Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp opzetten eerste kweek tent SVP (60x60x170)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Omdat je soms niet te moeilijk moet denken heb ik het maar even voor je getekend. Echt heel simpel. Uiteraard moet je wel snoer gebruiken die geschikt is voor 230V maar als je dat bij een elektronicatak of bouwmarkt haalt zit dat sowieso goed. Ik heb het voorbeeld nu getekend voor jouw ventilator er van uitgaande dat je beide standen wil kunnen gebruiken.
    Een eenvoudige tuimelschakelaar volstaat prima, doe er wel een stukje krimp-kous omheen.PNG-afbeelding.png
    Lopend Verslag

    Comment


      #17
      Thanks voor de tekening!

      Na flink wat lezen heb ik deze stekker gekocht. Moet goed zijn lijkt mij. Ik ga voor de optie zonder schakelaar en dan voor de laagste stand
      Nog even wachten dus voordat ik de tent kan installeren

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Haha ik ken het, ben er al een aantal jaar mee bezig en altijd wel iets om te wachten, deze keer was het een klein jaar op de elektricien om een 'propere' geaarde kabel maar veiligheid primeert, ben van hetzelfde principe alvast veel succes, ik volg je en je eventuele kweekverslag, begin er hopelijk zelf aan in het voorjaar als het warmer word

      • Code 36
        Code 36 commented
        Editing a comment
        Dankjewel Rietslang, een kweekverslag komt er zeker!

        Ik kon toch niet wachten en heb net de afzuiging en het koolstoffilter aangesloten zonder stekker. Ik ben weer een stapje verder!

      #18
      https://vimeo.com/user127070621/revi...149/0b7d9c2dee



      Hier ook nog een plaatje van de dames.
      Eentje had wat opstart problemen die heb ik daarom verplaats naar het kleine bakje en omgeruild met nieuw zaad wat het goed doet nu
      (1x Gorilla Breath, 1x Cheese, 1x Auto Colorado Cookies, 1x Auto Amnesia + Gorilla in het kleine bakje)
      (kweekverslag komt nog, helaas nog geen tijd voor gehad )
      Attached Files
      Last edited by Code 36; 14 November 2020, 00:27.

      Comment


        #19
        Hulp aub

        Comment


          #20
          Die vsa is voor een 600W lamp.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #21
            Ik heb d'r geen verstand van. Ik zou je een led aanraden. Lekker makkelijk, stekkertje erin en klaar.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


              #22
              Oh, Q heeft het antwoord al gegeven, heb het ff voor de zekerheid gegoogeld en is voor 600w, het staat ook op je vsa dat het voor 600w lamp is.

              Comment


                #23
                Heel erg bedankt voor alle snelle reacties!

                ....

                Wauw wat dom....! (k*t)

                Ik heb een 600Watt hps lamp liggen hier nu kan ik deze hierop aansluiten, echter heb ik eerder begrepen dat voor mijn formaat tentje 60x60x170 (dr60) een 600Watt hps lamp te veel is, omdat het te heet word. Klopt dit? Wat is jullie mening hierover?

                Nu kan ik dus een VSA kopen voor een 250Watt lamp. Zit hier nog verschil in? Raden jullie mij een bepaald merk aan?

                Of. Ik kan er voor kiezen een hele nieuwe lamp te kopen, Led spreekt mij erg aan alleen ik heb er nog helemaal geen verstand van. Kunnen jullie mij in de goede richting sturen?

                Wat raden jullie mij aan? Ik sta open voor alle opties


                Ik voel de tijddruk nogal omdat ze nu al 3 weken groeien op 2 spaarlampjes..
                My babies need good light!


                (Ik ga zelf zo snel mogelijk research doen, moet nu eerst naar arbeid helaaas)
                Last edited by Code 36; 16 November 2020, 13:21.

                Comment


                  #24
                  Yep dat zijn de mogelijkheden.
                  Het goedkoopst is een 250W vsa.

                  Led is een andere keuze.
                  Vele malen duurder, maar je zit niet te knoeien met een losse vsa of evsa
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #25
                    600w is inderdaad overkill met de formaat tent die je hebt, dan is 250w beter.
                    Het ligt ook aan wat je budget is, een vsa is goedkoper dan een nieuwe ledlamp, maar door lagere energieverbruik en levensduur verdien je dat weer terug.

                    Misschien is dit wat voor je? Zie link:

                    https://www.mars-hydro.com/hpcall/ne...led-grow-light

                    Succes

                    Comment


                      #26
                      Hartelijk dank voor de reacties!

                      Ik ga voor een nieuwe vsa en dan over een paar rondes ga ik kijken naar led. Dit ivm met het budget idd


                      Deze link voor een nieuwe vsa kreeg ik door gestuurd van een growshop: https://www.sirius.nl/black-variabele-ballast-600w/

                      wat vinden jullie daarvan?

                      Ik kan alleen niet vinden of er een relais in zit, want ik heb begrepen dat het slim is die er bij in te kopen? Of is dat niet nodig?


                      Comment


                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Ook die is voor een 600W. lamp.

                      • Code 36
                        Code 36 commented
                        Editing a comment
                        QnQ die is toch verstelbaar naar 250watt, of is dat niet handig?

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Als he er een 600w lamp in doet die geschikt is voor een EVSA en gedimd kan worden is het geen probleem.

                      #27
                      Koop zoals door Q aangegeven vaneerst een Dimbare EVSA met 250, 400 en 600w stand, is veel veiliger en heb je ineens de verschillende standen voorhanden wil je ev. mettertijd voor een groter tentje gaan.. Met 1 600w lamp kun je dan de verschillende standen bedienen..

                      Volgens dat je al jaren aan het lezen bent, is het toch aan te raden eerst wat meer kennis te hebben, is het stopcontact trouwens geaard?
                      Het veiligst is (zeker voor VSA) om zeker en vast een geaard stopcontact te gebruiken, liefst een aparte groep en vrij van andere toestellen..
                      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                      Comment


                        #28
                        Bedankt voor de reacties


                        Ik heb deze VSA gekocht

                        Comment


                          #29
                          Update:

                          Ik heb de nieuwe VSA aangelosten en de lamp doet het. Alleen nu word het te heet in mijn tentje.. de thermometer geeft 35 graden aan. Ik heb de afzuiging al omgezet naar de sterkste stand maar dit heeft maar dit haalt de temperatuur maar 1 graad omlaag. Wat kan ik doen om de temperatuur te verlagen want 35 graden is wel echt te hoog toch?

                          Omdat de afzuiger nu in de hoogste stand staat maakt hij ook meer lawaai. Ik ga toch maar is kijken naar een led lamp denk ik.. hebben jullie nog advies qua welke led lamp er in mijn tentje van 60x60x170cm het beste past? Hoeveel vermogen is optimaal?


                          Ik voeg wat foto's toe van hoe de tent er nu uit ziet

                          Bij voorbaat bedankt voor het lezen en je reactie

                          Attached Files

                          Comment


                          • Rreppellsteeltjam
                            Rreppellsteeltjam commented
                            Editing a comment
                            Cooltube of 250 watt nemen, of actieve inlaat met filter.

                          • Rietslang
                            Rietslang commented
                            Editing a comment
                            Is het zo warm in huis dan (waar de lucht word aangezogen)? 400 w is zoiezo wat veel - denk ik - voor een 60 tentje.
                            Had je een verstelbare EVSA had je dit prob niet en kon je gelijk met 250 proberen. Veel succes, van hps ken ik niet echt veel, van led nog minder, wel van onnodige kosten

                          • Code 36
                            Code 36 commented
                            Editing a comment
                            Dit is een 250 watt hps lamp. Het huis is gewoon kamertemperatuur

                          #30
                          Ik heb de lamp + de afzuiging uitgezet vannacht, alleen de kleine ventilator heb ik aan laten staan. Toen ik wakker werd was de temperatuur 22.8 graden.

                          Ik heb toen de lamp en de afzuiging weer aangezet. 2 uur later was de temperatuur 35,2 graden. Dit was met de afzuiging op de sterkste stand. Omdat ik vind dat de afzuiging te veel lawaai maakt op de hoogste stand heb ik hem nu weer op de laagste stand staan. Ik laat over een paar uur weten wat de temperatuur dan is

                          1 uur later: Ook 35,2 graden op de laagste stand

                          Last edited by Code 36; 21 November 2020, 17:56.

                          Comment


                          • Voor het eerst
                            Voor het eerst commented
                            Editing a comment
                            2 dingen... Hang de thermometer eens op gelijke hoogte van de planten als je dat nog niet hebt. Ten tweede.. Blaas je uit in de ruimte waar de tent staat of naar buiten. Als je in dezelfde ruimte afblaast ben je namelijk de warme lucht aan het circuleren. Dat kan in sommige gevallen een voordeel zijn (ik deed het toen ik nog in de kelder kweekte) maar als je warmteproblemen hebt is het beter om de warme lucht naar buiten te plaatsen. Ook je aanzuiging zou je van buiten kunnen halen, die lucht is veel kouder dan de binnenlucht en kan de temperatuur zomaar een stuk omlaag halen. Let wel op luchtvochtigheid als je de lucht van buiten trekt, die is momenteel aardig hoog
                            Last edited by Voor het eerst; 21 November 2020, 18:54. Reden: toevoeging RH
                        Bezig...
                        X