Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Legaal Stroom en slapende honden wakker maken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• zohoo
    replied

Voor de duidelijkheid, die 2x 600 had niets te maken met verdere links. Dat zou zijn voor een 240x120x200 tent. Ik vroeg me af of je dat kon draaien zonder verdacht te wekken. Lijkt me een legitieme vraag die weinig te maken heeft of ik geld nodig heb of niet.

Die eerste link gaat over de LED variant dus niet 1 keer 600. De tweede link een goedkoop setje waar ik twee van zou kunnen kopen. In beide gevallen gaat het om het leren kweken en wel met LED.
    Last edited by QnQ; 2 November 2020, 20:44. Reden: citaat (overbodig) verwijderd

Leave a comment:

• beowulf
    replied
    Als je verbazing veinst over 2 keer 600 watt dan weten ze aan de andere kant ook dat je wiet kweekt. Dat verbruik heb je niet zonder het zelf te beseffen.

Geld nodig mss? Da's ni echt de goeie motivatie om wiet te kweken maar het verschil tussen een oogst naar de knoppen te laten gaan als je met spint oid zit, of proberen redden met pesticiden. Je spreekt van 2 keer 600 maar die eerste link is voor 1 keer 600 en de tweede daar krijg je 400 watt nog ni in gekoeld. Dus ik zou toch maar is verder beginnen lezen en een deftig excuus klaar hebben voor je hoge verbruik. Oh ja, ik heb het toilet wat extra elektrisch bij verwarmd of je hebt die goedkope jacuzzi gekocht in de lidl. Als je doet alsof je niks weet dan is dat zeer verdacht.

Leave a comment:

• zohoo
    replied

Dat klink goed bijna een gram per watt. Als je nog een thread weet hier of een andere source waar ik me kan inlichten over LED dan hoor ik het graag van je.

Ps. Hoe is dit om het vak te leren? https://www.eugardencenter.com/nl/co...444&quantity=1

Of twee keer deze wat ruimte geeft om te expirimenteren https://www.greensell.nl/a-42987990/...r/#description
    Last edited by QnQ; 2 November 2020, 20:44. Reden: citaat verwijderd

Leave a comment:

• Hork
    replied
    @zohoo
    Degenen die led afraden weten niet waar ze over praten. Laat maar lekker lullen.

Ik heb mijn 2 x 600 watt lampen vervangen met 2 x 465 watt led-strips. Dit is pas sinds kort dus kan er nog niks over zeggen. Op een andere locatie draai ik nu krap een half jaar met 800 watt led. De eerste keer haalde ik 750 gram en mijn tweede ronde nadert het einde en ziet er veelbelovend uit.
    Last edited by QnQ; 2 November 2020, 20:44. Reden: citaat verwijderd

Leave a comment:

• zohoo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
    Heb een jaartje met 2 x 600 watt over een slimme meter gekweekt. Ze belden me wel aan het eind van het jaar of ik een idee had hoe mijn stroomverbruik zo hoog kon zijn. Uiteraard had ik geen idee en veinsde verbazing. Ik ben overgestapt op led.
    Oorspronkelijk geplaatst door Gofish View Post
    Geen idee, denk dat je behoorlijk wat moet trekken, ik trek alles bij elkaar 250 w/h, misschien overweging maken naar LED?
    Ik hoor wel meer over LED maar het wordt vaak afgeraden. Grotere investering en minder oogst. Meer investeren vind ik prima maar dat gaat wel aantikken als je minder overhoud. Nogmaals, ik moet me echt even inlezen maar wat was voor jou het verschill van 2 x 600w? Met hoeveel LED lampen heb je ze vervangen?

Leave a comment:

• Hork
    replied
    Heb een jaartje met 2 x 600 watt over een slimme meter gekweekt. Ze belden me wel aan het eind van het jaar of ik een idee had hoe mijn stroomverbruik zo hoog kon zijn. Uiteraard had ik geen idee en veinsde verbazing. Ik ben overgestapt op led.

Leave a comment:

• Gofish
    replied
    Geen idee, denk dat je behoorlijk wat moet trekken, ik trek alles bij elkaar 250 w/h, misschien overweging maken naar LED?

Leave a comment:

• zohoo
    heeft een topic gestart Legaal Stroom en slapende honden wakker maken

Legaal Stroom en slapende honden wakker maken

Hoi,

Ik heb wel 100 vragen maar probeer zoveel mogelijk threads te lezen en te leren van de ervaring van anderen. Ik kan geen antwoord vinden op de de volgende vragen;

Ik wil zeker geen stroom gaan stelen dus ik vraag me af hoeveel watt ik kan draaien voordat er iemand aan de bel gaat trekken bij het energy bedrijf. Trouwens, dat zij uberhaubt aan de bel trekken is belachelijk. Dat werkt natuurlijk stroomaftappen in de hand. Maar goed, dan heb ik ook nog een smart meter maar ik begrijp dat ik die functie kan laten uitzetten. Ben niet 100% zeker van het voordeel maar ook niet of dit het energy bedrijf achterdochtig maakt.

Ik hoor graag wat jullie hier over denken.

TNX

Toevoeging, ik wilde eigenlijk een tent met twee 600w lampen en de nodige toebehoren.
    Last edited by zohoo; 31 October 2020, 23:32.
Bezig...
X