Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine indoor setup

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kleine indoor setup

    Korting op 420shop
    Ik zou graag mijn volgende grow binnen proberen, ik probeer de kosten zo laag mogelijk te houden.
    Ik had in gedachten voor 1 grote autoflower:

    -Mars hydro 70x70x160cm tent
    -Mars hydro ts1000 coverage ongv grootte van de tent dus zou perfect moeten zijn.
    -Empire classic 2600/250 (250m3) 100mm flens, 250mm hoog
    -Kleine clip-on ventilator in de tent voor verluchting
    -Ik zoek nog een geschikte ventilator voor de carbon filter te bevestigen, tips?

    -Manuele timer, thermometer, verluchtingslang, etc

    13L pot met 3/5 universele potgrond, 1/5 mest korrels, 1/5 perliet
    Tijdens de bloeifase een flesje bloom
    20/4 lichtcyclus

    Graag tips of opmerkingen!

    #2
    Eigenlijk denk ik dat dat een beetje overkill is voor 1 enkele autoflower. Ik weet niet welke mestkorrels je van plan bent om te gebruiken maar 1/5e van 15 l (3l) mestkorrels klinkt als veels te veel. Ik zou een fem in een tent zetten auto's zijn juist lekker makkelijk voor buiten omdat je weinig kan controleren en in een tent kan je juist heel veel controleren.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • palazer00
      palazer00 commented
      Editing a comment
      Welk gedeelte van mijn setup is overkill? Qua belichting las ik dat de mars hydro ts1000 150w goed is voor 2x2 tent dus de kleinste soort tent. Hier zou maar 1 grote of 2 kleine planten in passen. En het ventilatiesysteem is sowieso nodig voor de lucht en geur

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      klopt een 2x2 tent die volstaat niet waar maar 1 plant instaat. ik zou eerder 4x 9l er onderzetten met fems erin. kan je nog experimenteren met scrog ook.

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Je zou zelfs nog 4 11l potten kunnen nemen dan heb je alleen iets minder speling langs de randen. 9l pot is 23x23 dus dan zou je een vierkant van 46cm2 hebben. 11l is 25x25 dus dan heb je een halve m2.

    #3
    Welke mestkorrels ?
    Je hebt snelwerkende nodig.

    Lees wat er op de doos of de zak staat qua dosering !
    Daar mag je gerust onder blijven.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • palazer00
      palazer00 commented
      Editing a comment
      DCM bodemverbeteraar, organische gedroogde koeien, kippen -en paarden mestkorrels. En qua belichting advies? De ts1000 levert 150w en heeft een 2x2 coverage dus perfect voor een 60x60cm of 70x70cm tent, hier past dan wel maar 1 grote of 2 kleine planten in...

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Die dosering was voor mij ook nog niet helemaal duidelijk Q als er staat 1 handje is genoeg voor 1m2 hoe verhoudt zich dat dan tot mijn potmaat?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat heb ik pas in een ander topic uitgelegd.

      was even zoeken maar hier een voorbeeldje van hoe ik het zou berekenen : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-extra-voeding

      (even de comments bij post #3 uitklappen en dan het 2e comment)
      Last edited by QnQ; 2 August 2020, 22:02.

    #4
    Mars Hydro Emmie Zal je denkelijk dan wel kunnen helpen met de juiste lamp . En vragen over de hanghoogte. Ik zou ook opteren voor 4 fotoperiode plantjes, ofwel 4 autoflowers. Heb hetzelfde tentje om voor te groeien ik , er staan er 9 in, groeien gaat, bloeien zou moeilijk zijn al gelezen dat je onder led meer voeding moet geven , maar afjes er weinig tot geen nodig hebben , ik denk dat het afhangt van plant tot plant. Succes verder!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Mars Hydro Emmie
      Mars Hydro Emmie commented
      Editing a comment
      Thanks for shouting me out

    #5
    60x60 is volgens mij te klein voor meer dan 1 plant.
    Je moet de toppen ook los van de zijwanden houden.
    1 flinke fotoperiode plant en dan oogst je net zoveel als met 4 die je op alle manieren klein moet houden.
    Voor nieuwe kwekers is er alleen wat meer risico want als je ‘m vermoord heb je niks meer.
    Kwestie van goed voorbereiden en kweekverslagen lezen. Het hoeft niet fout te gaan als je er wat tijd in steekt om bij anderen over de hele kweek te lezen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Als jij het zegt geloof ik je meteen. Ik zat zelf te denken dat je dan het licht op 12/12 zou zetten zodra die pot een beetje vol begint te komen maar dan heb je inderdaad minder opbrengst per plant enigste voordeel is dat je dan wat eerder klaar bent. Is 150 watt niet te veel voor 1 plant Q of maakt dat niet uit? (Dan bedoel ik niet of het kan maar of je dan niet net zo goed een lamp met minder wattage er boven kan hangen?)

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Inderdaad enkel om te vermijden om met lege handen thuis te komen zou ik er 4 zetten, maar heb nog nooit gebloeid in tent 70x70...

    #6
    palazer00 Voor kleine 70cmx70cm kweekruimte is de TS1000 de beste keuze, het is 150w, en de dekking is voor 60cmx60cm bloei en 90cmx90cm in het vegetatiestadium, het past perfect bij 70cmx70cm tent. En TS1000 is dimbaar, we voegen de externe dimmerbox toe, handig om de helderheid aan te passen wanneer het in het zaaifase is, vroeg in het vegetatiestadium.

    Het hangt af van uw stammen, als bruce banner auto of kristal snoep auto, 70cmx70c, totaal genoeg.

    Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
    --------------------------
    For small 70cmx70cm growing space, TS1000 is the best choice, it's 150w, and the coverage is for 60cmx60cm flowering and 90cmx90cm at veg stage, it perfectly matches 70cmx70cm tent. And TS1000 is dimmable, we add the external dimmer box, convenient to adjust the brightness when it's at seeding, early veg stage.
    It depends on your strains, if bruce banner auto or crystal candy auto, 70cmx70c, totally enough.

    Comment


      #7
      order on the website directly, remember the discount code " WIET420 "

      Comment

      Bezig...
      X