Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek onder 600w hps en moeite met temperatuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek onder 600w hps en moeite met temperatuur

    Korting op 420shop
    Last edited by detecks; 6 September 2020, 22:49.

    #2
    De hps vervangen door led, ben geen expert maar dat lijkt me een goeie oplossing.

    Comment


    • detecks
      detecks commented
      Editing a comment
      Dankje voor je input. Ik heb hps gekozen mede voor de aanschafwaarde. Een goeie les kost me iets te veel geld namelijk. Daarnaast ben ik nog vrij noob en las ik dat led lastiger kweken is dan hps. Daarnaast kan ik het niet meer retourneren helaas

    #3
    Ik ben ook geen expert. Wat is de omgevingstemperatuur? De vensters van je tent open? Pas je wel op voor lichtlekkage? Zit er helemaal geen inlaat in je tent? Overdag het licht uit en ' s nachts aan scheelt ook al snel een paar graden

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


    • detecks
      detecks commented
      Editing a comment
      Het staat op zolder in een dakkapel maar de zo’n staat niet op die kant. Meerdere ramen open en de omgeving is zo’n 20 graden. Echter zakt de temperatuur niet echt omdat die tent gewoon veel warmte afgeeft aan de omgeving. Ik heb inderdaad geen inlaat, maar zag dat dat niet al te duur is dus dat zou nog een optie kunnen zijn.
      Zijflappen staan maar voor 20% open dus lichtlekkage is niet zo groot.

    #4
    Cooltube!!

    Die lamp is te sterk voor die oppervlakte!

    Comment


    • detecks
      detecks commented
      Editing a comment
      Ik heb een standaard hamerslag reflectorkap bij het setje gekregen. Als ik deze vervang voor een cooltube, zou dat voldoende zijn met mijn afzuiging? Ik kan de lamp ook dimmen naar 400w maar merk niet extreem veel verschil in de warmte.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je hebt genoeg vermogen, dat zal geen probleem moeten zijn.

      Ook in 80/80/180 tent is 400 al veel.

    #5
    afzuiger loopt netjes naar een raam dat op een kiertje staat.
    De lucht moet echt naar buiten, niet in de buurt van een raam.

    Heb je alle 'raampjes' onderin de tent al opengezet ?
    De oppervlakte van de inlaatgaten moet minstens 3x zo groot zijn als de uitlaat.

    Meet je wel op de juiste manier ?
    op plant(top)hoogte in de schaduw ?

    De sensor van een thermostaat moet ook op planthoogte hangen en ook in de schaduw!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • detecks
      detecks commented
      Editing a comment
      Ik lees hier en daar wel en probeer me echt goed in te lezen. Maar omdat er zo veel informatie is, spreekt het een het ander soms tegen. Maar dit is een goede tip. Ik ga er meteen mee aan de slag. Dankjewel!

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja, dat "het ene spreekt het ander tegen" vind ik een beetje een dooddoener. Dat is te makkelijk. (niet beledigend of als verwijt bedoeld he, maar meer in het algemeen)
      Elke situatie is anders, en er is niet 1 manier om een plant te kweken maar 12.000 dus om te zeggen dat het elkaar tegenspreekt is onzin.
      Het ene is gewoon beter geschikt dan het andere, afhankelijk van de situatie.
      Daarom roep ik altijd zoveel mogelijk kweekverslagen lezen, niet om er makkelijk vanaf te zijn, maar omdat er nog veel meer manieren zijn dan de ene manier waar ik het over heb.
      Ik probeer mijn tips zo goed mogelijk aan de omstandigheden van de vraagsteller aan te passen, maar ik weet niet alles, en zeker als men te weinig info geeft en toch een passend antwoord verwacht is dat soms een beetje frustrerend.

    • detecks
      detecks commented
      Editing a comment
      Kan ik helemaal in komen. Complimenten voor hoe je dit altijd oppakt. Ik zie je natuurlijk in de meeste topics wel reageren en inderdaad ook regelmatig waarbij je te weinig informatie hebt gekregen. Ik probeer hier natuurlijk mijn situatie zo compleet mogelijk te schetsen, maar als leek zal je snel wat zaken vergeten.

      Wat betreft kweken leer ik dat je nooit stopt met leren.

      Ik heb voor mijn situatie nu besloten om de tent te verplaatsen naar een andere ruimte waar ik 2 ramen heb. Dan laat ik de afzuiger wederom afblazen naar buiten en ik ga een nieuwe slang bij bestellen, misschien met ventilator, en die leg ik bij het andere raam zodat de tent lucht van buiten aanzuigt. Ik heb ook de lamp op 400w gedimd, dit scheelt ongeveer een graad merk ik.
      Voor 100x100 is dat denk in ook wel voldoende. Wederom bedankt voor je antwoord en uitleg.

    #6
    Attached Files
    Last edited by detecks; 6 September 2020, 17:37. Reden: Foto toegevoegd van slangen posities

    Comment


      #7
      Probeer het wat professioneler en bevestig die darm aan een luchtrooster met een houten paneel ter grootte van het raam,
      wnr je dan het andere raam sluit blijft de plaat vast, zo is het bij mij toch prima gelukt en zo ben je al zeker van de volledige luchtafvoering.

      De plaat schilderde ik langs de buitenkant wit en de rolluik laag, de binnenkant bekleedde ik met geluidsisolatie.

      Mss is de luchtbeschikbaarheid in de kamer nog niet voldoende voor de top capaciteit van de afzuiger? Hopelijk snel oplossing voor je prob
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • detecks
        detecks commented
        Editing a comment
        Hey bedankt voor je input. Ik denk dat het ligt aan het feit dat de inlaat 3x zo groot moest zijn als de uitlaat. Omdat de in- en uitlaat allebei een 125mm buis zijn wil dit misschien niet zo goed.

        Verder denk ik dat hoe het nu opgesteld is het beste voor mij is. Ik heb net een gordijntje ervoor gehangen en het werkt wel. Ik ben niet zo handig met het verbouwen van dingen en denk dat het dan minder discreet eruit ziet. Het zijn namelijk 3 grote ramen waarvan de 2 buitenste open kunnen. De buren aan de overkant kunnen dan wel de slangen zien lopen denk ik. Het is op zolder in een dakkapel. De rest van de buren hebben die niet dus die kunnen er ook niet in kijken. Alleen die aan de overkant dus. en qua geluid hoor ik amper wat.

        De luchtbeschikbaarheid in de kamer is wel voldoende, maar als ik de hele tent dicht laat en dus alleen passief laat aanzuiging via die ene buis is het onvoldoende. Met de zijflapjes open is het wel prima.
    Bezig...
    X