Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goed gebruikte bonanza opknappen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goed gebruikte bonanza opknappen.

    Korting op 420shop
    Soms komt er iets op je pad en denk je... Dat moeten we gewoon doen.
    Vorige week plaatste mike een advertentie voor zijn oude bonanza en ik had zoiets van laten we eens een bod doen. Niet direct verwacht dat hij akkoord zou gaan en de kast ook nog eens zou komen brengen. Bedankt daarvoor mike01.
    Zoals ook netjes in de advertentie vermeld stond zijn er wel wat zaken aan vervanging toe. De bovenste deurtjes zijn een beetje opgezet (hierdoor openen/sluiten deze lastig) en er zitten naar mijn idee te weinig luchttoevoer gaten in (slechts 3 in totaal a 76mm).
    Nu heb ik nog niet direct een doel voor de kast dus heb ik hem zolang aan mijn kinderen geleend zodat deze er tomaatjes en/of paprika's in kunnen kweken. Echter vinden ze de kleur niet mooi
    Dus besloten om dan maar nieuwe deurtjes te bestellen (ik dacht natuurlijk gelijk aan klapdeurtjes maar die zijn er niet voor de bonanza 1m2). G-Tools gebeld, deze weet zo niet direct wat 2 nieuwe deurtjes moeten kosten maar de prijs per m2 is E48,00.
    Gelukkig ben ik ook klant bij Bouwmaat (volgens mij zo'n beetje de enige bouwmarkt die open is) dus ik heb een bestelling geplaatst voor 9mm MDF met lakdraagfolie in de maten zoals deze in de handleiding van de bonanza staan. Nu is wit ook maar erg wit dus tevens trapfolie besteld bij Bauhaus (nooit van gehoord maar goed).
    Tevens heb ik besloten om alle buizen vast te zetten aan de buisverbinders met parkers om iets meer stevigheid te creëren. Ik twijfel nog over zwenkwielen.

    Mike was zo vriendelijk om bij de kast een 600W HPS lamp te leveren incl. een extra nieuwe bulb. Deze wordt aangestuurd door een Lumatek regelbare EVSA en dat lijkt allemaal prima te functioneren. Er zit ook een buisventilator bij van G-Tools (Buisventilator G-tools 125 met fancontroller 420m3/uur) maar wat is dat een kutding. Zodra je deze terugdraait begint deze te zoemen (dat is volgens G-Tools normaal). Deze komt dus in de verkoophoek. De kinderen hebben sowieso geen afzuiger nodig is mijn idee.

    Helaas kreeg ik kort nadat ik vermeldde dat ik de kinderen laat kweken de opmerking van QnQ of het wel handig is om de kinderen onder HPS te laten kweken... Tsja, daar ik geen ervaring heb met HPS zag ik ook niet in waarom niet maar er kleven nogal wat nadelen aan schijnbaar met betrekking tot veiligheid. Deze heb ik dan ook maar verwisseld met de TS-1000 (als dat niet voldoende blijkt kan er altijd nog een tweede in).

    Mede om de prijs (en het feit dat mike me al eens wat zaad opgestuurd heeft zonder dat hij mij ooit gesproken had) heb ik hem dus 3 soortjes laten meenemen om te proeven. Ik ben van mening dat ik een zeer goede koop heb gedaan. Maar het is dus wel weer een gevalletje van ...wat moet ik er mee?

    Ach wellicht dat ik hem straks weer te koop zet als de kinderen uitgespeeld zijn of dat ik hem aan een maat van me geef voor zijn verjaardag (mits hij zijn zolder een keer opruimt).

    Ik verwacht de bestelde materialen dit jaar niet meer binnen te krijgen mar zodra het binnen is zal ik foto's plaatsen van de vernieuwde kast. Voor nu ziet hij er dus zo uit....
    00E7156F-FD72-49AB-9C8D-62EE5E773784_1_201_a.jpeg

    Lopend Verslag

    #2
    Leuke kast! Als ik zo een had zou ik de hps lamp er uithalen en er Samsung ledstrips in hangen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik neem aan dat je met voetafdruk de impact op het milieu bedoelt? In dat geval... dat boeit me niet. De rest klinkt logisch.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee, met de voetafdruk bedoel ik dat je met strips de lamp net zo breed kan maken als het te belichten oppervlakte en die er dientengevolge dichter op kan hebben dan een quantumboard die kleiner in omvang is. Hang je een quantumboard slechts 10 cm vanaf het gewas dan krijgen de planten in de hoeken geen licht.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Op die manier.. Je kan ze dus wat makkelijker spreiden. Nou ja, wellicht dat mijn volgende aankoop dan strips zijn, kan me namelijk ook voorstellen dat je ze mooi kan wegwerken

    #3
    Nou we zijn een heel klein stapje verder. Ik heb maar vast een stikker gemaakt voor in de kast op de achterwand (90x16cm). I know, compleet nutteloos. Maar vind het wel leuk staan denk ik.
    IMG_0265.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Mooie sticker maar nu is het meer een bietje d.i.y. en daarna plug & play!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Die tekst gaat sowieso nergens over want wat ik al wel ervaren heb is dat die kasten allesbehalve plug en play zijn.

    #4
    Je hebt in ieder geval ook een afzuiger nodig als je tomaten en pepers kweekt, anders gaat de LV binnen een paar dagen naar 100% en dat kan voor zo'n kast nooit een goed idee zijn. Ook niet voor wat erin staat trouwens. Ik start ergens halfweg januari met pepers, als de zaailingen eruit zijn.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      die zit er in maar ik wil een stillere. Deze klinkt als een straaljager op steroïden. Leek me alleen dat een filter niet nodig is want tomaten en paprika's ruiken volgens mij niet verdacht

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Variac er tussen en de brom is weg. Of een andere controller. Nee, geen filter natuurlijk

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dit is er al een met controller, of denk jij dat het met een andere controller beter gaat? Heb nog een smscom liggen
Bezig...
X