Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

400w HPS Philips ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    400w HPS Philips ?

    Korting op 420shop
    Hey allen,

    Ik kweek nu al een tweetal jaartjes maar ben begonnen onder led (heb een viparspectra en een diy chinese cob's 450w).

    Nu, onder die chinese cobs heb ik redelijk wat fluffy brol en de warmte van die lampen valt ook tegen ...

    Deze lamp kan ik voor 40 euro kopen in de buurt maar vraag me af of dit een goeie "bol" is want de hps lampen die ze nu verkopen in de growshops hebben een aparte trafo, spiegelkap enz ...

    Mijn tentje is maar 70x70x180 maar deze is ook "maar" 400w.

    Mss domme vraag maar heb geen kennis van lampen algemeen maar kan ik daar gewoon een dimknop tussen zetten? Bij mijn afzuiging lukte dit en kan ik nu regelen met een draaiknopje.

    Kopen of laten liggen?

    Shoot!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    400W hps is precies goed voor 70x70. (0.5m2)
    Die kan je niet dimmen, en moet je ook niet dimmen dus.

    Maar ik zou niet zo'n antieke kopen, deze ziet eruit als bouwjaar 1962
    Als je goedkoop naar hps wil, gewoon een vsa'tje halen, spiegelkapje en 400w hps lamp.
    Bij Growcenter Noord ben je dan 75 euro kwijt, en heb je alles nieuw.
    (en er zijn vast nog wel goedkopere te vinden)

    HPS moet wel met een relais geschakeld worden, dat kan niet met een gewone timer.
    En, een Evsa is wat veiliger dan een VSA maar ook duurder. Je hebt bij een Evsa ook andere hps lampen nodig dan voor een vsa.
    Een evsa kun je wel dimmen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Thx QnQ Dacht ook al dat dit oud was ... ik dacht mss met een nieuwe lamp er in ...

      Heb het laten gaan ... zoek nu nieuw setje van 400w maar zit die relais niet bij de meeste setjes bij? Lamp, kap en vsa of evsa en dan nog een relais? Ja, ... ik ken er idd niets van

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Waarom niet direct naar ledstrips diy.

      • Tsjara
        Tsjara commented
        Editing a comment
        Ben niet goed in diy electronica ... die diy chinese cob kocht ik zo van Marktplaats maar was volgens mij zijn geld niet waard. Zijn die ledstrips ook niet duurder?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kijk effe op digikey.

      #4
      Bij de "kant-en-klare" setjes die te koop zijn zit nooit een relais inderdaad, die moet je er nog bij kopen.
      Schakelkasten (relais) zijn bijvoorbeeld de Davin dv12 (er zijn nog meer merken)

      vsa.png
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        je moet wel minimaal 300 cub afzuiging hebben bij een 400 wattert
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #6
          Even ter info ... heb deze aangeschaft vanop Marktplaats en vandaag is ie toegekomen! In nieuwstaat zou ik zo zeggen (80 euries betaald) Mss dat de verkoper hier ergens aanwezig is?

          De evsa is er eentje van 600w dus uitbreiding kan nog


          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • Boomvalk
            Boomvalk commented
            Editing a comment
            Ik ben ook van plan om een 400 watt aan te schaffen. Wilde eerst led maar ik snap er allemaal niks van, beetje te ingewikkeld voor mij en zoveel modellen en variaties. En dan lees ik online zowel goede als slechte ervaringen. Ik heb altijd gewerkt met 600 watt maar wil daarvan af en zuiniger omgaan met stroom.
            Is die verlichting kant en klaar of moet je nog een lamp kopen? En zit het snoer er al aan gemonteerd of moet je die zelf eraan monteren?

          • Tsjara
            Tsjara commented
            Editing a comment
            Geen idee. De mijne is tweedehands ...

          • Boomvalk
            Boomvalk commented
            Editing a comment
            Ik zou dan toch een nieuwe lamp kopen want "zo goed als nieuw" kan 1 jaar oud zijn. Maar dan nog is het een koopje.
        Bezig...
        X