Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke fan voor mijn hokje ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke fan voor mijn hokje ??

    Korting op 420shop
    Vooraf:
    Onlangs 4 zaadjes en 4 lampjes gekocht. De lampjes zijn de Philips tornado's 23W, 6500K, 1425 lumen. Een beste bak licht voor nog geen 100 watt. Was eigenlijk de bedoeling om 3 van de 4 dames bij een vriendinnetje op het dakterras te parkeren. Maar 3 van de 4 hebben de start niet overleefd. 5 nieuwe / andere gekocht. Die gaan wel als een speer. En ik heb eigenlijk heb ik helemaal geen zin om afscheid te nemen van de dames. Want het is hartstikke leuk ! Totdat ze gaan meuren …
    Vraag:

    Nog 1:
    Is variabel toeren handig?
    De laatste:
    Heb ooit eens uitgezocht wat het verschil is tussen lineaire en axiale fans (slakkenhuis en rechtdoor). Slakkenhuis kan meer druk opbouwen en rechtdoor meeste lucht verplaatsen. Maar welke is het beste voor een wiethokje en welke is het stilst ??

    #2
    Welkom op het forum eh.
    Een filter die match bij je afzuiger zou ik doen.
    Kijk ff rond op het forum hoe andere setups eruit zien, en doe ff wat research naar hoeveel m3 je nodig hebt in jouw hokkie.

    Als je graag een goeie wilt kijk ff naar de pk ec 125 tc.
    Kost wel een smak geld, maar ben er zelf erg tevreden mee. Stil, verstelbaar etc..
    Als je echt stil wilt.. Softbox.
    ​​​
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Zou niet in die rookgasafvoer gaan zagen als die in gebruik is.

      Ahja, een afzuiger dus..ik dacht dat het om een fan ging.

      Een variabel toerental is handig om het geluid te beperken.
      Een thermostaat is handig als je grote temp.schommelingen verwacht.
      Je koopt de fan groter als nodig, en tijdens gebruik draai je die op 60-70% bijvoorbeeld.
      Het is geen vereiste. Ik gebruik wel een variac, maar die staat eigenlijk altijd op 110-120Volt waarop de afzuiger 24/7/365 op z'n gemak draait.

      Tja...het is een dillemma, maar weet wel dat je plantjes het buiten op een dakterras 100x beter gaan doen dan onder wat spaarlampen.
      Stick to the plan man.......zet er 3-4 op dat dakterras, en dan hou je er twee binnen, dubbele ervaring in 1 kweekseizoen en gespreid risico.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Poe hee, wat zijn die dingen duur. Kan je niet een iets minder stille nemen, geen lawaai bak natuurlijk, en hem zelf stil maken met een houten box eromheen met demp materiaal (noppenschuim) en zwevend ophangen met een stuk binnenband of zo?

        Comment


          #5
          Heb me eerste softbox ook zelf gebouwd in de guldentijd en hij draait nog bij een maatje.500 cub torin mdf lekker laten zagen bij de gamma wat lijm en noppenzooi en hoppade box zelf moet je ophangen aan rubbers die goed tegen veel licht kunnen,dus geen binnenbandde rubbers waar een uitlaat aan ophangt zijn super en loei sterk.rookgas afvoer wat nog gebruikt word zou ik niet gebruiken,is natuurlijk wel mogelijk.met 500 cub afzuiger en 500 of 700 cub filter zit je goed
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment

          Bezig...
          X