Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaring gevraagd ventilator/afzuiger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ervaring gevraagd ventilator/afzuiger

    Korting op 420shop
    Momenteel gebruik ik een ruck ventilator met een capaciteit van 360 M3/hr. Deze maakt te veel geluid.
    Ik wil graag een nieuwe ventilator kopen met iets meer capaciteit en vooral veel stiller.
    Ik neig naar een PrimaKlima PK 125 EC-TC 680 680 M3 p/u. Eventueel GT 160 2-Speed + PK Eco Filter Combo 800m3/u.
    Maar nu heb ik hier ook nog een 100W softbox staan (160mm). Wat zal stiller zijn? En welke varia is geschikt voor zo'n box?





    Lopend Verslag

    #2
    hoe groot is je tent of hok ?
    Led of HPS ?

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Hok is 213,5 X 63cm. Kweek onder LED. Maar gaat me om het geluid, 680 M3 is al veel meer dan ik nodig heb maar liever iets overcapaciteit

    #3
    63x63x213 ?

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nee, LBH= 213,5 X 63 X 184 cm

    #4
    deze
    https://www.ventilatieshop.com/venti...iameter-100mm/https://www.ventilatieshop.com/venti...iameter-100mm/
    en fancontroller

    https://www.greensell.nl/a-54526940/...p/#description

    meer dan genoeg en is muis stil

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Qua geluid lijkt hij binnen de norm te vallen maar deze heeft nog minder capaciteit dan ik al heb (360 M3/h). Ik hou nu de temp onder controle met behulp van een airco, daar wil ik juist minder of helemaal geen gebruik van maken. Mijn gedachte was dat dit met bijna twee keer de huidige capaciteit dit bijna mogelijk moet zijn

    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      de temperatuur die aanzuigt is belangrijk dus eens kijken welke temperatuur je aanzuigd !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat is me bekend. Echter die kan ik niet veranderen dus kan ik beter zorgen dat ik zoveel mogelijk uitblaas. De lampen produceren nou eenmaal wat warmte. Vraag had dan misschien moeten zijn: welke ventilator met een capaciteit van 500 M3/h of meer is stil en automatisch dmv sensor

    #5
    Een box met een slak erin is altijd stiller dan een buisafzuiger.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #6
      Ik heb beide en S&P is stiller als het over geluid van de afzuiger zelf gaat maar daar hoor je dan meer de luchtverplaatsing omdat die meer druk opbouwen.
      Plaats een meter Sonodec langs iedere kant en het is opgelost.
      Je bent ook beter, zoals met iedere afzuiger, van met overcapaciteit te draaien en te kijken naar hoeveel watt je er in gaat hangen van lampen in plaats van de afmetingen van je hok.
      Last edited by WillyWally; 5 August 2020, 02:57.

      Comment


        #7
        Lopend Verslag

        Comment


          #8
          MDF is toch gelijmd hout? Ik heb ooit hps geprobeerd in een kast met wit geverfd hardboard en dat was 3x niets..... waarschijnlijk kwam door de hitte lijm of andere vervelende gassen uit het hardboard vrij.
          ...

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Mdf werkt prima. Tis alleen retezwaar, zou maximaal 1cm dik gebruiken of 5mm mdf.
            De sterkte komt van het frame, dat kan ook met 44x44balkjes.
            Je moet dat mdf wel verven, liefst met witte acryl.
            Folie eroverheen is niet nodig, eerder overbodig.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            De reden dat ik voor folie ga is dat de gebruikte folie tevens een vochtscherm is. MDF is fijn spul om mee te werken maar echt watervast is het niet. Omdat ik toch wel vaak last heb van een hoge luchtvochtigheid wil ik daar geen risico mee lopen.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Daar is die acrylverf tegen eh..
            Ik heb weleens een hok gemaakt op de manier die ik zei, 180x60x240, met 44x44 balkjes, 5mm mdf aan binnen en buitenzijde, en tussenin witte piepschuim plaatjes. Dat heeft jaren staan draaien. (ik heb tussen m'n rest-hout-stapel zelfs nog wat mdf plaatjes liggen van die kast )
            Die witte kist in m'n kelder is ook van MDF, en die staat er al een paar jaar.
            Daar gaat weleens water overheen ook.
            Mja, tis een keuze, je gaat in ieder geval voor de komende 20 jaar klaar zijn als je het goed aanpakt, maak 'm groot genoeg dus

          #9
          Kleine preview... zo ver ben ik nu op dit moment 7F04F87B-65D7-4C4E-AFC3-47B1F515EB0F.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment

          Bezig...
          X