Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technisch dimmer vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Technisch dimmer vraagje

    Korting op 420shop
    Ik heb 'n stopcontact dimmer liggen. Nu ging ik die zojuist testen op 1 van m'n t-neon lampjes. Op zich werkte de dimmer wel maar 't lampje begon een (brommend) geluid te maken. Heb de dimmer er meteen tussen uitgehaald. Weet iemand of die dimmer (brommend geluid) kwaad kan?

    Thx

    #2
    Heb nog nooit iemand weten t-neon dimmen, dus denk ni dat dat de bedoeling is.

    Comment


    #3
    T neon dimmen? Waarom zou je dat doen?

    Comment


      #4
      Die fluorescentie lampen zijn niet gemaakt om te dimmen. Grote kans dat ie zelfs niet aanspringt als teveel gedimt is.

      Wil je minder licht trek je er toch gewoon een lamp uit. Of doe maar 1 pennetje vd stekker in t stopcontact.

      Suc6
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


        #5
        Dat ligt eraan welke lamp je erin hebt.
        De SLV TCL lampen zijn niet dimbaar, en de Philips PLL lampen zijn wel dimbaar.

        Bij verkopers van de Mammoth en Secret jardin lampen (growshops) kan ik niks vinden.
        Op de site van Secret Jardin staat het ook niet vermeld.

        Wat bromt er, de lamp of de dimmer ?

        Een lamp hoort niet te brommen.
        Als m'n brommer opeens licht gaat geven is er ook iets niet goed.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Donboe
          Donboe commented
          Editing a comment
          Het is de lamp QnQ. Je had eerder al over die PLL lampen. Ga ik eens naar kijken

          kelderkastje Ben gewoon wat dingen aan 't testen. Zeg niet dat ik 't ga of wil gebruiken

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Allrite. Dat kan aan de voorschakeling liggen.
          Er zit een elektronische voorschakeling in de TNeon armatuur. (EVSA)
          Mogelijk is dat de reden dat je ze niet met een externe dimmer kunt dimmen, want daarmee regel je alleen de spanning die je aan de EVSA geeft, niet de spanning die UIT de EVSA naar de lampen gaat.

        #6
        Je veranderd waarschijnlijk de frequentie waarmee de stroom door het neongas gaat en dat is niet de bedoeling!

        Comment


          #7
          Snap dit gesprek even niet over dimbaar of niet.
          Met een beetje inspanning kun je zo de serie
          nummers op google vinden probleem opgelost.

          Comment

          Bezig...
          X