat in je slaapkamer? Ik niet. Wil je dat in een logeerkamer? Ik wel. Als ik die 39 db naar 20 wil terugbrengen (dat is heel veel verschil, ongeveer een factor 4 lager), dan hoor ik nog steeds een zoem. Dat kost me 400 euro.

        Comment


          #7
          Eest kies je je verlichting dan kijk je wat die goed beschijnt en dan zoek je naar een tent kast hok enz erbij
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Of gezellig samen

          #8
          Hey,

          ik zelf ben juist begonnen met kweken in zo een bonanza kastje.
          dit staat in de open dressing van men slaapkamer,
          je hoort het wel,
          maar mij stoort het niet. en men vrouwtje ook niet,
          dus als die het al GN probleem vind

          geur heb ik zeker niet,
          tot nu toe tevreden!
          het grootste verschil Wrm je deze zou moeten kiezen Ipv een tent is door het neutrale uiterlijk.
          want een tent is wrs iets makkelijker ( minder krap) om aan de meiden te kunnen.

          grtz

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik heb het spul nu in een kast staan. Echter neemt deze onnodig veel ruimte in en dan heb ik liever een oplossing waarbij iedere centimeter benut wordt. Daarnaast vind ik krap juist een voordeel.. Hoe dichter de wanden op de planten, hoe minder lichtverlies lijkt mij zo. Geluid is juist voor mij echt wel een dingetje. Ben even luisteren bij een setup zoals ik die in gedachte had en deze maakt inderdaad te veel geluid. Heb dus besloten een kast te bouwen naar eigen specs en deze te voorzien van 40mm steenwol en 2x 10mm gips. Dit alles natuurlijk in een raamwerk. Daarin komt dan weer een softbox met sonoflex slang naar buiten. Dit zal wel wat gaan kosten maar dan heb ik het wel gelijk goed. Zit ik alleen nog met de irrigatie. Ik had blumats maar dat zijn er maar 4. Weet ook nog niet of ik straks ruimte heb voor een reservoir (hoop van wel).
            Last edited by Voor het eerst; 28 July 2020, 16:41.
        Bezig...
        X