Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Legaal Stroom en slapende honden wakker maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Legaal Stroom en slapende honden wakker maken

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb wel 100 vragen maar probeer zoveel mogelijk threads te lezen en te leren van de ervaring van anderen. Ik kan geen antwoord vinden op de de volgende vragen;

    Ik wil zeker geen stroom gaan stelen dus ik vraag me af hoeveel watt ik kan draaien voordat er iemand aan de bel gaat trekken bij het energy bedrijf. Trouwens, dat zij uberhaubt aan de bel trekken is belachelijk. Dat werkt natuurlijk stroomaftappen in de hand. Maar goed, dan heb ik ook nog een smart meter maar ik begrijp dat ik die functie kan laten uitzetten. Ben niet 100% zeker van het voordeel maar ook niet of dit het energy bedrijf achterdochtig maakt.

    Ik hoor graag wat jullie hier over denken.

    TNX


    Toevoeging, ik wilde eigenlijk een tent met twee 600w lampen en de nodige toebehoren.
    Last edited by zohoo; 31 October 2020, 22:32.

    #2
    Geen idee, denk dat je behoorlijk wat moet trekken, ik trek alles bij elkaar 250 w/h, misschien overweging maken naar LED?

    Comment


      #3
      Heb een jaartje met 2 x 600 watt over een slimme meter gekweekt. Ze belden me wel aan het eind van het jaar of ik een idee had hoe mijn stroomverbruik zo hoog kon zijn. Uiteraard had ik geen idee en veinsde verbazing. Ik ben overgestapt op led.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
        Heb een jaartje met 2 x 600 watt over een slimme meter gekweekt. Ze belden me wel aan het eind van het jaar of ik een idee had hoe mijn stroomverbruik zo hoog kon zijn. Uiteraard had ik geen idee en veinsde verbazing. Ik ben overgestapt op led.
        Oorspronkelijk geplaatst door Gofish View Post
        Geen idee, denk dat je behoorlijk wat moet trekken, ik trek alles bij elkaar 250 w/h, misschien overweging maken naar LED?
        Ik hoor wel meer over LED maar het wordt vaak afgeraden. Grotere investering en minder oogst. Meer investeren vind ik prima maar dat gaat wel aantikken als je minder overhoud. Nogmaals, ik moet me echt even inlezen maar wat was voor jou het verschill van 2 x 600w? Met hoeveel LED lampen heb je ze vervangen?

        Comment


          #5
          @zohoo
          Degenen die led afraden weten niet waar ze over praten. Laat maar lekker lullen.

          Ik heb mijn 2 x 600 watt lampen vervangen met 2 x 465 watt led-strips. Dit is pas sinds kort dus kan er nog niks over zeggen. Op een andere locatie draai ik nu krap een half jaar met 800 watt led. De eerste keer haalde ik 750 gram en mijn tweede ronde nadert het einde en ziet er veelbelovend uit.
          Last edited by QnQ; 2 November 2020, 19:44. Reden: citaat verwijderd
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #6

            Dat klink goed bijna een gram per watt. Als je nog een thread weet hier of een andere source waar ik me kan inlichten over LED dan hoor ik het graag van je.


            Ps. Hoe is dit om het vak te leren? https://www.eugardencenter.com/nl/co...444&quantity=1

            Of twee keer deze wat ruimte geeft om te expirimenteren https://www.greensell.nl/a-42987990/...r/#description
            Last edited by QnQ; 2 November 2020, 19:44. Reden: citaat verwijderd

            Comment


              #7
              Als je verbazing veinst over 2 keer 600 watt dan weten ze aan de andere kant ook dat je wiet kweekt. Dat verbruik heb je niet zonder het zelf te beseffen.

              Geld nodig mss? Da's ni echt de goeie motivatie om wiet te kweken maar het verschil tussen een oogst naar de knoppen te laten gaan als je met spint oid zit, of proberen redden met pesticiden. Je spreekt van 2 keer 600 maar die eerste link is voor 1 keer 600 en de tweede daar krijg je 400 watt nog ni in gekoeld. Dus ik zou toch maar is verder beginnen lezen en een deftig excuus klaar hebben voor je hoge verbruik. Oh ja, ik heb het toilet wat extra elektrisch bij verwarmd of je hebt die goedkope jacuzzi gekocht in de lidl. Als je doet alsof je niks weet dan is dat zeer verdacht.

              Comment


                #8


                Voor de duidelijkheid, die 2x 600 had niets te maken met verdere links. Dat zou zijn voor een 240x120x200 tent. Ik vroeg me af of je dat kon draaien zonder verdacht te wekken. Lijkt me een legitieme vraag die weinig te maken heeft of ik geld nodig heb of niet.

                Die eerste link gaat over de LED variant dus niet 1 keer 600. De tweede link een goedkoop setje waar ik twee van zou kunnen kopen. In beide gevallen gaat het om het leren kweken en wel met LED.
                Last edited by QnQ; 2 November 2020, 19:44. Reden: citaat (overbodig) verwijderd

                Comment


                  #9
                  Onder verkeerde topic gepost zie ik.
                  sry bout that.

                  Comment


                    #10
                    @beowulf
                    Nou fijn dat ze weten dat ik kweek want dan mag het blijkbaar aangezien dat telefoontje alweer een half jaar geleden is.

                    Verbazing veinzen en daarna bevragen of het mogelijk die oude airco was deze hete zomer biedt meer soelaas denk ik.
                    Last edited by QnQ; 2 November 2020, 19:45. Reden: citaat verwijderd
                    Horks Fototopic 2.0

                    Comment


                    • zohoo
                      zohoo commented
                      Editing a comment
                      Mede reden voor mijn vraag. Ik las eerder: Central Air Conditioner – 3500 Watts. Central A/C Fan Only – Compressor Off – 750 Watts. Largest Window Units – 1440 Watts. Medium Window Unit – 900 Watts.

                    • zohoo
                      zohoo commented
                      Editing a comment
                      Die Corona heeft bij meer kapot gemaakt dan mijn lief is. Ik ben helemaal vergeten dat ik een jaar of 5 geleden een aantal crypto mining rigs heb gebouwd. Die ding hadden een minimaal voeding nodig van 1000 watt. Dus op de vraag waarom verbruikt u zoveel is het antwoord duidelijk. Ik ben een crypto miner.
                      Last edited by QnQ; 2 November 2020, 18:19. Reden: Overbodige url verwijderd

                    • Italbri
                      Italbri commented
                      Editing a comment
                      Infrarood sauna's zullen ook wel flinke stroomtrekkers zijn denk?

                    #11
                    Ok ff heel duidelijk.
                    ik heb de slimme meters geplaatst, jaren voor de netbehherder gewerkt en ook wat jaartjes voor een leveranciers dus:

                    de administratie functie kan je uit laten zetten. Dit betekend dat er niks wordt uitgelezen en hierdoor zal niemand argwijn krijgen, echt helemaal niemand omdat dat moet vanwege privacy.


                    ook de vraag over gebruik is niet zo. Als je teveel of meer dan normaal bij moet betalen is de reactie en gedachte altijd “hoe kan ik je helpen met besparingen.” Nooit zal iemand de conclusie trekken met een kwekerij. De mensen worden zo getraint dus het niet weten of wel dmv een jaccuzie ofzo zegt deze mensen niks want ze denken niet zo.

                    led aanrader maar ook met led is het lichtregime te zien als een meter wel standen uitzend. Het gaat hier dus niet om HOEVEEL stroom je gebruikt maar op welke TIJDEN je dat gebruikt maar dan nog moet het netbeheer bedrijf al vermoedens hebben(geur, geen wit dak in de winter) voordat ze ook volgens de wet naar die gegevens mogen gaan kijken.

                    het is natuurlijk wel zo dat als je 5 of 500 planten heb daar weer een groot verschil aan hoeveelheid boven komt maar daar doen we niet aan hier.

                    administratie uit laten zetten als die aanstaat en ze hebben geen poot om op te staan, ze zullen het nieteens merken.

                    wil je de admin functie uitlaten zetten bel je gewoon de netbeheerder. Zullen ze je nog met veel begrip tewoord staan ook als de reden provacy is en het vertrouwen hierin.

                    ik hoop dat je gerustgesteld bent succes

                    oh het led verhaal is in hoeveel heid alleen van toepassing op grote kwekers, vergelijkbare leds gebruiken zo weinig dat het regime.12-12 icm verbruik waarschijnlijk nooit zou opvallen bij onze manier van kweken

                    Comment


                    • patty2thaB
                      patty2thaB commented
                      Editing a comment
                      Nee elke slimme meter die “aanstaat” krijgt eens in de maand of jaar de standen automatisch door. Dat is wat er wordt opgevraagd voor bijvoorbeeld je maand rapport. Hier zullen ze dat regime 12/12 niet zien omdat dat niet mag ivm privacy.

                      Het wordt een ander verhaal als ze e.e.a. Waarnemen, dan kan de politie diegegevens zo opvragen maar goed dan moet er wel bij jou bijvoorbeeld geur overlast of bv geen sneeuw in de winter op het dak.

                      Admin functie uit, wordt niks doorgegeven maar hetzelfde verhaal als het laatste.
                      Goede rechter die datgoed keurt als het om 5 planten gaat.

                    • patty2thaB
                      patty2thaB commented
                      Editing a comment
                      Zo een server waarmee ze crypo minen is idd ook groot gebruik maar zoals qnq al zeg, die draaien constant en niet 12/12 voor 3 maanden. In constant gebruik kan je niksuitopmaken

                    • zohoo
                      zohoo commented
                      Editing a comment
                      Dat moet dan wel lukken als je twee kweekjes tegelijk draait. Dan heb je 24 uur contstant gebruik. Zou jij in dat geval nog steeds die slimme meter uitzetten?

                    #12
                    !200 watt hps kan je vervangen door 800 watt led.1200 watt hps kweken als alleenstaande in een klein huis is niet aan te raden.ken zat mensen die met 600 watt hps al jaren kweken,soms al meer dan 20 jaar.krijg zelf nooit mensen van energie gebeuren aan de deur,maar nu ik een nieuwe meter heb die wel slim is maar die ze van mij niet automatisch uit mogen lezen,heb ik all 2 keer de meteropnemer aan de deur gehad,omdat die nu natuurlijk in de stad veel minder werk heeft heb zelf goede ervaringen met todoledgrow.com
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                    Comment


                      #13
                      Mijn lamp kostte 120 euro en geeft 400w bij verbruik van 120w ik heb hem gekregen maar er is een site lumeri die bied zeer goede lampen aan voor een redelijke prijs. Waar je naar moet kijken is spectrum. Wat het verschil is met hid kan ik je niet zeggen dit is mijn 1ste. Maar ik heb alles bewust low cost en low wattage gebouwd.
                      Succes

                      Comment


                      • Nederhigh
                        Nederhigh commented
                        Editing a comment
                        Juist... Als er een site is die NIET goed is.. Dan is dat wel lumeri.nl. 400W bij gebruik van 125W.. Dat kan helemaal niet. Dat soort beweringen zijn echt helemaal nergens op gebaseerd.
                        Dat je naar spectrum moet kijken is natuurlijk wel aan te raden.. Maar dingen als werkelijk verbruik en efficientie in Umol/j/m2 is veel belangrijker. Dat is informatie die lumeri niet eens geeft. Nouja, werkelijk verbruik kun je vaak nog wel ergens vinden..
                        Lumeri is koning in slecht geinformeerde kwekers te laten denken dat ze een goeie kweeklamp kopen. Terwijl het in de praktijk enorm tegenvalt.
                        Ik zeg niet dat je er niet onder kunt kweken.. Maar lampen als dit zijn dus de reden dat veel old school hps kwekers denken dat led volledig prut is.

                      #14
                      Dank je voor deze uitgebreide reactie. Die administratie ga ik zeker uitzetten en ook mijn maandelijkse voorschot verhogen. Mijn verhaal is dat mijn familie is overgekomen en bij mij intrekt. Ik woon hier nog niet zo lang.


                      Oorspronkelijk geplaatst door patty2thaB View Post

                      oh het led verhaal is in hoeveel heid alleen van toepassing op grote kwekers, vergelijkbare leds gebruiken zo weinig dat het regime.12-12 icm verbruik waarschijnlijk nooit zou opvallen bij onze manier van kweken
                      Kun je dit laatste nog even toelichten.

                      Ik denk zo, als ik zoveel meer moet investeren voor LED, dan moet ik natuurlijk niet ook nog minder kunnen oogsten. Ik begrijp dat dit natuurlijk van heel veel verschillende dingen afhangt. Maar in het algemeen moet je toch kunnen zeggen dat HPS lamp x gelijk staat aan LED lamp merk/type x.



                      Comment


                      • patty2thaB
                        patty2thaB commented
                        Editing a comment
                        Het is heel simpel.
                        Met led voor 5 planten is vergelijkbaar met het constant aanstaan van bv comp en een standby tv. Pas als je 500 planten zet en dus meer lampen nodig hebt gaat dat 12-12 dus wel opvallen. Tot die tijd zal het nooit opvallen maar dan nog moet er vermoeden zijn dmv aangiftes

                        Hps is een enorm verschil qua stroomverbruik. Alleen al de peik die de trafo opvangt alleen al ...

                      #15
                      Led wordt beter en beter , laatste nieuwe zijn samsung en osram led chips samen met meer rood, osram die betere bloei nog geeft. Mijn lamp de mars hydro sp3000 verbruikt 300 w en is denk ik gelijk aan 600w hps , je kunt eigenlijk niet vergelijken omdat het licht anders is. Maar qua opbrengst zal ze zeker niet onderdoen . 20 factoren bepalen het geheel van een goede kweek he. Wel helft minder verbruik en je kunt ze daisy chainen.
                      Ganja always does the trick.

                      Comment

                      Bezig...
                      X