Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen over led-lampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vragen over led-lampen

    Korting op 420shop
    hallo, als je door de kweekafdeling gaat, wordt er veel met leds gewerkt, waarom? energiebesparing?, opbrengst?, graskwaliteit? in Frankrijk wordt in het algemeen vaak gezegd dat de hps veel beter zijn. ben je waar?

    #2
    Je bent veiliger vergeten
    Weet ook niet wat echt beter is. Met led las ik kun je in vergelijking met HPS dikkere bloemen kweken zonder problemen vd warmte
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #3
      Voor mij zouden de LED's een voordeel zijn in de zomer dan de hps voor de winter om de temperatuur gemakkelijker te regelen, maar mijn nieuwsgierigheid zou vooral zijn als dit echt invloed heeft op de kwaliteit van het gras of de uiteindelijke opbrengst.

      Comment


        #4
        Betere opbrengst en kwaliteit.moet je wel de goede led,s kopen,om 1m2 te belichten is dat al gauw 500 pleuro.met led heb je het klimaat gewoon beter onder controle ,en door de veel lagere stralingswarmte zijn je toppen veel vetter en drogen beter op.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Met goede Led lampen is de kwaliteit in mijn ogen veel beter, veel meer trichomen en veel compactere bus. Maar veiligheid was voor mij de grootste reden om over te stappen op led.

          Dat je daarbij dan ook nog veel meer gram per watt behaalt (tot het dubbele), is mooi meegenomen en scheelt uiteindelijk weer in kosten. Verder scheelt het warmte in de zomers van tegenwoordig waarin de temperaturen erg hoog kunnen oplopen. Maar ook in de winter haal ik ondanks de wat lagere temperaturen dan hps, aanzienlijk meer uit de tent in vergelijking tot hps.

          Man, wat een voordelen!. Alleen de aanschafprijs en het zoeken naar de juiste lamp, zijn nadelen.

          Mijn kweekverslagen:
          https://tinyurl.com/yxmrfs8w
          https://tinyurl.com/y69gjs6g

          Comment


            #6
            ja ik begrijp het, bedankt voor je antwoorden. Heeft u een onderwerp met informatie over het type led dat er bestaat en welke het beste zou kunnen zijn allemaal uitgaande van een budget en vooral om niet in de val van de zwendel te trappen dan kan ik me voorstellen dat er veel soorten led zijn tegen verschillende prijzen, maar wat is het waard voor een goede minimale opbrengst van 500gr? (Ik geef aan dat ik mijn kruid maak voor medische doeleinden) dank je

            Comment


              #7
              Plus met led kun je veel makkelijker en preciezer het kleurenspectrumspectrum regelen.
              Spiderfarmer sf4000 is doorgaans een vrij bekende lamp waar je wel 500 gram mee moet kunnen halen.
              Of een mars hydro fc3000.. Maar dan wordt die 500 gram wel krap...

              Zo zijn er nog veel meer goeie keuzes..
              DIY cobs, strips of boards van Cree, Citizen, luminus, samsung etc..
              Lumatek, migro, hlg,....

              ​​​
              Maar ook heel veel slechte, of te dure lampen..
              Lumeri.nl is daar een mooi voorbeeld van.
              Ook amazon lf aliexpress staat vol bagger...
              Maar zelfs in veel growshopz wordt je nog flinkk genaaid.. Zeker qua prijzen.
              Last edited by Nederhigh; 28 November 2020, 06:46.
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


                #8
                Mars Hydro TS 2000 kan het er wel uit halen maar dan moet alles meezitten. Qua prijs wel interessant. Ik zou hem zeker weer kopen hoewel mijn gevoel zegt dat ik dan beter voor een SP3000 kan gaan ondanks het prijsverschil maar de enige reden is dat daar originele samsung chips in zitten. Ik heb recent een Aliexpress variant van de LM301B besteld en verwacht die volgende week binnen te krijgen. Uiteraard nog geen ervaring mee maar in de loop van volgend jaar zal er vast een verslag uit volgen
                Lopend Verslag

                Comment


                  #9
                  De Zeuspro van 465 watt is een prima lamp waar je zeker 500 gram mee kan pakken.
                  Horks Fototopic 2.0

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Ik zag die Zeus-Pro bij nomercyshop staan ja, die zien er goed uit.

                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Indd een mooie lamp. Maar dat mag ook wel voor die prijs.

                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    De prijs is fors Nederhigh het minst mooie aan de hele lamp als je het mij vraagt. Bijna 2 euro de watt. Doe mij maar d.i.y!!

                  #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door FrenchCulture View Post
                  hallo, als je door de kweekafdeling gaat, wordt er veel met leds gewerkt, waarom? energiebesparing?, opbrengst?, graskwaliteit? in Frankrijk wordt in het algemeen vaak gezegd dat de hps veel beter zijn. ben je waar?
                  Horks Fototopic 2.0

                  Comment

                  Bezig...
                  X