Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elektronische VSA's en Reflectorkappen tbv 600w lamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Elektronische VSA's en Reflectorkappen tbv 600w lamp

    Korting op 420shop
    Goedemiddag iedereen,

    Ik heb net mijn eerste kweekje achter de rug onder de naam jellodj. ben even van naam veranderd om bepaalde redenen.

    Ik heb voor mijn eerste kweekje gewone spiegelkappen gebruikt met hele normale vsa's.

    Nu heb ik enig gelezen en gehoord dat de Elektronische VSA's een stuk minder resoneren en meer vermogen de lamp in kunnen sturen en dus meer lummen uit de Son t pia kunnen halen.

    In samenwerking met een betere reflectorkap is het dus mogelijk met zo weinig mogelijk wattage zo veel mogelijk lummen te produceren.

    Nu wil ik van jullie graag weten in hoe verre dit verhaal juist is en is het de investering waard voor die paar meer lummen?

    En wat jullie ervaringen zijn met goede reflectorkappen en goede VSA - E's.
    De Philips lamp staat vast voor mij.

    Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

    mvg.
    braadlapje

    #2
    Re: Elektronische VSA's en Reflectorkappen tbv 600w lamp

    elektronische vsa worden niet zo warm.magneet vsa wel.dus je krijgt meer lumen per watt.dus je stroom gebruik daald iets.de rest is marketing onzin.goede reflectorkap vind ik de hamerslagkap.brommende vsa van philips heb ik nog nooit gehad.van andere merken wel.ze zijn wel wat duurder maar zijn het volgens mij ook waard

    Comment


      #3
      Re: Elektronische VSA's en Reflectorkappen tbv 600w lamp

      bedankt tumble trimmert,

      dus het zou de moeite zijn om een goede elektronische vsa aan te schaven? en dan gewoon mijn spiegelkapje van €10 euro met een Son t pia lampje blijven gebruiken?

      mvg.

      Comment


        #4
        Re: Elektronische VSA's en Reflectorkappen tbv 600w lamp

        geloof dat ze 4% zuiniger zijn.maar wel veel duurder.een hamerslagkap geeft geen brandpunten op je gewas.je lampen tydens de kweek 3 keer goed schoonmaken met schoonmaak alcohol en een katoenedoek gaat meer rendemend geven denk ik.vergeet niet ook effe de binnenkant van de kap goed schoon te maken.

        Comment


          #5
          Re: Elektronische VSA's en Reflectorkappen tbv 600w lamp

          Oorspronkelijk geplaatst door OsP View Post
          Ik heb net mijn eerste kweekje achter de rug onder de naam jellodj. ben even van naam veranderd om bepaalde redenen.
          vertel....nu maak je ons nieuwsgierig!!!
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Elektronische VSA's en Reflectorkappen tbv 600w lamp

            Oorspronkelijk geplaatst door Smoke_mR. View Post
            vertel....nu maak je ons nieuwsgierig!!!
            hahaha er zijn wat smokers in de omgeving die wel eens op het forum hier kijken en ik hou mijn kweekje liever een beetje stil. verder is alles chil(H)

            Comment

            Bezig...
            X