Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydro Mars ts-600 welke afmetingen kweekruimte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hydro Mars ts-600 welke afmetingen kweekruimte?

    Korting op 420shop

    #2
    Gebruik witte verf of plastic, dat is beter, er is sinds kort ultrawitte buitenverf, op basis van bariet en teflon, dat ook ultraviolet en infrarood reflecteerd, toch belangrijk voor plantjes!

    Kijk even welke oppervlakte in de bloei effectief word belicht.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat hebben ze net uitgevonden, is nog niet te koop en zoveel scheelt het niet volgens mij.
      Een procent of vijf tegen 200% prijsverhoging ? Ik ben benieuwd.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik ook QnQ, daarom wijs ik 'm er ook op.

      Maar 200% meer, vind ik wel overdreven.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Verf is al vrij duur, en dit is een nieuwe en Amerikaanse uitvinding dacht ik.
      Die vinden een maandsalaris voor een kweeklampje ook normaal dus 150 voor een paar liter verf zou ik nieteens gek vinden.
      (ik zou het nooit kopen ook maar das wat anders)

    #3
    Op YouTube zie ik vaak 60x60 voorbij komen. Ben zelf ook de knoop aan het doorhakken of ik de ts600 ha halen. Kijk maar eens op YouTube als je daar Mars ts 600 in typt zie je door de bomen het bos niet meer de viparspectra p1000 is ook eentje die ik bekijk die zit net weer tussen de mars ts600 en de ts1000 in ook qua aanschaf. Ik ben benieuwd wat je gaat bouwen haha

    Comment


      #4
      ik heb een tent van 80x80x180
      en heb marshydro tsw2000 erin

      Comment


        #5
        Precies. Die 600 is al te krap voor 60x60 eigenlijk.
        Dat je het veel tegenkomt is puur door budgetbeperking.

        Dit soort dingen kun je gewoon op de site van de fabrikant vinden :
        De site van Mars over de TS600:
        Perfect for 1.5'x1.5' (45x45cm) Bloom stage and 2'x2' (60x60cm) Veg stage

        Wiet kweek je voor de opbrengst, simpel zat, anders kun je beter iets anders kweken, viooltjes, zonnebloemen, tomaten, aardbeien, chili's.
        Of je nou voor topwiet gaat of niet, qua zorg voor de planten maakt dat niet uit; Je gaat de natuur binnenshuis proberen na te bootsen. Dat is geen kattepis.
        Probeer maar eens een tomatenplant binnen te kweken met 10 goeie tomaten, dat lukt ook niet als je 'maar wat doet'.
        Je zult altijd moeten streven naar de best haalbare kweekomgeving en klimaat dat binnen je budget past.
        Heb je geen budget dan kun je in mei buiten beginnen te kweken, dat scheelt heel wat kosten.
        Last edited by QnQ; 24 August 2020, 10:12.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Op YouTube zie je goeie video's en hele slechte, dan hebben ze weed die wij buiten groeien(ts 600). Maar ook een video doe gast heeft dikke vette toppen maar die heeft ze dan weer voorgegroeid met een andere led. Ik ben zelf toch weer naar de ts 1000 te kijken maar dan de complete set met tentje en alles erbij. Voor 284euri ik weet niet of het goedkoper is om zelf samen te stellen, daar antwoorden jullie hoop ik op. Ik heb mars en mars emmy berichtje gestuurd over de set maar ja geen respons. Daarom vind ik het link om mars aan te schaffen

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Voor 284 euro een complete set is erg cheap. Daar ga je met zelf samenstellen moeilijk in de buurt komen lijkt mij.
            Of je moet echt spullen gaan scavegen. Daar zit altijd wel dikke winst in.
            Ik zou mij dan zelf wel gaan afvragen of de kwaliteit van het geheel een beetje acceptabel is, voor die 284 euries

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Ok helder, de tent en het quantumboard staan vast, helaas is de beschrijving van mars onduidelijk of ik lees verkeerd er staat verder niks bij over de ventilator enzo. wat zou jij dan adviseren nederhigh als de lamp en tent al vaststaan?

          #7
          Ben wel heel erg benieuwd wat je dan aanraad. Omdat je het wel erg cheap vind dus afraadt. Als je alleen maar antwoord geeft en vervolgens geen uitleg waarom, dan zijn wij novicen niets wijzer geworden. ​​​​​​ en ik zie net dat je bij mars alleen via PayPal of credotcard kan betalen. Heb mijn creditcard nog nooit gebruikt dus vorig jaar afgezegd Maja focked up als je hem via een Nederlandse site besteld ben je al 50 tot 70 euro maar kwijt
          https://marshydro.eu/collections/ful...1000-full-kits
          Last edited by Kunichika; 24 August 2020, 19:58.

          Comment


          • Boomvalk
            Boomvalk commented
            Editing a comment
            En hou rekening met verzendkosten

          #8
          Kunichika Ik zou het mij afvragen bedoe ik dan he.
          Ik zeg niet vol overtuiging dat het rommel is. Heb alleen mijn vermoedens..
          Die spullen hebben hun staat van dienst gewoon nog niet bewezen. Voor die prijs word ik dan skeptisch. Al hoewel ik over die tenten wel goeie dingen heb gelezen.
          Maar de rest...
          Zo heb ik nogal mijn vraagtekens over de kwaliteit van die filter, Het geluid van die afzuiger, en de betrouwbaarheid van die schakelklok.
          Ik zie het vermogen van die afzuiger bijvoorbeeld nergens staan. Nogal belangrijk dingetje vind ik. Of ben ik gewoon scheel?
          Goeie afzuiging is toch wel een belangrijk puntje in klimaatbeheersing.

          Er staat op die website ook: 'if you recieved a fan control, please don't use it. It does not match. Thank you'.
          Nja.. Daar gaat mijn vertrouwen niet van omhoog zeg maar.. Snapje?
          Blijkbaar weten ze zelf ook niet wat voor afzuiger dat is

          Dat je schakelklok blijft werken is ook wel handig trouwens.. Als dat ff mis gaat in week 4 bloei is de kans redelijk groot dat je opnieuw moet beginnen..
          Met het kostenplaatje wat daar dan bij komt kijken.. Stroom, grond, voeding, zaad.. Toch zo 200 euro.
          Dan kan je dus beter een betrouwbare klok kopen...Kan maar zo zijn dat die filter na 1 maand op is... Of hij gaat 2 jaar mee. Ik weet het niet..
          Maar voor die prijs.. Zou er zelf niet enorm veel van verwachten.

          Nouja.. Het is natuurlijk allemaal speculatie.
          Het zal vast allemaal werken. Maar hoe goed en hoe lang... Ik durf t niet te zeggen.
          Zelf investeer ik dan liever wat meer in spulletjes die hun staat van dienst wel bewezen hebben.
          Last edited by Nederhigh; 24 August 2020, 21:06.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #9
            Kijk weer heel helder uitgelegd. Je weet het nooit met china-sheisse is. Qua afzuiging en filter hebben ze hier wel meer keus, maar het moet allemaal niet te duur worden. Aan de andere kant van de medaille, als je direct high-end materiaal aanschaft. Zit je wel een tijdje goed zonder veel zorgen te maken. Et is toch get!!!

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Ja, het risico aan direct veel investeren is dat je er na 1 ronde achter komt dat het kweken toch niets voor jou is..
              Of dat je een schimmel in je kweekruimte hebt waar je niet vanaf komt ofzo..
              Iedereen moet voor zichzelf kijken wat voor hem/haar het beste lijkt.

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Schimmels, beetje cds ertegen en weg schimmels. Goed voor de kweektent maar ook goed voor jezelf maar daar wil de medische wereld niks van weten. Maar goed dit is een heel ander vraagstuk.
          Bezig...
          X