Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Qb vervangen door Samsung F strips

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Qb vervangen door Samsung F strips

Korting op 420shop
    Beste JD'ers,

In mijn huidige kweekronde merk ik op dat de lichtspreiding van mijn huidige lamp niet optimaal is.

Huidige setup:
    Lampen: 2x QB 3500K + 660nm, 120W/stuk
    Driver: ELG 240H-48AB

Graag zou ik de overstap maken naar Samsung gen 3 F strips, meer bepaald de 3500K 112cm lang (SI-B8U521B20WW).

Hiervan zou ik er 5 parallel willen schakelen op mijn huidige driver wat ervoor zorgt dat er door elke strip 1A loopt.
    Deze strips zou ik in een frame van ongeveer 50cm breed op ongeveer 10cm van elkaar hangen, de buitenste strips hangen dan elk ongeveer 5 cm van de kanten af.

Vragen:
    Is dit de beste manier om mijn oppervlak van 60x120 te belichten?
    Een mix van 3000K en 3500K nemen, of enkel 3500K? Ik gebruik één lamp voor groeo + bloei.

Die 500k verschil zal niet zo veel uitmaken, maar zo creëer je wel geen fullspectrum lijkt me. Ik zou ook 2strios met een hogere k-waarde erbij doen.

Ik ben geen expert verre van eigenlijk maar dit denk ik uit mijn noob-ervaring.

Comment

• Woodiewood
      Woodiewood commented
      Editing a comment
      En met hogere K waarde, bedoel je dan 4000K of nog hoger zoals 5000K? Zou eventueel wel twee strips kunnen vervangen door een 4000K exemplaar.

Met de huidige setup heb ik geen probleem gemerkt tijdens de groei of bloei, behalve dan de matige lichtspreiding maar dat heeft helemaal niks met de kleurtemperatuur te maken.

Alleen 3500k strips werken prima, heb ik ook.
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Zoals ik zeg ik geen verstand ervan hebben, maar dacht dat beter was!!!!!

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Geen idee of het beter is, heb er ook geen verstand van! Een maat van me heeft de lamp voor me gebouwd. Wat ik wel weet is dat ik zeer tevreden ben over de resultaten!

Ik combineer 3000k met 5000k.
    Zo vermeid ik zoveel mogelijk groen licht, iets waar je plant niet heel veel aan heeft.
    2700k/5000k zou nog mooier zijn.
    Last edited by Nederhigh; 6 November 2021, 14:24.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

Stekken: 9500K
      Groei: 6500K
      Bloei: 2100K

Hoe lager de temperatuur van het licht (2100K tov 9500K) hoe lager de intensiteit.
      Voor de bloei zou je beter rond de 2100-2300K zitten maar dan heb je dus eigenlijk meer lampen nodig daarom gaat men vaak voor 3500-4000K.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
      X