Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

60x60 kweektent setup

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    60x60 kweektent setup

    Korting op 420shop
    zo ik heb een kweektent setup als volg ;
    LED 300Watt Uniteck connect
    Homelab 60x60 160
    2 keer 14L grondpot
    een garden high pro 305 m3 en een koolstoffilter

    nu is mijn vragen opmerkingen ;
    1) vind die led lampen / afzuiging toch wat naar de harde lawaaierige kant gaan voor wat het dient.
    2) is deze beginners setup goed voor 2-3plantjes?
    3) mijn luchtvochtigheid in de kelder is 60-70% dat mijn koolstoffilter kan stuk maken en in de logeerkamer 60%.

    ik ziu graag met 2plantjes beginnen , ik heb mijn setup allemaal. ik zou gewoon graag 2plantjes willen kweken zonder veel lawaai/geur. waar kan ik mijn uitblaas slang steken? in schoorsteen of zelfde kamer of hoe werkt dit nu allemaal goed zodat ik geen brand/geur/lawaaihinder krijg. ik ben newbier erin maar ik weet goed dat luchtvochtigheid en deze componenten de belangrijkste zaken zijn tot nu toe.
    ik kan moeilijk 2000€ gaan investeren in een eigen plantje?

    #2
    Afzuiging die je hebt zal inderdaad wel lawaai maken. dat is ongeveer de goedkoopste inline fan die je kunt krijgen.
    Mogelijk kun je er wat sonoconnect slangen aan plakken. dat scheelt weer wat in geluid.

    Hogere luchtvochtigheid zorgt inderdaad dat je filter aanzienlijk minder lang mee gaat. Ik zelf zou voor de logeerkamer gaan.

    2 plantjes op 60x60 is helemaal prima. Meer dan dat word alleen geprop.

    Je afzuiging het liefst naar buiten. Of naar een andere kamer. Door de schoorsteen zou dus mooi zijn. (tenzei die schoorsteen heet word.. )
    Het idee is in elk geval dat je tent niet dezelfde afgeblazen lucht weer aanzuigt.

    Die lamp is helaas ook geen toppertje meer. Tegenwoordig hebben bijna elle LED lampen passieve koeling. Geen geluid dus, en dat doen ze met meer efficientie ook.


    Maar al met al, prima beginners setup om het kweken ff aan te voelen.
    Als het bevalt kun je altijd nog meer investeren.


    Ik zou die lamp niet te lang op alleen groeistand laten staan. Die is maar 50W.




    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • ak12
      ak12 commented
      Editing a comment
      welke lamp en afzuiging was dan het beste geweest voor mijn tent? kan daar toch geen 400watt gaan insteken

    #3
    dit had beter geweest

    https://www.ledsgrowindoor.nl/mars-h...SABEgK5uvD_BwE

    https://www.greensell.nl/a-50328706/...r/#description
    Last edited by Jura; 17 August 2020, 18:00.

    Comment


    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      die afzuiging is zeker genoeg voor een kleine kweek ruimte ( heb je al een tent of moet je ze nog kopen ? )
      de led is geluidloos ( ga je jaren plezier van hebben )

    • ak12
      ak12 commented
      Editing a comment
      ja ik heb een homelab tent? welke tenten gaan de ritsluiting kapot van?

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Op de Duitse Amazon zijn de lampen leds quantumboards van viparspectra gemiddeld 20euro goedkoper. Of de mars producten daar goedkoper zijn weet ik even niet
      https://www.amazon.de/s?k=viparspect...nb_sb_ss_i_1_5

    #4
    Als je een stillere afzuiger wil zou ik zeker niet voor die winflex 185m3/u gaan.
    Maar alleen dat filter en demper zou wel helpen met je huidige afzuiger. Zeker in combo met sonoconnect slang.

    Die lamp die Jura linkt is een aardige verbetering ten opzichte van jouw lamp.
    Passief gekoeld ook. En meer licht voor minder geld..
    Heel veel inmiddels verouderde lampen hebben nog steeds hetzelfde prijskaartje als dat ze 3 jaar geleden hadden..
    Beetje jammer wel.

    Hoe lang het allemaal mee gaat.. Daar durf ik geen inchatting van te maken.
    Als je duurzaamheid wilt zou je qua lamp beter voor een spiderfarmer sf1000 kunnen gaan. Of een quantum board van Rubol ofzo.
    Qua afzuiger kun je dan ook beter gewoon iets beters kopen. Qua geluid ook denk ik zo...

    Hoe lang je filter mee gaat is al helemaal koffiedik kijken. Dat hangt dus af van het klimaat.
    en luchtvochtigheid en temperatuur gaan hand in hand.. Dus dat schommelt waarschijnlijk nogal..

    https://www.greensell.nl/c-1057621/buis-ventilatoren/
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      ook juist

      slimmert

    #5
    @nederhigh


    welke afzuiger raad gy aan? die infraline kan ik als aanzuig gebruiken. heb enkel een goeie afzuig + koolstoffilter nodig voor mijn tent 60 / 60
    Last edited by QnQ; 17 August 2020, 18:50. Reden: Citaat opgerookt

    Comment


    #6
    en van welke tenten gaan de ritsluiting kapot? ik heb een homelab 60x60

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Allemaal als je er niet voorzichtig mee om gaat.

      Die lamp die je hebt is prima om mee te beginnen, er zitten gewoon epistar leds in, no problem.
      Geschikt voor 60x60 tijdens de bloei, dus wat wil je nog meer.
      Lekker alles in elkaar zetten, even opzoeken hoe hoog die lamp moet en beginnen.
      Start een kweekverslag in het kweekverslagenforum en als er iets mis gaat of het lukt niet krijg je vanzelf advies.

      Er zijn altijd betere...laat mij een lamp zien en ik laat je een betere zien.
      Dat is met alles. Als je portemonnee dik genoeg is kun je 4000 euro investeren in een 60x60 ruimte.
      Last edited by QnQ; 17 August 2020, 20:16.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Maar het ging om het lawaai toch?
      Buiten dat om zou ik nu zeker geen andere lamp gaan kopen nee. Dat kan altijd nog.
      Wel jammer dat je nog steeds 200 euro voor zo'n lamp betaald bij greensell. Een betere/nieuwere lamp gewoon 150 euro kost .
      (jou lamp is daadwerkelijk 150W die 300w is het vermogen dat de leds in theorie zouden kunnen hebben. Maar niet wat die uit de muur trekt.
      Die mars hydro is dus qua vermogen hetzelfde. Daar word ik dan toch wel een beetje sad van.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja en als je dan de afzuiger die je hebt als inblaas wil gebruiken en er nog een andere afzuiger bij wil gaan halen dan heb je 2x zoveel geluid.
      Aktief inblazen is (imo) niet nodig. Starten met die hap.

    #7
    ja ik heb het met greensell gekocht. ben wel heel content van de service maar als rookie moet ik mij er nog 1000maal in verdiepen. het is niet dat ik een heel plantage ga kweken maar zou gewoon 2-3plantjes willen kweken. ook geen 2meter hoog. liefst zo een 1m 20 . ja alles bijeen maakt het wel wat lawaai maar het is doenbaar. heb enkel schrik voor de afzuiging dat ik na mijn werk thuis kom dat de smurfen thuis staan dat het stinkt naar de wiet welke afzuiger is beste geschrikt voor 60x60 en waar ik totaal geen hinder van ziu hebben?

    Comment


    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Dat zal niet gebeuren als je 305m3 nu hebt gekocht met bijhorend koolstoffilter. Sterker, als je de lucht uit je woning trekt, dan zuiver je die ook van geurtjes

      Zodra het op geluid aankomt, deze afzuiging maakt veel minder geluid dan je afzuigkap in de keuken, ook minder dan je woningventilatie (als je die hebt dan) op volle toeren. Maar geluidloos? Nee, je hoort het.

      Echt hele stille buisventilatoren (en dan ga je de wind die gemaakt wordt horen), zijn duur.

    #8

    Comment


    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Dat is echt zat. Dan ruik je alleen wat als je je tent openmaakt.

      Zelf gebruik ik een 185m3 met 160m3. Ik haal lucht uit mijn woning en de afvoer gaat terug in mijn woning. Mijn tent is 90x90

      Koolstoffilter zou te gebruiken moeten zijn voor 18 maanden, maar dat ga ik zelf niet proberen. Na een jaartje een nieuwe.

      /edit als je met de hitte een ventilator aanzet. Ben je toch ook niet bang voor de buren?

    #9
    nog 1vraag. klopt het dat als ik alles aansluit die koolstoffilter niet "zuigt" ik bedoel als ik mijn hand er dicht bij hou voel ik niks zuigen terwijl mijn ventilator wel goed blaast. of is dat voor geen wisselende onderdrukken te krijfen?

    Comment


    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Bij de uitgang van je tent, moet je wind voelen die naar buiten gaat. Dan werkt het. Je koolstoffilter moet de lucht uit je tent aanzuigen. Maar dat oppervlak is relatief groot, dat ga je niet voelen.

      /edit volgens mij staat er bij garden high pro wel een youtube filmpje.

    #10
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    Bezig...
    X