Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inrichting 120x120 ruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Inrichting 120x120 ruimte

    Korting op 420shop

    #2
    Hoi Jproductz. Welkom hier. Had je het introductietopic al gecheckt? .
    Die mastergrow lampen zeggen mij in elk geval niets.
    Een linkje posten kan handig zijn.
    600w zit je wel goed, afhankelijk van de efficiency van je led. In theorie moet het met 400w ook kunnen.

    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Jproductz
      Jproductz commented
      Editing a comment
      Nee die heb ik niet gecheckt .. heb het eigenlijk ook niet zien staan ? hier heb ik wel een link dat je eens kan kijken..https://www.bol.com/nl/p/kweeklamp-g...0.ProductImage



      Maar wat denk je dat beste is gewoon 1 lamp van 600w of beter verdelen in 2 stuks van 300w ? Grtz

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Die lampen zijn waardeloos.

    #3
    Zelfde lamp wordt op Ali voor de helft aangeboden.

    Is natuurlijk nooit effectief 600 Watt maar op Bol wordt weer eens de helft verzwegen, het daadwerkelijk opgenomen vermogen vermelden ze niet.



    100 Watt dus..

    2B419E1B-B93D-406C-98C1-C1ACBF1ADB90.png
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ahaha! 600w.. Wat een oplichters he.

    • Jproductz
      Jproductz commented
      Editing a comment
      Dus is zeker geen aanrader voor dat soort lampen te pakken ? Ofwel een hoger watt lamp van dat merk ..

    #4
    Ga er maar vanuit dat je meer geld kwijt bent om 120x120 goed te belichten.

    De goedkoopste optie, die ik ken, en het waard is om led over hps te kiezen zijn de welbekende mars
    ​​​​hydro's.
    2x de mars hydro tsl2000 ofzo.

    https://www.mars-hydro.com/hpcall/ne...led-grow-light
    ​​​​​
    ​​​​
    Last edited by Nederhigh; 27 October 2020, 11:21.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #5
      Of bij ali de spider farmer sf 4000, €490, wordt vanuit duits magazijn verstuurd.
      Ik denk zowiezo dat het loont om ff bij ali te kijken.

      Comment


        #6
        Ik gebruik nu de Viparspectra led met bloei en veg stand en ben er tevreden over tot op heden. Wordt helemaal niet warm, werkt nu al 3 weekjes naar behoren
        Op amazon DUITSLAND zijn ze te vinden voor een €160 dacht ik, het 600W model maar ook lichtere modellen.

        Heb heel wat opgezocht op het internet over 'budget led kweeklampen' Viparspectra kwam er voor mij het beste uit qua prestaties, prijs en veiligheid.
        Ik besef dat dit niet dezelfde kwaliteit zal zijn als een KIND led of dergelijke merken, maar voor dat bedrag & om te starten leek het mij goed.

        Ik heb ook nog een led lamp van 420 fourtwenty deze is door mij en een kameraad gebruikt, ze gaf ook goede resultaten en was niets op de kwaliteit aan te merken.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Welke en hoeveel van die viparsoectras heb je hangen?

        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          Kunichika
          Heb de 450w modellen gekozen. Ik heb er 3 gekocht voor €331 bij amazon duitsland.
          Momenteel hangt er 1 omhoog, de rest is voor in de toekomst.

        #7
        https://www.youtube.com/watch?v=9c4SioRXjio Deze is 500 euro alleen shipping is 140.

        Comment


          #8
          640€ voor een lampje voor 120x120 ruimte.
          Wat een prijzen.
          Voor +/- 150€ heb je er een evsa met hps in hangen.
          Het energieverbruik is hetzelfde.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #9

            Nuance daarop is dan weer dat je met led gemiddeld meer oogst dan met hps. Maar of dat het geld waard is....
            Als je voor je brood kweekt misschien wel, maar dat doen wij hier niet. Al hoewel.. Wat je niet hoeft te kopen bespaar je ook weer.
            2x tsl2000 kost je <500 euro. incl verzenden. Dat is alsnog een hele smak geld.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Absoluut. Je haalt er wat meer uit met hetzelfde wattage.
              Maar om de hele tent te laten draaien bespaar je niks op elektra, je rekening is net zo hoog als met hps.
              Als je een lagere stroomrekening wil, moet je op een kleiner oppervlak kweken zodat je met minder wattage af kunt.
              Met 400W cob kun je evenveel oogsten als met 600W hps, daar zit de besparing.
              Maar als je die 400W niet goed over het oppervlak verdeelt, en 1 lichtpunt gebruikt, is dat niet voldoende om 120x120 effectief te belichten.

            • zohoo
              zohoo commented
              Editing a comment
              Dit concept had ik nog niet begrepen. Dus als je die 400w cob goed kunt spreiden, is 120x120 wel effectief te belichten. Hoeveel planten is dan het meest optimaal?

            #10
            Mars hydro komt nu ook met led bars, misschien zijn die wel de moeite?
            480w voor 610€
            https://nl.aliexpress.com/item/10050...c00zsnIhF&mp=1

            Wordt vanuit duitsland verstuurd en verdeeld licht mooi, zelf heb ik em wel niet getest maar het ziet er netjes uit in alle geval.

            Comment

            Bezig...
            X