Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spectrabox 360w Vs. Spider Farm SF2000 VS. ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spectrabox 360w Vs. Spider Farm SF2000 VS. ??

    Korting op 420shop
    Aloha Medekweker ,

    Na het eerste kweekje bijna afgerond te hebben , ben ik opzoek naar een andere lamp ( iets sterker natuurlijk )
    Ik ben echt een leek in technologie en de specs van de lampen snap ik eigenlijk niks/ weinig van.

    Langs deze weg probeer ik iemand te bereiken dat me voldoende uitleg kan geven bij deze aankoop.
    Het is allemaal niet goedkoop natuurlijk !

    Na wat kweekverslagen te volgen en al wat rond te vragen kwam de spider farmer SF2000 boven.
    De vraag is natuurlijk of dit een kwalitatieve lamp is ? De prijs van deze lamp is ongeveer 260 euro.
    Terwijl de spectrabox nog steeds voor 400 euro verkocht word ( schandalig toch eigenlijk he ? )

    Heb iemand gevonden dat 250 euro wilt geven voor mijn (nieuwe) spectrabox dus keuzes moeten gemaakt worden nu.

    De lamp dat ik nu heb ;
    https://www.kweeklamp.be/spectrabox-pro-6-360w

    De lamp die ik eventueel wil aankopen als verbetering ;

    https://www.spider-farmer.com/produc...led-grow-light


    ik hoor graag andere alternatieven !

    Mijn huidige setup zet ik er ook even bij moest ik iets over het hoofd zien qua afmetingen en dergelijke.

    SETUP:

    Tent ( phantom 100 deluxe) 100x100x200
    • Lamp ( spectrabox pro 6 360watt)
    • Fan + filter ( 220m3/h)
    • profan 5Watt



    Groet Nirvana





    #2
    Goed dat je ff inleest ipv zomaar een spectrabox koopt. Daar ga je zeer waarschijnlijk geen spijt van krijgen.
    De spectraboxen zijn inderdaad overpriced. Of nouja, dat is in ieder geval mijn mening.
    409 euro voor een lamp die 232W trekt.. tja. Dat kan zeker voordeliger.

    Je begint zelf al over een spidedrfarmer. Dat is zeker meer bang voor jee geld. Dus gewoon meer licht, meer wiet. Simpel. Je levert wel wat in als het aankomt op klantenservice.
    Maar dat zou ik het persoonlijk waard vinden.

    De spiderfarmer lijkt op papier een stuk efficienter dan de spectrabox. 2,9 Umol/j PPE. En je betaalt dan 1,27 euro per W

    Bij de specrabox zie ik efficientie nergens staan.. Aangezien ze er niet mee adverteren zullen ze er zelf ook wel niet erg trots op zijn.
    Volgens mij zit deze genaratie spectrabox op 1,9 ofzo. Dat is die 409 euro niet waard... Oh, as we speak is die afgeprijst naar 403 euro.. Jeej.
    Maar voor een lamp met een werkelijk verbruik van 232W betaal je dan 1,75 euro per W. Voor minder efficientie dus..

    Dus ja. De spiderfarmer sf2000 is in mijn inziens een upgrade vergelken met die spectrabox. Meer licht, voor mindder geld, en minder stroom.

    Het enige punt van aandacht is dat de sf2000 versie eigenlijk is ontworpen voor een tent in de breedte. 120x60 bijvoorbeeld.
    In een tent van 100x100 komt die veel minder tot zijn recht, omdat de lichtverdeling dan niet optimaal is.
    jammer dat spiderfarmer geen middelkeuze heeft voor een tent met gelijke lengtes.

    Zoals mars dat wel heeft met de Mars hydro tsw2000. Dat zou veel beter passen in een 1x1 tent.
    Maarja, die is dan weer minder efficient.. Wel nogsteeds efficienter dan de spectrabox trouwens .

    Misschien is het de moeite waard om nog ff wat door te zoeken naar een vierkant quantum board. Voor de lichtverdeling.

    2 keer de sf2000, of de sf4000 zou ook helemaal niet verkeerd zijn trouwens. Je zit eigenlijk wat aan de krappe kant met 200W aan licht in een 1x1.
    Gaat wel gewoon werken hoor.
    Last edited by Nederhigh; 27 October 2020, 12:26.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Nirvana
      Nirvana commented
      Editing a comment
      De tent zou met verloop van tijd verdwijnen en vervangen door een bonanza kast.
      Jammer genoeg heb ik de spectrabox al en is mijn eerste kweekje er bijna mee afgerond.

      Hoop dat deze spider farmer toch degelijk zijn dienst kan bewijzen ook al is het 100x100 ?
      Met deze opstelling wil toch twee kweekjes willen inplannen ..

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Jahoor, gaat zeker wiet oner groeien! Niets mis mee. Als je in de toekomst dan een kast koopt zou ik er een doen die in de breete langer is dan in de diepte.
      dat past beter bij de sf2000, en lichtverdeling in bredere tenten is sowieso makkelijker. Omat het middelpunt geen gelijke afstan heeft tot alle wanden.
      Waardoor de lichtreflectie minder snel een hotspot in het miden veroorzaakt. En je kunt overal makkelijker bij . Pff duur spul hoor, die bonzakasten.
      Ik zou zelf wat in elkaar timmeren. Maja, dat is voorkeur natuurlijk.

    • Nirvana
      Nirvana commented
      Editing a comment

    #3
    400W op 1x1 is opzich niet gek hoor. Eigenlijk juist vrij standaard. De footprint van die sf4000 weet ik eigenlijk niet..
    Dat moet je zelf dan ff onderzoeken. denk dat die past in je tent. Maja, dat die 450W kan, betekent natuurlijk niet dat je m daar ook op moet draaien.

    Terugdimmen naar 300w scheelt warmte, maakt de lamp efficienter, en je zit qua lichtvereling ook heel goed.
    Dus je lamp kan ook dichterbij... Dat is wat ik zou doen met ie lamp in een 1x1.
    Brandgevaar is met led's gelukkig aanzienelijk kleiner dan met hps.


    Deze amerikaanse gast doet wat PAR en temp testjes.
    Ik geloof dat die sf's van spidderfarmer maximaal een keer 60 graden worden. Dat is warm natuurlijk, maar nog lang niet warm genoeg om je tent in de fik te zetten
    Een fan erop richten scheelt waartschijnlijk al erg veel. En de drivers van het boar zelf afhalen zou ik ook zeker doen.
    Optimaal is het zeker niet. Maar dat geld waarschijnlijk ook voor de s2000. Die heeft de helft van het vermogen, maar ook de helft van de koelmassa.
    Beetje jammer, er lijken geen echte goeie op maat gemaakte quantum boards voor 1x1 te zijn momenteel.

    Eit:- Ohja, lamp is 65x60 ofzo. moet dus kunnen.

    deze vergelijkt 'm ook met 2x sf2000

    Last edited by Nederhigh; 27 October 2020, 13:04.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4
      Nederhigh ik vraag je raad ik heb nog eens rond gekeken want misschien is de Sf4000 toch wat overkill..

      nu zag ik deze staan : https://www.mars-hydro.com/led-grow-...hydro-for-sale

      Wat denk jij hiervan ?
      groet

      Comment


        #5
        Nirvana
        Dat is waarschijnlijk een hele mooie middenweg inderdaad. prima lamp voor 1x1, op een cm of 45.
        Toch jammer.. Als ze de lamp nou groter hadden gemaakt met precies dezelfde hoeveelheid stroom led's was die een stuk efficienter geweest door betere lichtverdeling...
        Gemiste kans mars
        Eigenlijk is dat ook de reden dat ik je deze niet linkte.. Het idee van een strip/bar led is goeie lichtverdeling.. Mars hydro's versie is meer een quantumboard.
        Maar kan zelf ook niets beters bedenken.. Of je moet aan de DIY. Al met al een hele mooie lamp.
        check deze video ook ff voordat je hem koopt

        Last edited by Nederhigh; 3 November 2020, 18:26.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Nirvana
          Nirvana commented
          Editing a comment
          Link
          Last edited by Nirvana; 3 November 2020, 18:23. Reden: Ik was weer te rap .. ik zag hem niet de eerste keer dat ik opende.

        • Nirvana
          Nirvana commented
          Editing a comment
          Ik kan zelf niets beter vinden voor de moment .
          Hopelijk is deze lamp wel een pak beter dan mijn spectrabox dat ik nu heb ..
          de video’s dienen op YouTube kan vinden doen ze het toch goed op 1x1m .

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Absoluut heel veel beter dan de spectrabox.

        #6
        Hoeveel wiet wil je? Volgens mij is dat de vraag, daarna pas de lamp.

        Comment


        • Nirvana
          Nirvana commented
          Editing a comment
          Mijn vriendin en ik roken ongeveer 25gram per week ( 100gram/ maand )
          Dus schat ik ongeveer in dat 300 gram wel voldoende zou zijn als we een rokerstop inlassen ??

          Heb inderdaad een beetje bang dat ik weer de verkeerde lamp zal kopen ..

          Bedankt voor je reactie

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          450 gram oogsten moet met dit lampje in theorie net te doen zijn. Jullie roken dan toch zo'n 1,2 kg per jaar. (zonder stop) Dan ga je deze lamp wel nodig hebben denk ik zo .

        • Nirvana
          Nirvana commented
          Editing a comment
          Nederhigh haha ! Confronterend .. Ik denk dat ik niet langer meer ga zoeken en deze lamp straks ga bestellen . Ik reken ook vooral op de buitenkweek van volgend seizoen.

          Heb een serre besteld voor in de tuin ..

        #7
        Heb de lamp besteld ! Eens benieuwd hoelang dat gaat duren ... hopelijk niet te lang want sta te popelen om er aan te beginnen.

        Zodra ik mail krijg dat ze verzonden is , zal ik mijn nieuwe zaadjes ontkiemen .

        thnx for the help Nederhigh

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Waarschijnlijk komen ze vanuit een duits magazijn. Mijn amazon pakketjes komen uit duitsland meestal na 2 werkdagen aan.
          Voor 't weekend zal 'm wel niet meer worden. Maar denk niet dat het 2 weken duurt.

        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          Kweekverslagje maken? Houd je ook gewoon bij de tijd, een paar foto's per paar dagen.

          1,2kg, wel veel hoor. Man, ik dacht altijd dat ik met mijn gram per dag veel rook.

        • Nirvana
          Nirvana commented
          Editing a comment
          WittiW het is wel met twee personen gelukkig .. ik en mijn partner delen altijd onze jointjes.
          Ik ga hier zeker een nieuw kweekverslagje mee maken. Ik heb hiervoor LSD klaarliggen van Barneys .

          Groet !

        #8
        Kijk hier even, Naucet

        Comment

        Bezig...
        X