Led verlichting

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • TheOmen
    Advanced Stoner
    Member
    • Mar 2021
    • 50

    #1

    Led verlichting

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik heb op dit moment een 150watt ledverlichting hangen in mijn kweekruimte en ik zou graag het wattage omhoog brengen tot 300watt.
    Nu vraag ik mij af of het voldoende is om er gewoon nog een ledverlichting van 150watt bij te hangen of moet dit dan 1 lamp zijn van 300watt?

    Groetjes
    Een beginnend hobby kweker
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

    #2
    Er is hier niet echt een zinnig antwoord op te geven eh.
    Ja, je kan er gewoon een 2e 150 watter boven hangen.
    150+150= 300.
    Maar als je op 60x60 ofzo kweekt zou ik er geen 300w in willen.. Meer wattage is bijna altijd meer oppervlakte.

    Comment


    • TheOmen
      TheOmen commented
      Editing a comment
      Het zou voor een uitbreiding naar 100x100 zijn.
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #3
    Komt er wel 150 watt effectief, uit jouw lamp?
    misschien is dat maar euh...... 50 watt.

    Comment


    • TheOmen
      TheOmen commented
      Editing a comment
      Ik heb dit getest en de ledlamp haalt 143watt uit de muur op 100%...
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

    #4
    300w op 1m2 is zeker niet gek. Ik zeg doen.
    Wat voor lampje denk je aan?

    Comment


    • TheOmen
      TheOmen commented
      Editing a comment
      Heb nu een mars hydro ts 1000, en ben er priiskwalitatief wel heel blij mee, maar qua opbrengst blijft het maar 150watt natuurlijk.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ahja. Voor de prijs is dat een heel prima lampje inderdaad. Wordt veel gebruikt hier op 't forum.Tja, het mooiste is als je dan ook een rechthoekige kweekruimte hebt. Dan kom je beter uit qua liichtverdeling met 2 ts1000's naast elkaar. 120x60. 140x80 of iets.
      Als je die 100x100 kast/tent nog niet hebt gekocht zou je dat kunnen overwegen.. Maar 2x een ts1000 op 100x100 gaat ook gewoon prima werken.
      Je kunt ook nog ff snel meedoen aan de giveaway van de mars sp6500. Wie weet win je 'm... (loting is morgen)
      terugdimmen 300W is dat ook een hele mooie lamp voor 120x60 ofzo. (sp6500 is 108 cm lang.) https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...n-sp-6500-lamp
      Last edited by Nederhigh; 28 April 2021, 18:13.
Bezig...