Vraagje ivb met led

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • sprinterke
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2009
    • 779

    #1

    Vraagje ivb met led

    Korting op 420shop
    Hey nieuwe members en hallo'kes ouwe rotten zen hier nog eens
    heb een vraagje , als het hier niet past ,mijn excuses

    Redelijk simpel, zou graag een led-verlichting aanschaffen, maar kzie de bomen door het bos niemeer ook niet zo op de hoogte ervan (altijd hps gehad)

    De vereisten:
    moet passen in growtentje van 1m×1m×2m
    Én het moet wit licht zijn

    Dat is het
    mvg grtzz splinterke

    Ow en waarom ben ik "stekje" lol
  • mafferd
    Super Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2010
    • 1709

    #2
    redelijk simpel gezegd, een plattegrond voor dat led-bos kan ik je zo niet aanbieden. (gaat veel tijd en info inzitten als je alle in en outs wilt begrijpen)


    Een leuke lamp voor 1m2 tent zou een "Lumatek Attis 300W (pro)" kunnen zijn.


    je bent nog stekje omdat je nog maar 5 berichten op het forum hebt geplaatst.


    Comment

    • psl
      Plantje
      Nieuw Lid
      • May 2018
      • 13

      #3
      Spider Farmer ben ik tevreden van: https://spiderfarmer.eu/?gclid=CjwKC...xoC288QAvD_BwE

      Comment


      • sprinterke
        sprinterke commented
        Editing a comment
        Thx vo de repley, naar deze heb ik ook al staan kijken
    • GroteSmurf
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Jul 2021
      • 101

      #4
      Wat is je budget?

      Comment


      • sprinterke
        sprinterke commented
        Editing a comment
        Laat ons zeggen dat ik bereid ben om te betalen voor kwaliteit, grtzzz

      • GroteSmurf
        GroteSmurf commented
        Editing a comment
        Kwaliteit van €1200,- of van €300,- denk ik dan. Budget helpt wel om het bos wat kleiner te maken. Hopelijk vind je iets wat geschikt voor je is.
    • sprinterke
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2009
      • 779

      #5
      Oorspronkelijk geplaatst door mafferd
      je bent nog stekje omdat je nog maar 5 berichten op het forum hebt geplaatst.
      Men berichten van vroeger tellen niet meer dan lolzzz

      Thx ga de lamp es bekijken

      Comment

      • sprinterke
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2009
        • 779

        #6
        Oorspronkelijk geplaatst door psl
        En valt het elektrisch verbruik mee in vergelijking met een 600w hps
        mvg

        Comment

        • Haze smoker
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2016
          • 871

          #7
          Ik heb me net 2 mars hydro tsl 2000 gekocht
          2x300 w leds erg mooi spul en je vind er hier op het forum een hele hoop info over

          Comment

          • Nederhigh
            Super Grower
            Lucky Member
            • Apr 2012
            • 1834

            #8
            Als je de centen hebt voor de lumatek attis gaan.
            Of eventueel voor de lumatek compact pro.

            Comment

            • Hork
              Banned
              Lucky Member
              • Jul 2020
              • 4103

              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door sprinterke

              En valt het elektrisch verbruik mee in vergelijking met een 600w hps
              mvg
              Een watt is een watt en kost evenveel. Het gaat om de efficiëntie van de lamp. De vuistregel is hoe minder fel de led brandt, hoe efficiënter die is. Dus je kan beter twaalf leds van ieder 100 watt dimmen naar 600 watt dan vier leds feller zetten. Ze verbruiken dan weliswaar evenveel stroom maar je oogst met de eerste set up meer door de verhoogde efficientie. Dus je gram per watt gemiddelde gaat omhoog, maar de stroomrekening niet.

              Een Lumatek pro 465 watt is een goeie vervanger van een 600 watt hps lamp. Dan bespaar je 135 watt aan stroom en je kan meer oogsten dan met een 600 watt hps lamp.

              Comment


              • sprinterke
                sprinterke commented
                Editing a comment
                Zojuist review gezien op YouTube, ziet er interessant uit ,thx voor de tip

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Graag gedaan!

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Je hebt wat rood nodig voor in de bloei, anders mag je dat er zelf bij hangen later,
                @ sprinterke

                Sorry, bedoelde GroteSmurf
            • kelderkastje
              Exquisite Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Nov 2019
              • 5462

              #10
              Lucilu is een mooie lamp.

              Mars Hydro heeft mooie ledlampen en zijn niet zo duur. De SP6500 bijvoorbeeld voor jouw oppervlak. SP3000 als je het wat kalmer aan wilt doen.

              Veel bekijken, lezen, YouTube filmpjes zien en een keuze maken.

              Comment

              • Nederhigh
                Super Grower
                Lucky Member
                • Apr 2012
                • 1834

                #11
                De lampen van Migro zijn ook het bekijken ff waard.
                Een hele mooie balans tussen prijs/kwaliteit.

                Comment

                • Reneeeeeeetje
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • Aug 2021
                  • 14

                  #12
                  Ik heb 2 vipaspectra v600 en die bevallen mij ook zeer goed

                  Comment

                  • sprinterke
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jul 2009
                    • 779

                    #13
                    Mercikes, voor de tips het is dus de "lumatec attis 300w " geworden als alles er is zal ik mss eens een kweekverslagje maken

                    Comment

                    Bezig...