Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem met nieuwe Mars hydro TS1000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    probleem met nieuwe Mars hydro TS1000

    Korting op 420shop
    heb een 2 weken geleden een nieuwe mars hydro besteld, was hier in het begin zeer tevreden van.
    Maar nu heb ik opgemerkt dat deze een "licht lek" geeft, met andere woorden, wanneer de timer uitstaat geeft deze nogaltijd een beetje licht.
    Met 3 verschillende timers geprobeerd maar zelfde probleem....
    wanneer je de stekker volledig uittrekt is dit effect weg natuurlijk.
    Dit "licht lek" blijft ook na enkele uren bestaan...

    iemand die een idee?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dit komt waarschijnlijk door de magnetische storing omdat slechte isolatie in de bedrading. Niet de eerste een mars die dat heeft hier op het forum ...
    Probeer een keer de stekker om te draain in het stopcontact, dat kan het oplossen.
    Anders moet je een beroep doen op je garantie ben ik bang.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      heb ik al geprobeerd de stekker om te draaien, heeft niet geholpen, maar toch bedankt

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Mocht je trouwens beroep doen op je garantie... En je hebt hem besteld bij Mars zelf.. Post hier dan ff je ervaring met de klantenservice.
        Vanouds is de klantenservice van Mars Hydro altijd wat bagger geweest. Tenminste, dat lees je hier vaak.
        Het duurt vaak lang om reactie te krijgen etc.. Maar Mars zelf claimt hier hard aan te werken door meer mensen aan te nemen etc.. Ben dus benieuwd hoe het nu is!

      #4
      ik tag Mars Hydro Emmie Even voor je. Die komt heel af en toe nog wel eens langspiepen.. Waarschijnlijk ziet zei dit wel vaker..


      Edit:- Toevallig andere apparaten in de buurt die magnetische inductiespanning kunnen veroorzaken? Andere apparaten die aan staan maar dezelde stroomkabel gebruiken?
      Appart stekkerblok?
      Naja ik heb er niet enorm veel verstand van.
      Last edited by Nederhigh; 6 November 2020, 19:55. Reden: Comment aangepast, stukje kloppen vermoedelijk niet. Iets te snel..
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #5
        Je timers schakelen maar 1 contact (dan helpt stekker omdraaien) of het snoer van de lamp loopt langs een andere elec.draad.

        Omdat de leds zo weinig stroom nodig hebben kunnen ze oplichten door inductiestroom. (van een ander snoer)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Hmm, begrijp ik goed dat het dus niet zoveel met de kwaliteit van het product te maken heeft, maar meer met de omstandigheden eromheen. Dus dat mijn comment hierboven grotendeels onzin is? Of is het een combinatie van? Goed geisoleerde kabels zou bijvoorbeeld kunnen helpen..

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Het is iets wat regelmatig voorkomt bij led.
          Als je er een uurtje googelen tegenaan gooit kun je wel wat info en oorzaken vinden.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Got it. Dat had ik ff snel gedaan. Maar niet genoeg. Was dus te snel met mijn conclusie. Soms kan ik gewoon maar beter m'n bek houden

        #6
        heb al een mail gestuurd naar Mars, ben benieuwd.....
        heb op een ander forum iemand gevonden die hetzelfde probleem had en de oorzaak heeft gevonden.
        Mag ik dit hier posten?

        andere vraag, kan dat "beetje" en ik meen meer een zeer lichte schijn (heb het op mijn gsm op een lux meter getest en dit was maar 2 lux ofzo, zeer licht dus, ook niet nauwkeurig natuurlijk
        Kan dit zeer lichte "schijn" een invloed hebben? Met ander woorden, hoe donker moet donker zijn , en ik neem aan dat buiten kweken ook niet "volledig" donker is.
        Enige ervaring met de invloed van niet "volledig" donker?

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Lastig te zeggen. Buitenkweek en binnenkweek is niet met elkaar te vergelijken. Sommige bloeien buiten af onder een lantaarnpaal, en hebben geen enkel probleem.
          Anderen krijgen herma's door het rooie lampje van de thermostaat ofzo. Ben wel benieuwd wat je hebt gevonden. Stukje citaat en een link kan haast niet fout zijn.

        #7
        [QUOTE=QnQ;n1562690]Je timers schakelen maar 1 contact (dan helpt stekker omdraaien) of het snoer van de lamp loopt langs een andere elec.draad.


        Comment


          #8
          Mooi dat het opgelost is.
          Dat flauwe licht heeft bij een binnenkweek grote invloed inderdaad.
          Het kan voor een langere uitgerekte bloeiperiode zorgen en voor herma's.
          Last edited by QnQ; 7 November 2020, 09:03.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X