Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voorbereiding kweek, samenstelling kweektent, en wat andere vragen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    voorbereiding kweek, samenstelling kweektent, en wat andere vragen.

    Korting op 420shop
    Hallo beste levensgenieters...

    Het is EINDELIJk zo ver...
    Na 4 jaar uit mijn kut appartementje verhuist naar een degelijke woning.
    De meeste verbouwingen zijn hier voorlopig af, de rust en dus de privacy keer terug...
    En dat betekent dat ik na dik 5 jaar zeunuwpezen EINDELIJK mijn eerste binnenkweekje kan gaan beginnen!! .

    Ja, daar kijk ik al ff naar uit .

    Dit moet de samenstelling worden:
    ygGpD05.png

    Nou heb ik dit lijstje net ff vluchtig in elkaar gezet op de website van greensell.
    Maar het kan natuurlijk goed dat ik iets over het hoofd zie of mij ff ontgaat.. Het was een lange dag vandaag.

    Vandaar dat ik het hier ff neergooi. Mochten jullie ideeen of suggesties hebben, dan hoor ik dat heel graag.

    Ohja, de lamp mist inderdaad. Die heb ik namelijk al. Ik maak een DIY lampje van samsung strips.
    Daar heb ik nog aardig wat vraagjes over. Het bouwen zelf moet lukken, maar of mijn design handig is ben ik nog niet helemaal uit.

    De strips zijn namelijk 56cm, De balken waar ze op gaan 58cm, en de tent maat 60cm diep...

    Dat betekent aan beide kanten 1cm speling, anders raken ze de tent.. Dat lijkt mij niet heel wenselijk.. Of zou het niets uit maken?
    Ik weet nog niet precies hoe warm het hele gebeuren gaat worden. Maar het lijkt mij een must om te zorgen dat het aluminium niet direct de tent raakt.
    Word een zeer efficiente LED setup, dus ik verwacht dat ze ook vrij koel blijven.. Maartoch.

    Ik hoor graag als iemand daar een idee of mening over heeft.
    Naja, ik ga dus pas bouwen als ik de tent heb, want dan kan ik beter zien hoe het hele gebeuren gaat passen.
    Bij de tent zit een spacebooster, mogelijk dat ik de lamp daar in bouw ofzo.
    Mini bouw(project)verslagje van de lamp komt dus nog.. Al hoewel het niet veel zal voorstellen, ben er niet super pro in ofzo.
    Daarna komt het kweekverslag.

    Last edited by Nederhigh; 23 September 2020, 18:48.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    #2
    Blumat op blumat.nl bestellen scheelt een euro of 8 per meter.

    Ik mis nog bloeivoeding.

    Dat de lamp de wand raakt zal niet zoveel hitte opleveren denk ik maar ik zou m ook liever vrij hebben hangen.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ohja. Bloeivoeding.. Natuurlijk... . Ik zie dat de tensiometers op blumat.nl 31,90 kosten indd. Ik ga ze dus daar bestellen. goeie tip!

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Op Blumatshop.nl nog iets goedkoper, die hebben ook andere kweekspullen, wellicht iets combineren en besparen op de verzendkosten ?

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Goeie. Dat scheelt ook weer wat. Ik ga ff rondneuzen op blumatshop.nl om te kijken of ik nog handige dingetjes zie.
      Blumats zelf zie ik voorlopig nog ff van af. Wil eerst 1 of 2 rondes kijken of ik de watergift zelf onder de knie krijg met de feedback van de tensiometers.

    #3
    Oh, PH en EC meters heb ik ook al in huis.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        thx! Ja erg veel zin in. Ik kijk ff hoe ik uit kom met de bedrading. Maar mogelijk dat ik de balken inderdaad wat inkort.
        Ik kan ook plastic doppen krijgen die precies op de uiteinde van de balken passen. Dat zou ook een goeie optie kunnen zijn.
        Maar het is allemaal afhankelijk van hoe warm het spul echt wordt.

      #5
      Als ze net zo warm worden als de g bars, kan je ze niet lang vasthouden.
      is dat indicatie genoeg?

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Wel iets ja. Metaal van 50 graden is al verdomd lastig om vast te houden.
        Die G-bars gebruiken volgens mij wel weer andere diodes, en vooral meer stroom. 50W per balk, (weet niet hoe lang ze zijn).
        Ik zal waarschijnlijk rond de 30W per balk gaan zitten. Als ik genoeg massa heb om de boel een beetje koel te krijgen verwacht dus dat die van mij iets koeler zullen zijn..
        Naja, ik heb een laser-thermometer om het te kunnen meten zometeen. We gaan het zien dus. Geeft in elk geval een indicatie!

      #6
      Are you ready yet!?

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        vandaag de spulletjes besteld (behalve de tensimeters dan). Komt waarschijnlijk volgende week dinsdag ergens binnen. Duurt nog wel een paar weekjes voordat de boel begint hoor.

      #7
      Wind! Een clipfan.
      Zaadjes! Veel keuze.
      Stekkerdoos, verdeelstekker, erg handig.
      Iets om je lamp makkelijk in hoogte te kunnen verstellen.
      Schaartje om te oogsten.
      Bewaarpotten.
      Vloei, filtertips en vuur.
      ph-
      ...

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Duidelijk, plagron heeft vaak vergeling in de bloei dus. Dat was mji nog niet bekend. Ik zal ook een flessie groei ph- kopen dan.
        Kan tijdens de bloei wellicht ook af en toe een kleine dosis groeivoeding meegeven?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dat is bij biobizz normaal.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Yep, maar oppassen bij hazen. Als je die veel stikstof bijgeeft tijdens de bloei kunnen de toppen meer fluffy worden.

      #8
      Nouja, ga het allemaal een beetje aanvoelen wat in fijn vind werken. Plagron leek mij eerst een makkelijke eerste keus, maar die vergeling 2e helft bloei wist ik nog niet.

      Naja, het idee is sowieso om uiteindelijk biologisch te gaan kweken en waarschijnlijk zelf samen te gaan stellen, maar daarvoor moet ik nog het een en ander bijleren .
      Voor nu eerst maar ff met plagron en groei PH-. Of wat extra groeivoeding, als dat aan te raden is.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Beetje groeivoeding, de salpeterzuur is om de phosphorzuur buiten de deur te houden.

      #9
      Volgende vraag.... Weet niet of deze helemaal thuis hoort in het topic "de-kweekruimte".

      Maar anders moet in 10 topics openen, dat lijkt me ook niet heel handig.

      Ik zou met mijn led setup graag de mogelijkheid hebben om 1 balk (per driver) uit te zetten. De led's worden in serie geschakelt, dus volgens mij is de enige manier om dat voor elkaar te krijgen, de laatste balk in de serie gewoon buiten te sluiten.
      Dus de driver uit (stroom eraf), en dan een draadje ertussen leggen dat ik met behulp van powerplugs makkelijk kan aansluiten.
      De rooie onderbrekingen in de blauwe stroomkabels op deze tekening is waar de powerplugs zouden komen.


      3tjbeCy.png



      Nou ben ik geen electricien. Dus ik wou ff checken of dit wel een goed idee is.
      Ook kan heb ik nogal moeite met het vinden van powerplugs die daar geschikt voor zouden zijn.

      Dit is eigenlijk de enige die ik kan vinden die volgens de ratings zou kunnen. (190v 1050ma).
      Maar geen idee hoe groot dat ding is, volgens mij is het best een lompe plug.
      Ook vraag ik mij of hoe wijs het is om die extra weerstand in het circuit te leggen.
      Mocht iemand daar wat over kunnen vertellen of mij een plug aanraden zou dat super nice zijn.
      Last edited by Nederhigh; 25 September 2020, 16:01. Reden: Rare zin verbeteren.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Gaat de rest dan niet feller branden ?
        (zou er een schakelaar voor gebruiken)

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        QnQ Goeie vraag Als het goed is niet? De driver is goed voor 90/190 V output. https://www.digikey.nl/product-detai...410-ND/7703966
        De srips hebben per stuk rond de 44,6 VF.
        Met 3 stuks zit ik dan op ongeveer 134VF. Dus boven het minimum, Met 4 stuks op 178 ofzo dus onder het maximum
        Volgens mij is het idee van de driver dat die het laagst mogelijke voltage zoekt met een constant current van 1050ma. (af te stellen met dimmer.)
        Maar het kan heel goed zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb.

        Wat voor soort schakelaars zit jij dan aan te denken? Moet ik daarbij nog rekening houden met een voltage rating ofzo?
        Last edited by Nederhigh; 25 September 2020, 16:08. Reden: Ik kan geen normale zinnen maken vandaag.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dan zit je goed.
        Een gewone 230V schakelaar is prima. Volgens mij hoef je alleen de plus naar die laatste te onderbreken toch ?

      #10
      QnQ
      Schakelaars zouden wel veel makkelijker zijn indd.
      Als ik het goed begrijp moet je dan wel minimaal 2 schakelaars hebben.
      Anders onderbreek je het volledige circuit.
      Het risico aan schakelaars is denk ik, dat als je schakelaar 1 open hebt (met open bedoel ik dat de stroom er door kan).
      En schakelaar 2 ook open, dan heb je kortsluiting toch?
      Met een kabel handmatig aansluiten maak je die fout niet snel.
      Of er moeten schakelaars zijn ipv open en dicht gaat, wisselt tussen de snoeren.
      Maar dan heb je dus een positieve lading op de negatieve pool van de LED. (zie 2e tekening)
      E5G6WHV.png

      zJKnB8X.png
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Die plugin kroonsteentjes niet handig hiervoor?

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ja, dat zijn lasklemmen.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        O, tis maar goed dat jij de Tech support doet, guphta in mumbai gebruikt gewoon cowgum.

      #11
      Nou, spulletjes zijn binnen. tent is opgezet. Ga deze week met de lamp bezig...

      1 dingetje waar ik wel echt flink van baal is de afzuiger...

      De brom die uit de motor komt bij het terugdimmen is echt ernsitg aanwezig. Dat heb ik echt enorm onderschat.

      Hij maakt op 20% vermogen gewoon meer lawaai dan op de volle 480m3/h. (op vol vermogen geen brom natuurlijk.)
      De brom is echt door bijna het hele huis hoorbaar, terwijl de blazende lucht op max vermogen zonder filter en sonoslangen al op de gang bijna niet te horen is...

      Ik duim echt dat Greensell lief voor mij is ik deze terug mag brengen. Door de brom wordt deze afzuiger voor mij helaas volledig onbruikbaar.
      Of hij moet consant op vol vermogen.. Maar dat is ook niet bepaald wenselijk. De brom is zo aanwezig dat ik me zelfs een klein beetje afvraag of dat wel helemaal goed is..
      Maja, geen ervaring mee. Dus zal wel...

      Het idee was juist om een afzuiger te kopen die wat overcapaciteit heeft, zodat die lekker rustig en stil kan draaien op 30% vermogen ofzo.
      Maar die vlieger gaat dus niet op. Maakt juist meer lawaai.
      Als greensell niet lief voor mij is, an is hier dus binnekort een G-tools 420m3/h met thermostaat te koop .. Helemaal nieuw, heeft 10 min gedraaid..
      Er komt sowieso een ander voor in de plaats, maar of ik die weer bij greensell koop dat ligt een beetje aan de service..
      Last edited by Nederhigh; 29 September 2020, 20:17.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ah ok met ingebouwde dimmer, daar doe je niks aan dan. Die is dan niet geschikt inderdaad.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Klote man ik heb ongeveer hetzelfde. In heb een softbox gehaald met fancontroller van smscom die veroorzaakt een brom. Deze week ga ik een dimmer van variac halen, dan zou het weg moeten zijn hoor ik van meerdere. Succes

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ff contact gehad, ik mag de afzuiger terugbrengen en omruilen voor een ander. Zels met een scheur in de doos. Greensell bewijst dus weer eens goeie zaken te toen en te vertrouwen te zijn!
    Bezig...
    X