Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verwarmen kweekruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verwarmen kweekruimte

    Korting op 420shop
    Beste leden, hoe verwarmen jullie je kwekeruimte in de winter? Ik lees over kachels maar die vreten aardig wat stroom. Zou het een optie kunnen zijn om een buisverwarming in een pvc buis te plaatsen en de buis aan te sluiten op de luchtinlaat onderin de tent? De aangezogen lucht gaat door de verwarmde buis heen. Een buis verwarming is 35-50watt. Misschien kun je die dan ook aan en uitschakelen met een temperatuur sensor.
    Het is maar een idee.

    #2
    Ik denk dat die 50watt niet voldoende is om de lucht op te warmen.
    Een kanaalverwarmer zal betere keuze zijn maar die verbruiken ook veel stroom.
    Wel geen idee hoe brandveilig die zijn

    Gelezen dat Hork zijn afzuiging op de grond zet, en zo de warmte van de lamp gebruikt.

    Waterfall420 heeft heel netjes warmtekabel weg gewerkt om de gewenste bodem temperatuur te garanderen. ( staat in zijn eerste verslagje )

    Ik gebruik voorlopig een adsorptie ontvochtiger die blaast warme lucht zolang er vocht in de lucht zit.
    Maar zou eens men handen uit de mouwen steken en ook z’n warmtekabel in de bodem van de tent weg te werken zo ben ik ook gerust als de lamp uit is, daze geen koude voetjes krijgen.

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Moet er wel bijvermelden dat naast mijn kweekhok een cv hing, die meedraaide met het circuit van thuis. De bodemverwarming zoals hieronder ook te zien is wel een zeer goed middel dmv isolatie en zand

    #3
    Dank je, ga me eens verder inlezen

    Comment


      #4
      Ik heb ook zo'n warmtekabel op de grond van m'n tentje gemaakt, eerst 6 cm dikke piepschuim platen daaroverheen 1mm vijverfolie, daarna het tuingaas met ducktape vastgeplakt zodat ik de kabel met tierips op het gaas vast hebt gemaakt (zie foto)

      image_403349.jpg

      Comment


        #5
        Een 1 kuub tentje krijg je warm genoeg met 250 watt kacheltje, actieve in/uitlaat.

        Comment


          #6
          Hang er dan een hps in 's winters. Dan heb je licht en warmte in 1.
          Zeker als je autoflowers doet, licht op 22/2 of desnoods 24/0, dan heb je geen problemen met kou.

          Ik mis van de topicstarter waarom hij verwarming wil.
          Hoe koud wordt het? Iets preciezer: Hoe koud wordt de grond in de potten?
          Want zolang het rond de 10-15 graden blijft tijdens licht-uit is dat geen probleem voor de planten zolang het in de potten maar 15+ blijft.
          Dan heb je genoeg aan warmtekabels, al zijn daar ook gradaties in.
          Je moet dan niet voor een paar100 watt aan kabels gaan leggen natuurlijk, dan kun je beter voor 24/0 HPS gaan.
          Slim ook om de warmtekabels uit te schakelen zodra het licht aan gaat. Als de potten geisoleerd zijn blijft dat goed op temperatuur.

          Mijn setup met 2x 30W warmtekabels. (ja alle info vind je in kweekverslagen)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Goeie info weer, ik zit daar ook mee te worstelen, het is nu met de mars uit 17,3graad. Dat zal straks nog wel iets zakken. De mars snachts laten draaien is geen optie want dan is het met de lamp overdag uit warmer dan snachts met de aan. Als ik dit hierboven lees is bodem temp eigenlijk belangrijker dan omgevingstemp. Vorige winter een tube-heater uitgeprobeerd bij een maatje, de tuub in het midden van de 4dames gelegd. Geen beschikking bodemtemperatuurmeter. Denk wel dat er een groot verschil zat tussen waar de tuub lag en de buitenzijde van de pot. Niet ideaal lijkt me en voor de omgevingstemperatuur in de tent deed het helemaal niks. Ik denk dat hps in de winter gewoon het beste is. Zou het nu nog "plantmatig" goed zijn om van led over te stappen naar hps?

          #7

          Ik gebruik een kant & klaar matje via Greensell om idd het meest cruciale, een optimale bodemtemperatuur te verzekeren.
          Plantjes zelf kunnen wel wat meer (minder dus) hebben:
          https://www.greensell.nl/a-46405598/...twave-97x97cm/

          Wordt het dan toch nog te koud voor de plantjes zelf, heb ik er een TubeHeater hangen met aparte thermostaat:
          https://www.greensell.nl/a-38422355/...rwarming-135w/
          Welke weinig verbruikt.

          Tijdens de koudere dagen zit je dan (al zeker in combi met hps ja) wel snor

          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment

          Bezig...
          X