Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips setup tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tips setup tent

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.
    Momenteel ben ik bezig met mijn eerste kweek. Dit zijn 4 nothern light autoflowers. Ze zijn nu precies 2 weken oud sinds de zaaiing. Naar mijn idee gaat het best goed tot nu toe.
    Ik vroeg me af of iemand nog tips heeft mbt de huidige setup van de tent. Ten eerste maak ik gebruik van een climate fan controller. Deze heb ik ingesteld op 25 graden. Wanneer de temperatuur hoger is dan 25 graden, gaat deze maximaal draaien. Ik heb de thermometer hoog in de tent naast het koolstoffilter opgehangen. Is dit de juiste plek? Als ik hem thv de plantjes plaats, blijft de fan constant maximaal aanstaan omdat die in het licht hangt. Temperatuur laag in de tent zit meestal rond de 28 graden.
    Ik gebruik een 600W hps lamp, deze hangt op 60cm boven de plantjes. Het lijkt of sommige blaadjes (zie foto) gaan krullen. Is dit vanwegen de hitte?
    Ik heb een kleine ventilator die tussen de lamp en de plantjes blaast om de warmte van de lamp te laten afvoeren.
    Daarbij staat er een bevochtiger in de tent. Deze is vgm niet krachtig genoeg om de luchtvochtigheid hoog te houden. Vandaar nog 2 natte handdoeken.
    Ik merk nog steeds dat het lastig is de temperatuur laag te houden en de luchtvochtigheid hoog. Hebben jullie daar misschien nog tips voor?

    Mvg

    Ps. Weet iemand hoe ik meer dan 1 foto per post kan uploaden?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    ..
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by QnQ; 14 December 2020, 09:06.

    Comment


      #3
      Lamp wat hoger hangen, lv hoger dan 30% is prima, afdakje voor thermometer maken, blaadjes kan ook door teveel water komen, lucht flappen open zetten.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Maak foto's onder wit licht, zien we tenminste wat.

      #4
      Yep, je wil de temperatuur bij de plantjes controleren, dus dan moet die voeler wel ter hoogte van de plantjes hangen.
      Een wc-rolletje er omheen of een open doosje ofzo zodat die niet in het licht hangt.
      Zou de controller ook hoger instellen. 30 is de grens, dus waarom zou je die lager dan 30 zetten.
      Dat is alleen maar onnodig geschakel en herrie de hele dag.
      600W hps mag op 60-80cm. Het minimum is 60. Dus 70cm is ook helemaal geen probleem.

      Je mag de fan eventueel ook schuin richting de wand zetten ofzo...
      Zolang de plantjes maar niet of nauwelijks bewegen.
      De gewone warmte is niet het probleem, maar de stralingswarmte, en die kun je niet wegblazen.

      Haal ook ff die stekkerdoos van de vloer.
      als er iets gaat lekken dan heb je een probleem. Stekkerdozen horen nooit op de vloer te liggen.

      (topic verplaatst naar het kweekruimte forum, want hey....er staat zelfs tent in de titel, dat is een kweekruimte, dus meteen maar naar het juiste forum eh
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Hoeveel bedraagt de luchtvochtigheid? Temp kan wel verlaagd worden met een lichtere wattage lamp, kweek je al vh begin onder 600w?
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik begin Q eindelijk te snappen, die potten/zakken moet toch echt vol gemaakt worden met aarde. Ziet er punt1 niet uit en punt 2 microklimaat van heb ik jou. Verder heb ik niet veel info want dat is hierboven al aan gehaald.

        #6
        Super! Bedankt voor de goede tips!!
        Vamdaag ben ik begonen aan LST. Ik heb een beetje geimproviseerd en 3 verschillende bevestingen gebruikt om te experimenteren welke het best werkt (2x tireps, de achterste 2, 1x touw, rechts voor, 1x clip bevestigd in de grond, linksvoor) gezien vanuit oogpunt van de foto. Alle feedback is wederom welkom.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #7
          Ben je van plan beneden n.a.p. te kweken haha, wat ik zelf heb gemerkt bij lst bij autoflowers dat de toppen meer fluffy worden dan zonder lst.

          Comment

          Bezig...
          X