Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken in berging tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken in berging tips

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste post. Allereerst mijn excuses als ik deze topic verkeerd plaats heb geopend. Ik ga binnenkort starten met zelf kweken en ik wil jullie informeren over hoe en wat en vragen of jullie tips hebben voor mij.

    Ik zat zelf eraan te denken om autoflowers te kweken omdat deze vanzelf in de bloei gaan.
    Verder weet ik nog niet welke autoflower ik ga kweken. Ik wil wel dat het supergoed kwaliteit wiet is en opbrengst maakt me niet echt veel uit.

    Zie hieronder mijn kweekruimte en mijn kweekspullen. Ik denk dat ik nu wel alles heb of mis ik nog iets? Of moet ik beter Plagron terra grow en bloom
    ​​​​​​voeding nemen?

    Kweekruimte
    Berging in de tuin van 2.1x2.9x2.2 meter. De ruimte is volledig lichtdicht gemaakt met karton en daarna ook nog zilver reflecterende folie over gehele ruimte. Er zijn 2 luchtroosters. 1 gebruik ik om lucht uit te laten met een 4 inch carbon filter en 4 inch ventilator. De andere rooster gebruik ik om vers lucht in te laten met een 4 inch ventilator.

    Overige kweekspullen
    - 2 x 1500 watt Kingled Plus
    - 2x Tijdschakelaar voor de lampen
    - Luchtbevochtiger met 23 liter tank
    - Inkbird IHC-200 auto vochtigheid controller
    - Ontvochtiger met 500 ML tank
    - Electrische verwarming
    - Inkbird ITC-308 auto tempetaruur controller
    - Simpele ventilator met 3 standen
    - 5x 15 liter kweekpotten
    - Thermometer en Hygrometer
    - PH meter voor water
    - PH meter voor aarde

    Grond + voeding
    - Plagron lightmix grond
    - Plagron alga grow voeding
    - Plagron alga bloom voeding
    Last edited by ThePeaceMaker; 1 October 2020, 13:07.
    Smoke weed every day

    #2
    pH meter voor aarde werkt niet, pleur die maar in de hoek.
    Je gaat dikke problemen met de vochtigheid krijgen, als je verse lucht van binnenshuis kan halen, vooral doen.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En ec meter.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      en een echte afzuiger en koolstoffilter

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Er zijn soil PH pens die wel werken. Die van bluelab bijvoorbeeld. Maar ook dan zitten er haken en ogen aan. Gewoon een normale ph meter moet sws wel genoeg zijn.

    #3
    Voor meer duidelijkheid hierbij 2 foto's.

    Gelukkig is de berging aangesloten aan 1 apparte groep wat betreft elektriciteit.
    Begreep dat er maxx 3500 per groep gebruikt kan worden. Mijn verdeling is als volgt

    2x 1500 watt led werkelijk verbruik = 600 watt
    1x elektrische werkplaats kachel = 600 watt
    1x inlaat vent = 50 watt
    1x uitlaat vent = 50 watt
    1x ventilator = 50 watt
    1x bevochtiger = 100 watt
    1x ontvochtiger = 25 watt

    Totaal 1475 watt.

    Trouwens dit is toch wel een echte afzuiger en koolstof filter? Wel klein maar is ook maar voor 5 plantjes.
    ​​​
    Attached Files
    Last edited by ThePeaceMaker; 1 October 2020, 16:56.
    Smoke weed every day

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja maar stond niet in je omschrijving he
      Probeer die bochten uit de slangen te halen.
      Elke bocht kost 10-30% capaciteit

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Of gebruik grijze gladde pvc buis.

    #4
    Met 5 autoflowers heb je aan kwart van de ruimte ook genoeg, scheelt de helft in verwarmen. Luchtbevochtiger ben je niet nodig. Luchtontvochtiger met een reservoir van 500ml...... kun je ieder uur je reservoir leeggooien. Wanneer je echt een 600watt kachel moet gebruiken, zou ik je lampen en kachel inruilen voor 600watt hps. Een tip? Zou eerst diverse kweekverslagen lezen.

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      70% max vanwege de koolstoffilters, die filteren dan niet meer.

      En hoe warm zijn je lampen!?

      En waarom mylar reddingsdekens?

      Wit plasticfolie schijnt beter te reflecteren, en heeft geen mogelijke brandpunten.

    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je je eerst beter in had kunnen lezen voor je de spullen had gekocht. Neem een voorbeeld aan Nederhigh . Zwerft hier al 8 jaar op het forum rond en begint nu een topic over wat hij het beste kan kopen

    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Hallo Waldpiek

      OMG je hebt gelijk. Luchtbevochtiger inderdaad niet nodig geweest en luchtvochtigheid controller dus ook niet. Ik ga dit terug sturen want dit waren geen koopjes. 150 eur voor luchtbevochtiger en 50 eur voor controller!!

    #5
    Hi QnQ

    Wat is ditchen? Wat bedoel je daarmee als ik vragen mag?
    Smoke weed every day

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Een ditch is een greppel, dus in de greppel ermee.

    #6
    Je wilt kwaliteit wiet. Dan zou ik niet voor auto's gaan. Gewone fem's geven over het algemeen een lekkerder en sterker wietje.

    Binnen autoflowers kweken heeft ongeveer 0 voordelen. Je hebt een tijdschakelaar. Dus als je die met fem's gewoon op 12/12 zet gaan ze bloeien.
    Dat is juist het mooie aan binnen kweken. Dat je dat soort dingen zelf in de hand hebt.

    Met autoflowers moet je het maar afwachten.
    Auto's zijn meestal ook gewoon zwakkere planten. Kunnen minder voeding hebben, zijn gevoeliger voor stress, schimmel, rot ziektes blabla..

    Toevallig een linkje van de lamp trouwens? Ik voel aan mijn water dat die beter kan
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Oh, goed om te zien dat de prijzen van dat soort lampen eindelijk beginnen te zakken. Dit is nog wela ardig fair.
      Er zijn betere lampen, maar die kosten waarschijnlijk ook meer geld.
      Dat fems moeilijker te kweken zijn en meer aandacht nodig hebben is wat mij betreft een fabeltje.
      Buiten misschien waar, maar binnen lijkt het mij precies andersom.
      Hoe groot een fem plant uiteindelijk wordt controleer je dus door ze op tijd op 12/12 te zetten.
      Dan groeien ze daarna nog 1/3 weekjes door en klaar.
      En die ph meter is indd poep.

    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Hi nederhigh

      Ik ga de risico toch nemen en als beginnend kweker fem zaden kopen ipv auto zaden omdat ik puur hoge kwaliteit wiet wil.

      Kan ik me voeding en grond wel behouden of moet ik dat nu ook terug brengen en nieuw voeding + grond kopen voor fem kweek?

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      ThePeaceMaker Jahoor, voeding is prima. Zit ziver ik weet geen verschil in welke voeding je moet gebruiken tussen fems en auto's.
      Alleen kunnen fem's wat meer hebben, waardoor ze ook weer harder groeien enzo.

    #7
    Hi Nederhigh

    Ik ga nog eens goed nadenken of ik fem ga kweken of autoflower. Ik kan hier maar geen beslissingen over maken.

    Hi reppsteeltjam

    Geen idee hoe warm.. Ik deed ze net aan en deed me hand eronder. Het voelde wel warm aan.

    Ik wist niet dat dit reddingsdekens waren. Daar kwam ik ook achter toen het pakketje binnen was. Op aliexpress worden ze verkocht als reflecterende folie voor planten -, -"" zie link.
    Als ik dit vantevoren wist had ik hier zeker niet voor gekozen.

    https://m.nl.aliexpress.com/item/400...hoC3gsQAvD_BwE
    Last edited by ThePeaceMaker; 1 October 2020, 19:42.
    Smoke weed every day

    Comment


      #8
      Hallo allen

      Op advies van walkpiek heb ik de luvhtbevochtiger en controller terug gestuurd.
      Ik heb nu een budget van 200 eur.

      Op advies van Rreppellsteeltjam wil ik nu een cooler / airco aanschaffen en deze samen met kachel aansluiten op inkbird temperatuur controller. Het liefst zo stil mogelijke. Mijn lampen zijn niet echt geruisloos.

      Hebben jullie tips welke cooler / airco ik het beste zou kunnen aanschaffen? Deze site is geweldig ik leer een hoop van de kweekverslagen en de fotos die ik tegenkom zijn indrukwekkend!!

      Me ruimte is bijna klaar zie fotos met 1 lamp aan op veg mode.

      Ben trouwens op dit moment aan het nagaan wat temperatuur en vochtigheid doet met de vents, lamp en kachel aan.
      Attached Files
      Last edited by ThePeaceMaker; 2 October 2020, 18:10.
      Smoke weed every day

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        In Juli en Augustus gewoon een kweekpauze inlassen. Dan valt het met de temperatuur ook wel mee.

      • ThePeaceMaker
        ThePeaceMaker commented
        Editing a comment
        Dat zal dan idd zo moeten gaan. Juli of augustus ben ik meestal ook op vakantie. Die 2 maande ga ik dus niets kweken enkel onderhoud en eventueel kweekruimte updaten.

      • patty2thaB
        patty2thaB commented
        Editing a comment
        warme lucht kan je ook met droogijs verlagen. naast dat je eigenlijk gewoon een emmer van dat spul in de ruimte zet komt er ook nog eens co2 bij vrij.
        vinden de dames leuk

      #9
      Ik heb trouwens geen kraan in de berging en ik wil ook niet telkens erin en eruit om water te halen want dat wordt opvallend voor de buren.
      Verder wil ik ook niet telkens bezig zijn om water op juiste ph stand te krijgen om te voeden.

      Ik zat eraan te denken om een 200 liter vat in me berging te zetten en de water erin op juiste ph stand brengen. Daarna telkens voeding geven vanuit vat middels een gieter.

      Is dit een goed idee of hebben jullie andere tips?
      1 ding is zeker. Ik wil geen waterleiding aanleggen naar de berging.
      Smoke weed every day

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        en luchtvochtigheid verhogen hoef je geen apparaat voor te halen. beetje water sprayen enzo doet wonderen. verlagen is wel een lastige. ik zit helaas met een lv van 84 te kutten om het omlaag te krijgen.

        verder bedoelde qnq met ditchen gewoon dumpen en dus niet doen. auto is handig buiten omdat ze automatisch gaan bloeien na een aantal weken. feminized planten gaan pas bloeien als de dagen korter worden. binnen kan je dat regelen, buiten is verduisteren lastiger.

        als beginner kan het zijn dat je plantjes om wat voor reden dan ook een beetje achterblijven qua groei. dan wil je niet dat za zomaar gaan bloeien, je wil dat moment zelf kiezen. vandaar dat je geen auto moet nemen binnen. je kiest voor bloei door op tijd je lichtschema van 18-6 of 24-0 naar 12-12 te zetten

      • ThePeaceMaker
        ThePeaceMaker commented
        Editing a comment
        Op advies van Nederhigh en Waldpiek heb ik luchtbevochtiger en luchtvochtigheid controller reeds terug gestuurd en besloten om fems te kweken omdat ik puur wil kweken voor kwaliteit wiet. Echter geloof ik niet echt erin dat me eerste kweek kwaliteit wiet zal zijn omdat ik voor het eerst ga kweken en waarschijnlijk fouten zal maken maar dat maakt niet uit, want de kweek daarna zal het nog beter gaan.

        Ik weet alleen nog niet welke zaden ik zal nemen. Ik ben niet zo een zaad of wietsoorten expert maar een Amnesia haze lijkt me wel een goede of Lemon Haze want dit verkoopt bijna elke shop en ik rook het zelf ook en ze zijn best lekker en sterk.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        gewoon een kweekverslag maken en verslagen van anderen met een vergelijkbare setup lezen. ik weet er niks van maar krijg enorm veel hulp. of het gaat lukken allemaal weet ik niet maar aan de hulp en tips ligt het niet
        soort kiezen is lastig maar ook daar is genoeg info over te vinden. zou niet teveel soorten tegelijk doen en in ieder geval gaan voor soorten met vergelijkbare grootte en bloeitijd

      #10
      Kun je de tuinslang niet gebruiken als leiding naar de berging? Maybe ff iets overheen gooien zodat het niet teveel opvalt.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #11
        Of een paar grote 25L jerrycans vullen met water en klaar zetten in de schuur..

        Comment


        #12
        Hoi ik ben hier nieuw maar ik kweek al even.

        ik zie veel dingen die ik graag even ter discussie stel. voornamelijk je water wat je wilt opslaan in de ruimte waar je kweekt.
        Ik heb altijd het idee gehad om de stress in de plant zo laag moeilijk te houden in de basis, hierdoor ben ik van mening dat je lauw water dient toe te voegen. Als je water opslaat in je ruimte zal het water koud zijn, hiervan schrikt de plant = dus stress

        ook is het zo dat als water stilstaat er bepaalde organismes in komen die niet goed zijn. daarnaast zal je luchtvochtigheid nog moeilijker onder controle te krijgen. Dus wat ik zeg is dat je lauw water moet voeren, dat uit de kraan in de emmer met de voeding moet mengen en dan voeren. ik zou dit echt gescheiden houden.

        dan de zaadjes, je kweekt binnen, je kan ervoor zorgen dat alles op en top is met je temperatuur en de vochtigheid, tijdschema's etc. gewoon feminished en geen auto kopen raad ik je echt aan hoor.
        - je plant is veel sterker
        - je plant is kan veel beter tegen stress
        - je top wordt veel beter en groter (niet de smaak, dat kan je bevorderen op andere manieren)
        en zoals iedereen hier zegt: jij hebt de controle, heel handig als het ene zaadje later opkomt dan een andere, misschien staat een plant wat minder rijk (licht en temp) waardoor die stagneert kan jij beslissen waar en wanneer je wat gaat doen met je plant.

        ik zie je over stress technieken praten als toppen, dubbel toppen maar ik zou eerst gewoon een paar plantjes zetten zonder dat je stress aan de plant geeft.
        kweek een eerste keer normaal, raak je plant niet aan, zo weinig mogelijk. voer volgens schema, leer de kleuren van de blaadjes kennen, ook van de stam. kijk eerst zo zodat je weet wat je doet in die ruimte. ga je daarna eerst verdiepen in de manieren voor betere, smaakvollere toppen. eventueel LED, SCROG, Low stress, binden, knakken, manier van drogen, curen van je wiet. er is zoveel te leren en door te kwweken en te vergelijken wat er bij jou gebeurt... dat is toch helemaal geweldig.

        ik zou dan ook voor biologische voeding gaan, het is net even anders water geven als de chemische substraten en omgekeerd werken gaat snel zorgen voor overbewatering en dus mogelijkheden tot virussen. pak biocanna starterspakket voor 5 planten is dat echt helemaal goed. Het grootste voordeel is dat je toppen veel smakelijker worden.

        ik zou ook even een dingetje aan willen halen ivm het bekend worden van je kweekruimte. in de winter een dak zonder sneeuw is een van de dingen waar de politie op let, isoleer dus en doe het nou niet met plastic of papier/karton. pak het goed aan, naast dat je dan dat mooi kan verbergen levert het legio andere voordelen op want een goede isolatie zorgt voor een behandelbare ruimte voor de basis, temperatuur.

        ik zelf gebruik witkalk voor de muren. dit is een verf die je verdunt en diverse insecten buitenhoud. daarnaast is bewezen dat witkalk veel reflectiever is dan bijvoorbeeld die spiegel binnenkant van een tentje. kost geen drol. om de 2 keweken vernieuwen.

        veel succes en geloof me, na een eerste normale kweek en het verdiepen in andere growjournals zorgt steeds voor betere opbrengsten tot het punt dat je de smaak zo hebt als je wilt dat je je eventueel op opbrengstvergrotende maatregelen kan gaan richten, co2 toevoegen. led lampen(deze zorgen trouwen ook voor compactere toppen naast een verbeterde terpenen productie)

        oh ja, pak of koop een klein mini microscoop je en verdiep je in de kennis van wanneer te oogsten. dit is zeer belangrijk voor de smaak.
        na het drogen nadenken aan curen...

        succes man

        Comment


        • ThePeaceMaker
          ThePeaceMaker commented
          Editing a comment
          QnQ welke grond en voeding adviseer jij? Zaadjes komen vandaag binnen dus ik moet vandaag ook grond en voeding kopen.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ik adviseer om dat in de buurt te zoeken. Grond online bestellen is erg duur vanwege de verzendkosten.
          Er zijn wel een stuk of 25 merken voeding makkelijk online verkrijgbaar. Keus zat, ze doen het allemaal.

        • ThePeaceMaker
          ThePeaceMaker commented
          Editing a comment
          QnQ ik heb zojuist het volgende gekocht voor 46 euro in de buurt.

          - 2 x 50 liter plagron light mix
          - 1 x 10 liter plagron perliet
          - 1 x 1 liter plagron terra grow
          - 1 x 1 liter plagron terra bloom
          - 1 x 1 liter plagron ph min

          Mis is nog iets wat erg belangrijk is?
      Bezig...
      X