Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED verlichting voor 120x60 zelfbouw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED verlichting voor 120x60 zelfbouw

    Korting op 420shop
    Na een aantal jaren afwezigheid begint het toch weer een beetje te kriebelen. De zelfbouw LED systemen wekten mijn interesse en ook het maken van een mooie kast zie ik wel weer zitten. Nu heb ik natuurlijk eerst een ruime tijd rondgesnuffeld op verschillende forums en kwam ik tot de volgende keuze:

    120x60x180 zelfbouw kast. Ik heb een excel sheet gemaakt waarmee ik wat met de afmetingen kan spelen. Ook heb ik voor nu een 3d tekening gemaakt. In het bovenste gedeelte komt de afzuiging en filter. De horizontale plaat onderin kan verwijderd worden zodat het onderste gedeelte van de kast gebruitk kan wanneer er meer hoogte benodigd is.
    LED120x60.png
    Wand dikte wordt waarschijnlijk 6mm en 3mm voor de deuren. Mogelijk ga ik het later geheel vanuit de binnenkant nog isoleren. De afmetingen zijn gebasseerd op de afmetingen van de lamp. Mocht die veranderen dan zullen de afmetingen van de kast ook veranderen.

    Verlichting:

    3x LED MOD FSERIES GEN3 3000K 112cm https://www.digikey.nl/product-detai...mSeq=353729292
    1x HLG320H-48A https://www.digikey.nl/product-detai...mSeq=353730021

    gemonteerd op een combinatie van U en T profielen. Door de verschillende mogelijkheden betreft lamp en driver combinaties ben ik er nog niet helemaal uit of ik de juiste gekozen heb. Vandaar mijn vraag naar advies. 300w is voor mij (eigen gebruik) meer dan voldoende.

    Zouden jullie het anders doen? Andere LED panellen? driver?
    Attached Files

    #2
    Cosmorrow led van Secret Jardin. Zijn erg nieuw. Maar ik ben ermee.aan het experimenteren sinds een maandje. Erg.modùlair. Goed handelbaar.

    Comment


    • Huisbaas
      Huisbaas commented
      Editing a comment
      Hier was ik nog niet bekend mee. Klinkt wel leuk! Hoeveel heb je er hangen? 2x20W klinkt erg weinig. 10st maakt het al een behoorlijke investering

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Heb er 2 groei in mijn voorgroeitent hangen en 1 bloei en 1 UV bovenop mijn G-bars 150. De IR heb ik ook liggen maar daar moet ik eerst nog wat leeswerk verrichten. Die mag maar een halfuurtje per dag blijkbaar. Of het allemaal zinvol is moet nog blijken.

    #3
    ja ik vind het altijd geweldig als de mensen zo aan het knutselen gaan en alles zelf willen fabriceren,maar dat is niet aan mij besteed,ik koop alles liever ineens gebruiksklaar en voor 500 euro ben ik, gesteld.
    maar top dat je alles zelf wil doen.
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • Huisbaas
      Huisbaas commented
      Editing a comment
      Ik heb een technisch achtergrond. Voor mij is het meer een hobby dan een klus. Ook lees ik dat de effciency en kwaliteit van dingen als Marshydro of een sf soms nog wat aan de wensen overlaten. Zoals je hebt gemerkt ben ik er zelf ook nog niet helemaal uit :O
Bezig...
X