Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtcirculatie Phantom Growtent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luchtcirculatie Phantom Growtent

    Korting op 420shop
    Dag heren,

    Ik heb even een vraagje over de afzuiging in mijn Gorilla growtent.

    lucht.jpg

    april.jpg

    Zoals je op de afbeelding kunt zien, haal ik mijn verse lucht binnen via de zijflappen. Deze staan dan ook altijd open.
    De lucht wordt dan via de bovenkant naar buiten afgevoerd.

    Dit ging allemaal prima tot ik nu effectief de kamer waar de tent in sta ga gebruiken.

    Dit wil zeggen dat om 00:00 mijn lichten uitgaan maar ikzelf nog bezig ben in die ruimte en dus is het daar niet volledig donker.
    De 'flappen' dicht doen is geen optie want dan kan ik mijn afzuiging niet draaien.

    Wat zou hier de beste oplossing zijn? Ik dacht misschien de flappen dicht te houden en een zilveren buis onderaan naar buiten te brengen (zoals die boven). Maar gaat er hier ook geen licht door kunnen?

    Hoe doen jullie het?

    Ik zou eventueel de afzuiging gewoon helemaal niet kunnen gebruiken wanneer de lichten uit gaan en alles gewoon dicht houden maar dat lijkt me geen goed idee 6uur lang.

    Even een schets van de ruimte:

    schets.JPG

    Ik zou eventueel een intake buis kunnen maken en die langs de muur tot het venster leggen?

    Thanks voor de insights!


    #2
    Ik heb (ook bij een Gorilla tent) een spirobuis door een van de onderste gaten gestoken met daarin een secret jardin lightbaffle (enkel dat ronde ding). Deze zijn eigenlijk bedoeld voor het maken van een lichtdicht extra gat in een tent. Ik heb een spiro schuifverbinding door het gat gestoken (diameter 25 past net, maar 16 is ook voldoende denk ik) met daarop een spiro verbindingsstuk. Daar past precies de lightbaffle in. Ik heb de indruk dat dat redelijk lichtdicht is, maar echt gecontroleerd heb ik het niet.

    5425030264577-secret-jardin-df25lb-licht-demper-voor-df25.jpg

    Overigens zijn er veel goedkopere en makkelijkere manieren om lucht lichtdicht aan te voeren. Met een in een S gelegde flexibele slang bijvoorbeeld. Makkelijker, goedkoper en misschien zelfs effectiever. Esthetischer? Dat zeker niet

    Comment


    • Rauwe Bonk
      Rauwe Bonk commented
      Editing a comment
      Even een zijstraat: ik heb nog nooit een Gorilla tent met witte binnenkant gezien. Is dat nieuw?

    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      correct, het is een phantom tent

      Heb je misschien een foto van hoe je dat in elkaar gestoken hebt? zo een lightbaffle ziet er ideaal uit

      is zo eentje genoeg? of heb je er zo 2?
      Last edited by rizza; 14 April 2021, 15:18.

    #3
    Je kunt er ook koolstofmatten tegenaan plakken, die zijn ok lichtdicht volgens mij.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4
      Offtopic: tijdens het lezen kwam er eigenlijk 1 prangende vraag naar boven, namelijk: wat ben jij van plan te gaan doen na 00:00 in dat donkere kamertje van je.....
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • rizza
        rizza commented
        Editing a comment
        yeah, mijn slaapritme is fk*d

      #5
      Effe lichtdicht gordijn om de tent hangen, simpelste oplossing.

      Comment


        #6
        voorlopg lijkt de oplossing met de secret jardin lightbaffle de beste optie.

        Heb ik genoeg aan zo 1 intake? dan zou ik de 2 flappen aan de zijkant dicht doen, links onderaan heb ik een opening waar ik zo een lightbaffle zou kunnen steken.

        Comment


          #7
          20210414_163758.jpg 20210414_163833.jpg 20210414_142116.jpg

          Comment


            #8
            Zet gewoon een doos of iets voor die gaten ?
            Lichtdicht stuk gordijn kan ook. (verkrijgbaar op de markt)
            Of steek een stuk slang (combiconnect) van 2 meter in elk gat, en leg die in een bocht.
            Slang hindert de luchtstroom wel, dus mogelijk heb je dan een extra inlaat nodig.

            De juiste manier is om een labyrint te maken.

            * De afzuiging kan niet uit, die moet 24/7 aan.

            Die secret jardin light-baffle is er in 100, 125 en 150mm.
            Of die echt lichtdicht is weet ik niet.
            Ik zie nergens praktijkvoorbeelden op youtube, alleen filmpjes van verkopers.
            Last edited by QnQ; 15 April 2021, 08:07.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Ik heb ze ook in een Secret jardin tent. 100% lichtdicht.

            • rizza
              rizza commented
              Editing a comment
              ja een doos voor de gaten, zo deed ik het tot nu maar sinds ik effectief ook werk in die kamer (na 00:00) zal dit jammer genoeg niet volstaan om alle licht tegen te houden.
              Het S stuk zal inderdaad de beste oplossing zijn. Alleen wat ik niet echt snap met die phantom tent is dat er slecht 1 opening is onderaan. Lucht aanzuigen wil je toch onderaan in uw tent en uitblazen bovenaan (dacht ik)
              Die 'flappen' daar kan ik niets door steken daar zit gaas in. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik zelf gaten ga bij maken.
              Jammer dat ik online niet echt een afbeelding kan vinden van een ingestelde phantom tent zodat ik kan zien waar ze daar aanzuigen.

              Iemand nog ervaringen met de phantom tent en hoe ze het daar doen?

            • patty2thaB
              patty2thaB commented
              Editing a comment
              De oplossing met een bocht in de buis is de beste, om het doorvoer/aanvoer probleem op te lossen kan je er een buisventilatortje indoen. kost echt geen drol. goede doorvoering/aanvoering gegarrandeerd, met die s bocht is er ook geen licht en belangerijker nog er is geen weerstand.

              waar je wel nog even over moet nadenken, de aangezogen lucht is vaak vol met vanalles wat je niet in je tent wil hebben, kleine vliegjes e.d.
              ik zou dus altijd bij het aanzuigmomnet, dus buiten je tent een koolstof doek om de opening van de buis doen om deze viezigheid tegen te gaan. succes

            #9
            toch een afbeelding gevonden.. Die schijven die je aan de binnenkant van de flappen ziet. Misschien worden die op dezelfde manier als op de foto gebruikt om het licht buiten te houden?

            schijf.JPG

            Misschien als de schijf langs de binnenkant geplaatst wordt en met de opening naar beneden, dat het licht netjes buiten blijft?

            Comment


              #10
              Kun je de tent niet een kwartslag draaien zodatie met dat gat tegen een muur staat ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #11
                Je kan ook zelf in een lichtdichte tent gaan liggen,
                De Bloemen Van Bri

                Comment

                Bezig...
                X