Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lampadvies gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lampadvies gevraagd

    Korting op 420shop
    Hoi mede liefhebbers

    Langzaam aan beginnen de spulletjes voor m'n volgende projectje (eerste keer dat ik FEM's ga proberen, voorheen altijd auto's) binnen te druppelen. Vandaag kwamen de ladies aan (4 x Blue Widow (Zamnesia Seeds)) en toevallig kwam ook m'n potgrond aan (Plagron Light mix met Perliet) samen met de potjes ( 3.5l) die ik voor de eerste verpotsessie ga gebruiken. Ik ben van plan om over ongeveer 2 weken van start te gaan dan kan b.v. de Plagron, nadat ik heb bevochtigd, nog even rustig staan en kan ik alles nog eens goed testen.

    Daarnaast heb ik besloten dat ik met een apart voorgroeitentje ga werken. Ik heb nog een 60 x 60 x 160 staan. En daar wil ik dus ook een geschikte lamp in hebben. Ik heb sinds gisteren heel veel posts gelezen hier op 't forum en elders. En hierbij kwam de tneon meer dan andere opties meestal als beste uit de bus. Ook cobs heb ik langs zien komen

    Dus ik zoeken en kijken. Nu zijn er meerdere opties 2 x 36, 2 x 55, etc en ook zijn er meerdere merken, keuze te over dus. Nu is m'n vraag voor welke kan ik het best gaan? En dan moet ik uiteraard ook rekening houden met de tent. De 2 x 55 die ik zag was bijvoorbeeld 57,5 cm breed. Dat gaat maar net in die tent. En als die er dan inhangt, is dat wel veilig zo dicht op het tentdoek.

    Als jullie overigens andere opties hebben dan de tneon hoor ik 't graag. 't moet wel betaalbaar blijven

    Alvast bedank

    #2
    Cosmorrow led, hangt in mijn voorgroei tentje, minstens even effectief als de Tneon en beter als de Tled volgens Secret Jardin. Zuiniger ook. 2 x 20 watt groei heb ik hangen. De Tled is de voorganger die niet meer gemaakt wordt intussen.

    Nu 3 dagen in gebruik, maar lijkt me erg OK.

    Te bekijken in mijn verslag 'Terug naar AF'.

    Comment


      #3
      Ziet er inderdaad goed uit kelderkastje . Maar ik heb 'n probleem. M'n tentje is 60cm en de Cosmorrow led is 87cm anders was beslist 'n optie geweest

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Nee hoor, mijn tentje is 60x60. De led is 50cm.
        Kijk eens op hun website.

      • Donboe
        Donboe commented
        Editing a comment
        Welke site moet ik dan kijken? Als ik Cosmorrow of Cosmorrow led Google krijg ik alle verkopers in Nederland secretjardin, greensell, desjop, rajatrading etc te zien

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Secretjardin.com

      #4
      60x60 passen mooi 2 tneon setjes van 2x36W in.
      Die zijn 43 x 24 cm dus met twee naast elkaar heb je nog wat ruimte er omheen.
      Daar kunnen ze prima meerdere weken onder groeien als dat nodig is.

      Als je dan ook de originele tneon lampjes vervangt door de Philips PLL buisjes die daar in passen, dan is de lichtopbrengst nog wat hoger.

      Mja, tis een kwestie van prijs en beschikbaarheid denk ik
      Laatste keer dat ik een 36W tneon setje zocht kon ik ze nog moeilijk vinden.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Donboe
        Donboe commented
        Editing a comment
        Dat was mijn probleem dus ook QnQ. Heb gisteren met 3 bedrijven contact gehad over die 2 x 36W en alle drie vertelde ze dat ze verwachten dat die niet meer geleverd kon worden. Dus toen maar naar die 2 x 55w gekeken maar zoals ik in mijn eerdere post al aangaf is deze 57,5 cm breed. Kan dit kwaad in mijn 60 cm tentje. Ik heb dan namelijk maar net 1 cm over aan beide kanten.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Probleem is dat die dingen tegenwoordig bijna hun gewicht in goud kosten, bij wijze van spreken.
        40-50 euro stuk voor de 55W, en je hebt er toch 2 nodig anders kun je maar de helft van je oppervlak gebruiken.
        Ik heb ze nog gekocht voor zo'n 15 gulden per stuk, ghehe.......

        Maar Philips maakt die pll lampjes van 36W dus ook, dus als je zoekt naar zoiets, een 36W pll armatuur ofzo dan moeten die toch ergens te vinden zijn denk ik ?

        Een leuk dingetje is dat philips ook 36W UV-C pll lampjes heeft. Die kunnen in hetzelfde armatuur.
        Je zou daarmee dus je bloeiende planten een minuutje per dag kunnen bestralen tegen meeldauw als je die bijv. bovenin de kweekruimte hangt.
        Mja dat gaat op dit moment wat ver misschien en daarmee gaan we ook een beetje offtopic.

        Er zijn meerdere mogelijkheden en voor 100 euro kun je ook wat verder kijken naar led oplossingen.

      #5
      https://www.microfluo.net/nl/ Toen ik bestelde waren er nog 3 dus nu nog 2.

      Nog een vraagje over die Philips PLL buisjes QnQ Naar wat voor type nummer moet ik op zoek

      Alvast bedankt

      Comment


        #6
        Ik heb nog 'n 2de bijbesteld QnQ . Heb ik geen verzendkosten meer en ze hebben me ook nog 'n tientje korting gegeven dus kom ik idd op 100 euries. Nu m'n lampies nog.

        Bedankt voor alle input

        Comment


          #7
          Zijn dit de lampjes die je bedoeld QnQ


          https://www.lampdirect.nl/philips-pl...koel-wit-4-pin

          Comment


            #8
            O ja en dan nog een vraagje! Zal ik dan het best aparte lampen voor de zaailing- en groeifase bestellen of voldoen de 6500k (groel) lampjes?

            Comment


            • Jamzieman
              Jamzieman commented
              Editing a comment
              https://youtu.be/7Cq2sVAIEWc dat is een filmpje van iemand waar ik wel van heb opgestoken over kweken.Dit gaat over autoflowers maar het principe is hetzelfde,vanaf 1 min 40 begint het over platgooien waardoor het licht verdeelt word over de gehele plant.
              check it out.
              Ik hoop dat je canadees spreekt haha

            • Donboe
              Donboe commented
              Editing a comment
              Ha ok nu begrijp ik je. Bedankt voor de aanwijzing. Grappig trouwens. Ik ben op zijn kanaal geabonneerd

            • Jamzieman
              Jamzieman commented
              Editing a comment
              Heeft moie kweekjes en hoor em graag bezig en effectieve manier zo komt alles op een hoogte

            #9
            Lijkt me perfect voor de gehele groeifase .

            Comment

            Bezig...
            X