Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Complete kweekten 60-60-160 led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Complete kweekten 60-60-160 led

    Korting op 420shop
    Hey allemaal ben nieuw op dit forum, en zou graag als hobby een kleine binnenkweek willen starten. Heb al enorm veel opgezocht maar alle informatie is wat overweldigend . Heb een tent op het oog van 60op60 en 160 hoog.

    Ben van plan om te starten met 1 miss 2 planten maar niet meer. Zoizo autoflower..

    dit is wat er allemaal bij de complete tent bij zit:

    ✔ 1x Winflex minifan + filter
    ✔ 1x 5M Combiconnect met 2 Slangklemmen
    ✔ 1x RAM Clipfan
    ✔ 1x Legrand Omnirex Tijdklok
    ✔ 1x Thermometer/Hygrometer
    ✔ 2x 68kg Hangers

    als led verlichting heb ik de mars hydro ts1000 gekozen. Nu is mijn vraag of dit een goede keuze is? Dit alles zal me rond de 360 eur kosten?

    hopelijk kan ik hier wat tips scoren

    alvast bedankt


    Ps: merk van de tent is homelab
    Last edited by Bobmar19; 29 November 2020, 14:43.

    #2
    Kijk eens in het forum "de kweekruimte".
    Daar staat het vol met dit soort vragen en nog meer tips.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Bobmar19
      Bobmar19 commented
      Editing a comment

    #3
    Zou graag weten of de bijkomende onderdelen goed genoeg zijn in verband met geluid en dergelijke .. de tent zou in mijn berging staan in mijn woning

    Alvast bedankt

    Comment


      #4
      2 x 68 kg hangers!?

      Want je hebt 2 kinderen beneden dat gewicht?

      Comment


      • Bobmar19
        Bobmar19 commented
        Editing a comment
        Staat zo vermeld op de website van de tent heb gewoon copy paste gedaan van de lijst van onderdelen

      #5
      Dit zou mijn eerste kweek zijn dus ben een echte noob hierover

      Comment


        #6
        Allrite...

        Tentje 60x60x160 is prima voor pakkembeet max 4 autoflowers.
        De Winflex minifan + filter voldoet waarschijnlijk wel, het is geen topkwaliteit, maar 2 kweekjes moet wel lukken zonder geuroverlast.
        Combiconnect is de goeie slang.
        Clipfans ben ik geen voorstander van. Die zijn in mijn ogen nogal brandgevoelig, zeker die goedkope dingetjes.
        Mja, veel van de kwekers gebruiken een clipfan. Ik heb een iets grotere kweekruimte en gebruik helemaal geen fan.
        Dat tijdklokje heeft de goeie naam, maar het is de goedkope uitvoering, deze klokjes vind je voor 5 euro bij de DHZ.
        Voor een led voldoet het waarschijnlijk wel, maar misschien wil je een tientje extra investeren in een mooi digitaal klokje.
        Thermo/hygrometer...nja, tis leuk voor de info, en als je begint moet je wel even weten of de temp. goed is, in principe kun je wel zonder.
        Die hangers...ook leuk....ik gebruik gewoon metalen ketting van de Doe-het-zelf, met een paar S-haken of musketonhaken.

        voila, dat is mijn theoretische review.
        Ik heb al dat spul nooit gebruikt, behalve de slang
        Het voldoet voor een beginner, maar na 1 kweekje zul je misschien al wat willen upgraden.
        Wat mij vooral steekt is dat ze 160 euro extra rekenen voor die Mars TS1000, terwijl die lamp op de site van Mars-hydro 112.95 kost.

        Een complete kweektent klinkt leuk, en vooral makkelijk als je er nog niet zoveel vanaf weet.
        In de praktijk kun je betere spullen vinden, die soms zelfs goedkoper zijn. Meestal is beter ook wel iets duurder, maar bij combideals zitten soms dingen waar ze stiekem wat extra voor rekenen, zoals in dit geval bijna 50 euro te veel voor de lamp.

        Dit is waarom ik je aanraadde om even in het kweekruimte-forum te kijken.
        Ook de micro-afdeling heeft een apart kweekruimte-subforum.....dus daar zijn er eigenlijk twee van (helaas)
        Je kunt ook veel vinden bij de kweekverslagen, daar zie je welke spullen een kweker gebruikt, en wat hij met de planten doet en wat het resultaat is.

        Dus heb je wat tijd over, er valt genoeg te onderzoeken.
        Heb je geen tijd, koop je een combi-deal maar hou in je achterhoofd dat er waarschijnlijk wel wat upgrades komen in de toekomst.

        (ik zal dit topic ook even bij "de kweekruimtes" zetten)


        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Bobmar19
          Bobmar19 commented
          Editing a comment

        #7
        Op mars-hydro of op ali kun je goedkoper bestellen, is nu vandaag nog 10 % en 3% extra met de code wiet420 , voor een volledige grow kit dan ook...en beide komen uit duitsland...
        Last edited by Wesley pipes; 30 November 2020, 21:53.
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • Bobmar19
          Bobmar19 commented
          Editing a comment
          Thx voor de tip
      Bezig...
      X