Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektent advies?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektent advies?

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    Ben mijn eerste kweek een beetje impulsief begonnen en doe het voorlopig buiten overdag / 's nachts binnen... Het idee was om initieel om ze uiteindelijk volledig buiten groot te brengen.
    Het zijn 2 autoflowers, royal haze auto van rqs.
    Kweek in cellmax bio grond verrijkt met vivimus groenten en fruit bio bodemverbeteraar en gebruik de plagron alga lijn voeding en neem olie. 2 dagen geleden een poging tot lst gestart.

    Nu: we gaan richting september en grof geschat denk ik dat de planten nog gaan bloeien tot half oktober. Het weer kan tegen dan behoorlijk verslechteren (hopelijk niet, maar toch...)

    Ik denk er dus over om een kweektentje te kopen om het binnen te kunnen verderzetten.

    In mijn kelder is het plafond 1,80 m, dus ik kan denk ik beter voor 1,60 m tent gaan?

    Ik zag een mars hydro set 70x70x160 met de ts1000 en een reeks niet gespecifeerde assecoires, filter, ventilatie, ... Voor 429

    Is dit aan te raden om voor zo'n set te gaan?
    Of stel je beter zelf wat samen?
    Enige tips? De kelder lijkt voor nu de beste optie maar dan ben ik toch wel beperkt in hoogte...

    Ps: foto is van 32 dagen na ontkiemen en 2 dagen na eerste lst start.
    Attached Files

    #2
    Een plant van buiten naar binnen verhuizen is vragen om problemen.
    Beestjes, ziektes, schimmels, lichtstress etc..
    In een kweektent mis je nogal wat natuurlijke vijanden van beestjes, en de omstandigheden zijn vaak optimaal voor die ene schimmel om zich ineens te manifesteren.

    Een tentje kopen kan altijd natuurlijk, maar dan zou ik wel helemaal opnieuw beginnen, en zo steriel mogelijk.
    Die mars hydro set gaat werken, maar het is geen top kwaliteit.
    Hou rekening met een afzuiger die lawaai maakt, eventuele licht lektjes in je tent.
    In je kelder is het ook altijd aan te raden om ff te checken wat de luchtochtigheid is..
    En ga je de lucht in de kelder circuleren of naar buiten blazen?
    Bij circuleren is een ontvochtiger een must.

    Al met al, aardig wat onzekerheden

    Ohja, verplaatst naar De kweekruimte.

    JD verhuis.png
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Succes. Homebox tentjes zijn beter. Steviger materiaal. Beter nu wat meer uitgeven. In een jaar wil je anders toch upgraden.

      TS1000 is een top instapmodel. Prijs/kwaliteit. Niks mis mee. Neem beter een SP3000 en een 60/120/180 tent.

      Gorilla tenten zijn ook van stevig materiaal.

      En je.hebt veel.andere goeie.lampen ook.
      Bekijk een aantal verslagen met diverse lampen en baseer daarop je keuze.

      Comment


        #4
        Thnks voor de tips!

        Ik onthoud dat homebox en gorilla tenten steviger zijn en een betere keuze zijn. Ik overweeg ook om iets langer te wachten en eventueel de mid range sets te bekijken.

        1.Hoe denken jullie dat het nu nog te doen is om de planten buiten af te laten bloeien? Normaal schat ik dat ze tot half oktober zouden moeten staan?

        2. Ik doe er ook een foto bij van vandaag (dag 34 na ontkiemen) .. moet ik ze nog even vastgebonden houden voor de LST?
        Attached Files

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Als die mooie nazomer nog doorbreekt ... zeker!
      Bezig...
      X