Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginnende binnenkweker, die tips zoekt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginnende binnenkweker, die tips zoekt!

    Korting op 420shop
    hallo beste mensen!

    nu ik voor het zoveelste jaar buiten bezig bent, begin ik het langzamerhand een beetje zat te raken om geen controle te hebben over de weersomstandigheden. Echter vind ik de kick van het groeien wel geweldig en als recreatief roker, eten en drinken van thc Lijkt het mij erg intressant om het eens binnen te proberen.

    De tent komt te staan op de zolder. de kamer op zolder is op het noorden gelokaliseerd. Hierdoor heb ik weinig last met schommelingen van de temperatuur.

    voor mijn setup heb ik de volgende spullen aangeschaft:

    de kweekruimte:

    - Mars Hydro kweektent 70x70x160
    - Mars Hydro ts1000 (staat in bestelling_
    - Inline fan 300m3 met koolstoffilter
    - clip on fan


    de eerste vraag die ik hierover heb is: of het noodzakelijk is om een lv regelaar aan te schaffen?


    de kweek zelf:

    - 4 potten van 22liter
    - water opvangbak
    - temp. meters en lv meters
    - fem zaden pineappel kush van RQS

    nu is mijn 2de vraag: ik wil graag op grond kweken, welke kan ik het beste aanschaffen?



    het word mijn eerste binnenkweek. Heb mij al voldoende ingelezen in andere verslagen. Echter heeft iedereen zo zijn eigen manier van kweken.
    zou graag war basis tips ontvangen om een zo prettig mogelijke kweek te hebben.

    zal vanavond een reeds foto's sturen van mijn idee. Ben de tent wel aan het inrichting om de buitenronde in te drogen.

    #2
    Vochtige zolder met geen verwarming?

    Voor het eerst heeft met gewone potgrond problemen heeft met de watergift, maar op cocospotgrond geen probleem.
    Ik kweek op steenwol en heb geen waterprobleem meer.

    Misschien hydrokweek een idee, of autopots?
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 29 September 2020, 12:42.

    Comment


    • Cammadorgrows
      Cammadorgrows commented
      Editing a comment
      zolder is een vrij stabiele omgeving qua temperatuur en lv. Ik ben dit al een tijdje aan het meten en zit rond de 50 a 60%. dit heeft natuurlijk wel uitschieters als het buiten hard regent en de ramen staan open. Zie hier geen complicatie in voorkomen doordat de afzuiging voldoende af voert. ook hier heb ik al geruime tijd testen afgenomen (proefdraaien).
      Ik zal alleen nog een reeds dagen moeten proefdraaien met de lamp aan op volle toeren om te kijken wat de temperatuur doet in de tent.

    #3
    De zolder is verwarmd, ofja kan de zolder temperatuur regelen in iedergeval.

    Wat bedoel je met gewone potgrond waterproblemen?

    Ik zal dit niet kunnen vergelijken met buiten, daar kweek ik namelijk ook in potten.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Te droog of te nat.

    • Cammadorgrows
      Cammadorgrows commented
      Editing a comment
      Dit valt toch te controleren aan de hand van een moist meter?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tensionmeter moet je dan hebben, Cammadorgrows, Remco gebruikt die ook, die helpen wel, maar die gebruik je pas in de eindpot!

      Voor die tijd, beginnen met 10/10 cm potjes, moet je ze op gewicht beoordelen , dus potten tillen, zwaar is geen water!

      Zet er een potje met droge grond naast, dan weet je wat te licht is.

    #4
    De afzuiging direct naar buiten indien mogelijk zal al veel problemen zoals luchtvochtigheid voorkomen

    Comment


    • Cammadorgrows
      Cammadorgrows commented
      Editing a comment
      dit is mogenlijk, zal dan wel via een dakraam moeten. Opzich geen probleem alleen ga dan wel iets moois maken dat het niet opvalt

    #5
    Gewoon potgrond van de super werkt prima
    velen gebruiken het en er zit vaak voor 8 weken
    voeding in. Buiten dat lekker goedkoop ook nog!

    Comment


    • Cammadorgrows
      Cammadorgrows commented
      Editing a comment
      oke top, neem aan in de zaailing fase dat ze liever stekgrond hebben.

      Voor de voeding wil ik alga grow en alga bloom gebruiken. Geschikte keuze of niet?

    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      idd stekgrond

      terra grow /terra bloom is goed voor gewone potgrond

      alga grow en bloom is meer voor biologische aardemengsels
      Last edited by Jura; 30 September 2020, 06:19.

    • Cammadorgrows
      Cammadorgrows commented
      Editing a comment
      @Jura

      maakt dat qua voeding veel verschil? ik heb namelijk nog 250ml alga bloom staan die ik voor mijn buiten ronde gebruik... zonde om er iets anders voor in de plaats te kopen.
      Daarbij gebruik ik ook Royal Sugar. Dit product is binnen ook te gebruiken toch?

    #6
    niets moet alles mag

    Comment


    • Cammadorgrows
      Cammadorgrows commented
      Editing a comment
      Goed begin is het halve werk he

      Hoe zit het met ph van het water? Is dit een must of gewoon water geven voldoende?
Bezig...
X