Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F series led strips nog actueel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    F series led strips nog actueel?

    Korting op 420shop
    Goedenavond mensen!

    Na een tijdje online research, is mijn oog gevallen op de DIY build beschreven op Ledgardener. 5x Samsung f series 3000k strips (SI-B8V521560WW) parallel aangesloten op een Mean Welll HLG-320H-48B.
    Nu ik gezien heb dat de beschreven build uit een wat ouder topic komt, vroeg ik mij af of deze nog actueel is?
    (voor de liefhebber;

    Diode Count: 720

    System Voltage: 46.8V

    System Current: 6,700mA

    System Power: 313.3W

    Lumen Estimate (3000K): 52,777

    Efficacy: 168 lm/w)


    Ik wil namelijk graag een 80 x 80 tentje op gaan zetten, dus de lamp zou het liefst moeten voldoen aan zowel groei als bloeifase. Mochten er tips of kritieken zijn.. hoor ik die graag!

    Een prettige avond.

    #2
    staat mij bij dat er vorig jaar al betere te krijgen waren, iets van Influxstrips of iets in die richting, beste is natuurlijk om gewoon te kijken wat ze in de landbouw gebruiken, zijn altijd wel ontwikkelingen volgens mij.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • Bic
      Bic commented
      Editing a comment
      Ga ik naar kijken, thanks!

    #3
    Je moet vooral ff goed kijken hoe je het beste uitkomt qua system efficiency vs prijs.

    Met deze tool van samsung kun je de modelnummers/voltage/current invoeren en dan zien welke in jouw situatie het meeste lumen/w geeft. (flux en vf op typ)
    Zelf heb ik de H-influx serie gebruikt indd. Die zijn wat efficienter, maar waarschijnlijk ook duurder. bouwverslagje daarvan.

    Check de linear platorm modules pdf van samsung ook ff.
    Daar kun je de modelnummers van andere soorten strips, seriets etc vinden. + wat exta info.

    Edit: Ik zie dat ze ook speciale strips hebben voor "horticulture" tegenwoordig. Met ir's op de strip etc.
    Zal wel eem stuk duurder zijn, maar wellicht interessant. klik




    Last edited by Nederhigh; 8 June 2021, 20:16.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door Nederhigh View Post
      Je moet vooral ff goed kijken hoe je het beste uitkomt qua system efficiency vs prijs.

      Met deze tool van samsung kun je de modelnummers/voltage/current invoeren en dan zien welke in jouw situatie het meeste lumen/w geeft. (flux en vf op typ)
      Zelf heb ik de H-influx serie gebruikt indd. Die zijn wat efficienter, maar waarschijnlijk ook duurder. bouwverslagje daarvan.

      Check de linear platorm modules pdf van samsung ook ff.
      Daar kun je de modelnummers van andere soorten strips, seriets etc vinden. + wat exta info.

      Edit: Ik zie dat ze ook speciale strips hebben voor "horticulture" tegenwoordig. Met ir's op de strip etc.
      Zal wel eem stuk duurder zijn, maar wellicht interessant. klik



      Had je bouwverslagje idd doorgekeken! zag er goed uit. Ook het kweekverslag daarna gecheckt, Hoe zijn de led strips je verder bevallen?
      Bedankt voor de linkjes! ik kan daar wel even amateuristisch mee gaan klooien denk ik. toppie!

      Comment

      Bezig...
      X