Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gezocht voor een licht Set-up voor eigen gebruik.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies gezocht voor een licht Set-up voor eigen gebruik.

    Korting op 420shop
    Hallo mede smokers,

    Ik rook net als jullie graag naar het werken en/of in het weekend graag een jointje.
    Ik woon nog thuis en ga eigenlijk altijd langs de shop.
    Nou rook ik redelijk veel (wel lichte wiet) en had ik gevraagd aan mij ouders of ik hier om mijn kamer 3 plantjes mag ivbm kostenbesparing en omdat het me wel een leuke hobby lijkt.
    Want wiet uit de shop is toch best prijzig, tenminste ik blow er best veel geld doorheen.

    Nou heb ik al erg veel ingelezen en eigenlijk alles al besteld, alleen op 1 punt heb ik toch zo mijn twijfels.
    Omdat ik nog thuis woon zouden mijn ouders (en ik trouwens ook) het fijn vinden om op zo min mogelijke stroomrekening te krijgen.
    Nou heb ik een Mars Hydro TS600, en 2 chinezen led lampen, nou weet ik dat die 3 lampen 1x100watt en 2x50watt geven (bij die chinezen lampen staat 3000watt maar als in de specs kijkt dan zijn ze 50watt).
    Waarom niet gelijk een 200watt lamp besteld? omdat ik eerst maar 100watt mocht hebben en dat werd later 200watt maar toen had ik die Mars Hydro lamp al.
    Het voordeel is wel dat die lampjes volgens het boekje even dicht op de plantjes konden staan.

    Nou dan uiteindelijk mijn vraag, heb ik nou genoeg wattage/licht op 3 plantjes te laten af bloeien voor eigen gebruik? ik zie dat het groeien er goed op gaat alleen het af bloeien heb ik zelf zo mijn twijfels over.
    Zou dat mogelijk zijn met mijn huidige set-up of zouden jullie er nog iets aan toe voegen?

    Ik zelf zat misschien nog te denken aan een led of t-neon buis/strip achter de planten misschien?
    - Secret Jardin Tled Lamp (Led-strip).
    - Mammoth Neon 75 W (TL-buis).

    Wat denken jullie? zou ik met mijn huidige lampjes al voldoende licht hebben?
    Of zou ik er nog iets bij moeten hangen? in de vorm van Strip of buis, aangezien ik kwa ruimte niet veel meer over heb.
    Ja, achteraf beter een goede led lamp kunnen halen maar dat was helaas niet mogelijk in het begin.
    Het word trouwens ook me eerste kweek dus misschien is het beter om ook met wat minder spul te beginnen? zo staan mijn ouders erin.

    Graag jullie advies
    Alvast bedankt!

    #2
    Niet slecht gedacht van je ouders, als de hobby bevalt kan je nog altijd uitbreiden.

    Ik zou zeggen probeer het gewoon met deze lampen, ga uit van 0 gram de eerste keer dan kan het alleen maar meevallen. Ik zou wel photosynthese planten zetten, geen auto flowers. Dat scheelt ook weer in de stroomkosten.

    Stel je even voor in het introductiegedeelte, vinden we fijn hier en start een kweekverslag. Bij eventuele problemen komt er ongetwijfeld hulp, als er geen problemen zijn komen de complimentjes

    Weet je al welke zaden je gaat zetten ?

    Veel plezier !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      What he said en wow Chille ouders zeg!
      Daar moest ik thuis nooit mee afkomen alleszins
      Veel succes alvast met deze uitmuntend leuke hobby!
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #4
        Maar waar zet je ze in? Beetje afzuiging is toch ook wel fijn i.v.m. geuroverlast en om nou je hele kamer af te zuigen lijkt me wat ver gaan.
        Lopend Verslag

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Is dat ook niet een recept voor kaakkramp ?

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment

        #5
        Als ik jou was zou ik de lampen gebruiken die je nu hebt zoals eerder voorgesteld wordt.
        Na je eerste keer kan je direct zien of het werkt of dat je er eentje bij laat hangen. ook kunnen je ouders dan bekijken of ze de rekening in orde vinden.
        Wel vet dat je ouder het goed vinden... zouden de mijne nooit doen hahaha

        ik zou een kleine buisafzuiger halen met een filtertje en dit alles gewoon in een kledingkast inbouwen. (wel alle naden afkitten)
        kledingkast mooi bekleden (aan de binnenkant natuurlijk )met reflecterend materiaal of verven met witkalk. (hou o.a. bladluis tegen en is meest reflecterend.)

        Als je er nou echt meer verstand van krijgt door ervaring is natuurlijk een bonanza kast met gbars led briljant. kost wel wat maar dan is alles ook super te regulieren.
        Er zijn er hier zat die zo kweken en het ziet eruit als een normale kast.

        oh en even, vertel dit nou aan niemand. echt niemand he want ze naaien je erbij als ze vinden dat ze meer moeten verdienen als jou hahaha
        bespreek dit met je ouders he, die moeten ook still zijn tegen hun vrienden. als daar een huismoedertje oren krijgt van dit alles gaat die 100% anoniem de politie bellen en kan je het allemaal weer afgeven, ook al je spullen en ook als je nog geen plant eronder hebt staan.

        succes man

        Comment


        • TheBigDudeski
          TheBigDudeski commented
          Editing a comment
          Dat van die kledingkast en hoe ik wat zet ik even op m'n nog-te-doen lijst. Top idee.

        #6
        Welke chinese leds zijn het ? Ik heb op soortgelijke wel degelijk er iets van onder gehaald hoor, kingled en helesin waren mijn merken . Samen met de ts600 zal er zeker iets vankomen, succes verder!
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #7
          Tled kun je er altijd tussenhangen , doe ik ook tussen mijn G-bars..Of langs de zijkant vertikaal kan ook. Maar niet echt noodzakelijk of zo.

          Maar met wat je hebt kom.je ruim toe als je een beetje zorgzaam.bent en wat groene vingers hebt.

          En.met Auto Flower plantjes is niks.mis, maar.dat is een discussie apart.

          Zoals kiezen tussen Antwerp FC en Beerschot.

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Kiezen tussen den Antwerpen & Beerschot !!

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Niks mis met auto’s maar de lamp moet langer branden dus hogere kosten vandaar dat ik het genoemd heb.
        Bezig...
        X