Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedkope verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedkope verlichting

    Korting op 420shop
    Net iets meer dan E0,50 per Watt.. Chinese LEDs met de volgende specs..
    • 400 Watt opgenomen vermogen (403 W gemeten)
    • 16 IR leds
    • 192 Rode Leds (660Nm)
    • 1116 3000K Leds
    • 564 6000K Leds
    Prijs incl. verzendkosten.................. E202,00

    Ik begin in de loop van volgende week onder deze lampen bij een maat (zaden zitten al in de filters) en dan maar eens zien wat ze doen. Eerste indruk is in ieder geval zeer positief...
    Bestellen.... AliExpress Link

    C00BDA9B-A617-49AB-8FCA-44643712BEC5.jpeg

    Attached Files
    Lopend Verslag

    #2
    9000 k vind ik aan de magere kant.
    Als k me niet vergis, oppervlakte 2x2 toch?

    Nu ik hier toch vaker ben zal eens meer reageren.
    Veel goeds heb ik weinig gelezen over dat Chinese
    spul maar wens je een goede tevreden kweek toe....

    Succes!

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      9000K? Wat bedoel je daarmee? Het is niet zo dat je de Kelvinwaarden van 6000K en 3000K bij elkaar op moet tellen. Oppervlakte is 2x1 meter en dus moet iedere lamp een oppervlak van 1x1M belichten. Overigens is Mars Hydro ook 100% chinees en daar heb ik maar ook velen hier op het forum goede ervaringen mee.

    #3
    Ben heel benieuwd! Zelf toch altijd huiverig als het om aliexpress spul gaat. Maar dit ziet er heel behoorlijk uit.
    Wel jammer dat je nergens kan zien welke diodes het nou precies zijn.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Huiverig vind ik ver gaan maar inderdaad de kwaliteit is soms discutabel. Anderzijds komt tegenwoordig vrijwel alles daar vandaan dus tja, wanneer heb je de goede. Momenteel lijkt het er vooral op dat de merken met het grootste marketingbudget de dienst uitmaken. Ach ik zie het zo... voor 200 kan er niet heel veel aan fout gaan.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Voor het eerst Nouja, er word gewoon veel neppe zooi verkocht via ali. Heb geen ervaring met led's. Maar heb echt al tientallen keren "orginele" onderdelen besteld die namaak bleken te zijn. En dan ook echt gewoon zooi waar je niets aan hebt. Vooral in bepaalde chips, telefoonschermen, telefooncamera's, opladers etc..
      Maat van me had een "orginele oneplus dash charger" gekocht. Had dat ding in het stopcontact laten zitten, kwam thuis.. Hele ding weggesmolten...

    #4
    Ik gebruik nu al een tijdje Viparspectra's.
    Dit is ook gewoon een chinees merk.
    Heb veel onderzoek gedaan op het internet & ik zie dat ik hier op dit forum ook niet de enige ben met deze lampen die er tevreden over is.
    Plantjes groeien goed, ook de onderste vertakkingen licht lijkt goed door te dringen. Lamp wordt ook totaal niet warm.
    Al bij al voor die prijs ben ik tot nu toe zeer tevreden!

    Op Amazon Duitsland zijn ze lekker voordelig te verkrijgen, wel enkel de reflector series.
    Op Kwekenmetled staan ze ook te koop maar aan het dubbele van de prijs

    Verder nog succes ermee!!

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Zo zijn er heel veel semi-betrouwbare merken uit China he. Mars hydro, spiderfarmer, vipar.. Oneplus ,Samsung, Apple..

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Mars hydro kost bij kweken met led ook bijna het dubbele als via Amazon. Maar ergens is dat logisch. Ervan uitgaande dat zij ongeveer dezelfde prijzen betalen maar dan nog invoerrechten moeten betalen en BTW.. En niet te vergeten er ook nog wat aan moeten verdienen.

    #5
    Zo duur zijn de 3500k Samsung f serie strips ook niet meer en dan weet je zeker dat je kwaliteit leds hebt.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik kijk ook naar mijn portemonnee en was voor mijn Samsung d.i.y. lampen ongeveer een euro de watt kwijt. Met d.i.y. heb je kwaliteitslampen voor de prijs van budgetlampen.En indien er een strip kapot gaat vervang ik deze simpelweg met een nieuwe. Waarmee ik niet wil zeggen dat budgetlampen per definitie troep zijn, want ik weet ook wel dat dat zo niet is. Maar met d.i.y. heb je meer lamp voor je euro.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      DIY was voor mij ook zeker een optie geweest. Echter ben ik nu een halve euro per watt kwijt en daar kan ik letterlijk niet zelf voor aan de slag. Nu zijn dat geen samsung chips en geen meanwell driver. Echter zou ik ik de drivers kunnen vervangen door meanwell en dan zit ik nog maar op 300 euro voor 400 Watt. Echter voorzie ik nog geen problemen met de bestaande drivers. De specificaties komen overeen met Meanwell. Of ze ook leiden tot een goede opbrengst kom ik echt maar op 1 manier achter. Ik zal mijn windows onder 2 verschillende lampen laten opgroeien 2 onder de 400W en 3 onder de 300W (dit i.v.m. de spreiding). Dan moet mijn maat helaas voor hem hetzelfde doen maar dat is het nadeel van spul lenen

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja je bent goedkoper uit dan ik maar met 1,5 gram de watt heb ik de kosten er met een draai al uit! Ik hoop voor je dat jij net zo blij wordt van jouw lamp als ik ben met de mijne!

    #6
    Ik zou graag spes wegzetten tegen andere lampen maar ik heb er een aantal opgezocht en opvallend is dat uitsluitend de LM301B/H lampen een vermelding hebben van de gebruikte leds. Deze vallen allen dan ook ongeveer in dezelfde prijsklasse. Ik begrijp dat de bovenstaande lamp gebruik maakt van Epistar leds. Volgens mij zijn dat dezelfde als de Mars Hydro TS series maar zeker weten doe ik het niet. Mocht dat idd het geval zijn dan kan ik nog leuke resultaten verwachten
    Lopend Verslag

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Als dat inderdaad dezelfde zijn is dat zeker heel mooi spul. Mars hydro ts gebruikt inderdaad ook epistars. Ik ken de productsheet van epistar niet, maar je zult ook weer allemaal verschillende epistar led's hebben. Verschillende generaties.. top bin, bottom bin etc.. Eigenlijk weet je haast niets totdat je een "part number" ofzo hebt.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nou ik acht mezelf redelijk handig met Google maar met de nummers die op de boards staan kan ik weinig. Wellicht dat er aan de achterzijde iets staat maar dan moet ik ze losmaken en weer met koelpasta klooien

    #7
    Maarre...
    Dit is gewoon een reclametopic voor een lamp op ali die je nog niet geprobeerd hebt ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nee ik ben de laatste keer dat ik checkte niet verbonden met enig Chinees bedrijf dan ook. Maar ben inderdaad wel redelijk enthousiast over bovenstaande en hoopte dat wellicht iemand hem al geprobeerd had.

    #8
    Het siert je dat je verder kijkt dan je neus lang is. Maar je bent echt wel mega enthousiast zonder dat je de lamp hebt geprobeerd. En als je niet 1,5 tot 2.0 gram per watt kweekt met deze lamp, ben je het verschil in prijs zo kwijt aan de extra stroomkosten. Ik ben dus nogal sceptisch maar zou het wel gaaf vinden als je de resultaten wel weet te fixen. Hiervan hou je ons op de hoogte, neem ik aan?
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Dat is inderdaad een goede vraag. Ik kan daar ook nog geen antwoord op geven, ben ook nog lerende. Het is daarbij afhankelijk van best veel factoren denk ik.. Zelf kweek ik op 0.9m2.
      Mijn eerste kweek met deze lampen haalde ik 1.4 gram per watt ( 390 gram met 275 watr) maar toen gebruikte is van die airpots waar ik niet nee om kon gaan wat resulteerde in dat de halve wortelkluit volledig uitgedroogd was.. de tweede kweek had ik een tent vol herma's en zaad, door een lichtlek en dus had ik die kweek afgebroken. Deze kweek gaat tot nu toe heel goed en had ik een nieuw plan bedacht. De vorige rondes topte ik 3 keer waardoor ik best wel dunne takken met niet de grootste toppen kreeg. Mijn idee was om niet te toppen en LST toe te passen, om zo de tent wel helemaal vol te krijgen. Dat is gelukt en nu heb ik evenveel toppen als voorheen, maar zijn de takken en stammen echt veel en veel dikker en langer. Ik denk dat daardoor de toppen veel groter gaan worden. En omdat ik er toch evenveel toppen heb dan voorheen, lijkt het mij dat ik nu een grotere oogst ga krijgen. Daarbij heb ik het worteldroogte probleem opgelost door normale potten en tensiometers.

      Fingers crossed! toch leuk om.een beetje alles te proberen en te ontdekken. Zag dat jij ook een prachtig veldje hebt liggen nu!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja zeer tevreden over mijn huidige veldje. Overigens vind ik de AirPots juist helemaal geweldig. Gooi er een liter teveel in en het loopt er vanzelf weer uit. Maar ik heb er dan wel 2 blumats per pot in staan en een tensiometer

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Ja, dat is denk ik de perfecte oplossing voor die airpots. Handmatig water geven lukte mij niet goed.. had ook niet altijd de tijd om met hele kleine beetjes tegelijk water te geven en vond het maar lastig.
Bezig...
X