Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Droogtent advies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Droogtent advies

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Om geurhinder en schimmel te vermijden bij het drogen van mijn laatste plant ben ik aan het rondkijken om een droogtent te kopen. Ze mag heel simpel zijn, ik hoef ze zeker niet te kunnen gebruiken om ook in te kweken.

    Ik wil graag zo goedkoop mogelijk uitkomen (zonder te knutselen met kartonnen dozen etc.), dus vraag me nu af wat je echt nodig hebt in een droogtent.

    Wat mij essentieel lijkt:

    Tent
    Koolstoffilter
    inlaat ventilator
    Droognet (wil een kleine tent, dus moet zo veel mogelijk in kunnen)

    Nu zie ik dat er naast de inlaat ventilator ook vaak een clip-on ventilator bij verkocht wordt. Ik vraag me nu af wat het doel van die clip-on dan nog is? Is er niet genoeg luchtverplaatsing door de doorstromende lucht die door de inlaat ventilator komt?

    Als iemand verder nog tips heeft over goedkope webshops dan hoor ik het graag
    Last edited by Haile Selassie; 18 September 2020, 22:38.

    #2
    je koolstoffilter heeft een motor nodig de inlaat van de tent niet
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Ok, dat had ik niet door! Bedankt

    #3
    eerst bepalen hoe groot de tent mag zijn

    dan koolstof en moter aangepast aan tent groote

    beter droogrek ( waar je de was op droogt ) kan je de wiet mooi onderste boven HANGEN

    Comment


    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Heb jij een idee hoe groot een tent moet zijn om tussen de 200 en 500 gram op te hangen?

    #4
    Voor een droogtentje kan je afzuiging minimaal zijn je heb immers allen onderdruk nodig en hoeft geen warmte van de lamp af te voeren

    Inlaat heb je niet nodig en een zwenk fan als je afzuigd heb je ook niet nodig.



    Dus je heb nodig een tent (stoffenkledingkast iglotentje van een tientje ) en afzuiging + evt filter

    Comment


    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      https://www.ikea.com/be/nl/p/vuku-kl...-wit-80331973/

      Is het dan doenbaar om er vanboven een gat in knippen om de filter met afzuiging op te monteren, afgesloten met duct tape? En onderaan de rits een stukje open zou ik denken dan.

      Geur is namelijk mijn grootste probleem, zorgt hier thuis voor grote ergernis...
      Last edited by Haile Selassie; 19 September 2020, 08:53.

    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Openritsen van onder is denk niet nodig omdat de stof zo dun is dat de fan de lucht daar wel doorheen trekt

      Als je onderdruk heb zou er geen geur buiten de tent moeten zijn als je hem openritst heb je natuurlijk altijd wel wat geur

    #5
    Zelf gebruik ik deze tegenwoordig vuilniszak erover aan de bovenkant een slang eraan die aan me tent vastzit voor de onderdruk

    mesh.jpg

    Comment


    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment

    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Ja doordat die aan me tent gekoppeld is wordt dat ook afgezogen en heeft dat onderdruk en word de lucht gefilterd door de filter in me tent.

      Je kan gewoon een vuilniszak eroverheen trekken en dan aan de dichte kant van de zak maak je een gat met een fan en filter en je heb hetzelfde effect

    #6
    Das snugger @Nonsense!
    tip van de week
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #7

      Comment


      • Meyzamo
        Meyzamo commented
        Editing a comment
        Hi waar heb je dat gekocht voor 135. Ik wil daar ook voor gaan.... thnx

      #8
      En als je deftig wilt drogen daar nog een variac bij
      Heb dezelfde als droogtent.

      Comment


      • Haile Selassie
        Haile Selassie commented
        Editing a comment
        Op welke manier gebruik je die dan juist? Om op minder dan volle kracht te ventileren?

      • WillyWally
        WillyWally commented
        Editing a comment
        Yup anders staat die altijd op 100% te draaien.

      • Haile Selassie
        Haile Selassie commented
        Editing a comment
        Ik heb nu geknipt toen de plant kletsnat van de regen was, dus heb dat grote luik vanonder helemaal opengezet de eerste 24 uur. Had wel grondig afgeschud eerst, maar al dat vocht krijg je niet weg zo.

        Intussen staat er een kleine 5 cm open maar natuurlijk wel nog met de ventilator op vol vermogen gezien ik geen variac heb.

        Hoe pak jij het precies aan en hoe lang duurt het bij jou dan voor het in potten kan om te curen?

        Bij mij ligt alles getrimd in kleine stukjes takken van 5 tot 15 cm (en hier en daar losse knoppen) te drogen op de bovenste 4 lagen van het net.

      #9
      Ik droog totaal anders, laat alles aan de tak behalve de fan leaves en doe er zo 2-3 weken over.
      Haal maar snel een variac want een fan op je oogst is niet aan te raden.
      Zelf had ik die plant eerst zo een paar dagen laten drogen om die regen er af te krijgen en dan pas geoogst.

      Comment

      Bezig...
      X