Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies voor een eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies voor een eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hallo fellow weed lovers,

    Ik ben nu al een aantal maanden kweekverslagen aan het volgen en informatie aan het vergaren over hoe ik het beste zou kunnen kweken.

    Mijn situatie is als volgt:

    Ik woon op een appartementencomplex in het midden van een stad. Boven mij, naast mij en onder mij wonen mensen. Ik rook hier nu al een aantal jaren wiet binnen en heb nog nooit een opmerking of klacht gekregen. De enige plek waar ik uit het zicht zou kunnen kweken is op mijn slaapkamer. Nu grenst deze slaapkamer direct aan de galerij waar dagelijks mensen langs lopen en heb ik alleen maar een klein raam op de slaapkamer dat ik op kiep stand kan zetten om te luchten.

    Ook ben ik naar een growshop geweest voor advies, maar die konden mij niet echt verder helpen.

    Zelf was ik aan het denken aan een Mars Hydro tent setje van rond de 250 watt en max 80 x 80. Nu werk ik zelf in een smartshop en weet ik dat de afzuigers die wij hebben voor tentjes aardig wat geluid produceren. Omdat ik geen geluidsoverlast wil veroorzaken is een softbox dus eigenlijk de enige optie. Ik zou dan ook graag wat advies willen over welke softboxen het minste geluid produceren.

    Mijn volgende probleem is de lucht afzuigen die uit de tent komt. Ik ben bang dat als ik dit gewoon uit laten blazen in de slaapkamer terwijl het raampje dicht is, dat de luchtvochtigheid in de kamer veels te hoog wordt en ik wil geen schimmel op de muren of de gevreesde toprot. Ik zou eventueel wel af en toe kunnen luchten, maar ik twijfel of dit genoeg is.

    Ook zit ik met de geur. Als de tent dicht is ruik je als het goed is niks met een goede koolstoffilter icm afzuiging, maar als ik water moet geven etc dan komt er natuurlijk wel geur vrij. Is dit tegen te gaan op een of andere manier? Ik heb gelezen over neutralizers en van die gels, maar lees en hoor van mensen die ook gekweekt hebben dat die dingen voor geen meter werken. Daarnaast tast ik ook in het donker m.b.t. het knippen van de planten. Dat zou eventueel in de tent zelf kunnen met afzuiging aan, maar daar is 80 x 80 weer erg klein voor.

    Een andere optie die ik had gezien was een tentje inbouwen in een kast en die beplakken met geluidisolerende foam. Dan heb ik echter nog geen idee waar ik de lucht het beste kan laten afzuigen.

    Normaliter rook ik tussen de 1 en 2 gr wiet per dag, dus ik zou wel per cyclus 200g droog willen kunnen oogsten.

    Omdat ik een goed overdachte beslissing wil maken en ik erg twijfel vanwege bovenstaande vragen, zou ik het erg waarderen als iemand mij in de juiste richting kan wijzen.

    #2
    Een beige tentje van homebox kan evt. in een andere kamer. Dan hoeft die softbox misschien niet.

    Tent open als de gordijnen/rolluiken dicht zijn.
    Of veel ander licht aandoen. Tentdeur niet richting inkijk.

    Wierook kan wat verdoezelen als je knipt. Knippen stinkt behoorlijk. Er komen dan veel terpenen vrij. Neutralizer werkt op kleine schaal wel, ik gebruik ook purozon een poetsproduct dat erg veel geur afgeeft.

    Ik gooi soms alles rap in een koelbox en knip bij een maat die afgelegen woont.

    200g droog is goed mogelijk met een degelijke 200 watt ledlamp.

    120 op 60 tent lijkt me makkelijker. Maar dat is persoonlijk.

    Comment


    • Doobie
      Doobie commented
      Editing a comment
      De enige andere kamer die nog over is, is de woonkamer en daar wil ik ook graag bezoek blijven kunnen ontvangen. Dus ik kom er niet onderuit om in mijn slaapkamer te kweken.

      Een 120 op 60 tentje zou nog wel in mijn slaapkamer moeten passen. Dan zit ik wel nog altijd met het geluid en is een softbox denk ik wel nodig.

      Het knippen kan ik ook niet op een andere plek doen helaas. Het enige wat ik kan bedenken om niet op te vallen is 's nachts knippen met alle deuren en ramen dicht en wierook en een neutralizer in dezelfde ruimte. Als dat echter toch nog te sterk ruikt en ik daardoor de politie voor de deur heb, dan ben ik mijn huurwoning permanent kwijt en kom ik op een zwarte lijst. Dat is het laatste wat ik wil, dus vandaar dat ik me zorgen maak om de geur. Als de kans op ontdekt worden echter te groot is, dan neem ik het risico liever niet.

      In ieder geval bedankt voor je advies en tijd

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Rare Nederlandse wetgeving ja ... goed luchten dus tijdens de kweek, hopen dat je kunt pitten met het geluid van de softbox. En snachts knippen. En dan meteen weer goed luchten.

      Guerilla in de zomer proberen?

    #3
    Budbox 75/75/100 cm, g bars 50 watt x 4, afvoer 300 kuub filter en afzuiger, inlaat 175 kuub filter en afzuiger, ivm warmte en lv.

    Klein camping kacheltje is ook handig bij hoge lv.

    Afvoer door een wand naar een andere kamer.

    Comment


    #4
    Hallo




    Dat zou allemaal moeten lukken toch? Met een goede softbox hoor je niks van een kweekje, ik zou wel sneller de filter vervangen. Om de twee ronden ofzo en een grotere dan nodig. Als die niet meer werkt en die galerij.... das link

    Ik zet de deur van mijn kweekkamer open, dat lucht genoeg. Ik zuig en blaas uit in dezelfde ruimte en laat het raam bijna altijd dicht. Als ik wil luchten zet ik het raam van de tegenoverliggende kamer open, das alles.

    Elke situatie is anders, kwa luchtvochtigheid zul je het gewoon moeten proberen. Evt ontvochtiger inderdaad, maar geen idee hoeveel herrie die maken eigenlijk. Zou hinderlijk kunnen zoemen (bezoek)

    Wat Old Dawg aangeeft, stoken werkt prima. Alleen niet als je ook in die kamer slaapt lijkt mij. Dus ik zou dag en nacht omdraaien, dat de lamp snachts aanstaat. Dan is in de nacht de tent warm door de lamp en kan de verwarming weer uit. Overdag warm je dan met de verwarming. In de zomer ook fijn dat de lamp uit is op de warme dagen en aan in de wat koeler nachten

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Oh ja, knippen zou je evt op de badkamer kunnen doen? Dan blaast de afzuiger dat hoog via het dak weg. Wel in de nacht uiteraard.
      Ik knip in de late avond of nacht met alle ramen dicht. Smorgens is alle geur weer weg. Drogen ruik je veeeeeel minder hard, dat doe ik ook op de badkamer

    #5
    Als je de lucht gaat circuleren is een goeie ontvochtiger wel een must. Zeker als je daar gaat slapen. De luchtvochtigheid knalt omhoog.

    Ik heb uit nood mijn 120x60 tentje 4 nachten op de slaapkamer gehad in de 3e week veg, en werd 3x wakker met een enorme piep adem door de hoge lv.
    Mijn longen en keel vonden dat niet fijn.
    Naast dat je dus hogere kans hebt om schimmels, kan het ook erg slecht zijn voor de gezondheid.

    Het beste wat je kunt doen tegen geurlek met een open tent is denk ik om gewoon flink over capaciteit te hebben in je filter en afzuiger.
    Dan zet je m gwn ff vol aan als de tent open gaat.
    Dan wordt alsnog veel lucht en geur gefilterd.
    Zo deed ik dat ook, met een 680m3/h regelbare afzuiger. De pk ec125. Die is overigens wel mooi stil op laag vermogen, maar een softbox zal nog stiller zijn

    Peace, Neder.

    Edit: ik heb je topic verplaats naar het subforum de kweekruinte. Omdat het vooral over setup vragen gaat vind ik m daar heel gepast. Groetjes.
    Last edited by Nederhigh; 27 November 2021, 12:06.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #6
      Takketoelli en Nederhigh, bedankt voor jullie advies m.b.t de lv en het geurlek voorkomen d.m.v. een afzuiger met overcapaciteit.

      Na wat zoeken ben ik op onderstaande setup uitgekomen:

      -HomeLab 80x80x180 tent

      -Mars Hydro TSL 2000 Led lamp

      -Buisventilator PK125 EC-TC 680 m3/uur of Softbox 550 m3 MDF (https://www.greensell.nl/a-23367597/...l/#description). Ik begrijp echter niet waarom de softbox goedkoper is dan de buisventilator. Een softbox hoort toch stiller te zijn?

      -Can-Lite 600 m3 koolstoffilter (zit er tussen de merken veel verschil in kwaliteit?)

      -Cli-Mate 5 standen regelaar (als ik de softbox pak): https://www.greensell.nl/a-54526942/...p/#description

      -Sonoconnect 127mm 10 meter (voor buisventilator) of Sonoconnect 160mm 10 meter voor de softbox

      -Slangklemmen 6cm tot 52,5cm

      -LuMii Heavy Duty Plug-in Timer

      -Secret Jardin Monkey Fan 17cm 20W

      -Hygro meter: https://www.greensell.nl/a-60877420/...o/#description)


      Graag zou ik nog wat feedback krijgen of dit allemaal bij elkaar past en of ik eventueel beter iets kan veranderen?

      De tent komt op mijn slaapkamer te staan en ik ga uitblazen in dezelfde ruimte. Het raampje op kiepstand ga ik af en toe open zetten om te luchten en er komt waarschijnlijk ook een ontvochtiger voor de LV, mocht dat echt een probleem worden.

      Daarnaast ga ik de tent waarschijnlijk in een ikea kast zetten met extra geluidsisolatie foam, omdat ik niet wil hebben dat er een tent in het zicht staat.

      Nogmaals iedereen hartelijk bedankt voor de nuttige informatie/advies en als er een kweek komt, ga ik zeker een kweekverslag bij houden













      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Het enige wat ik er op aan te merken heb..... Je hebt toch geen centrale afzuiging in de badkamer?? Kans is best groot in een flat namelijk en dan ruikt letterlijk iedereen het die zich op dat moment op de badkamer bevind

      • Doobie
        Doobie commented
        Editing a comment
        Ik zou het eerlijk gezegd niet weten of daar centrale afzuiging zit. Er zit boven de douche zo'n witte ronde afzuiging. Hoe kan ik zien of dit de centrale afzuiging is? En waar zou je mij dan adviseren te knippen?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Heb je zelf ergens een apparaat in huis staan die je kunt bedienen voor de afzuiging of werkt dat ding volledig zelfstandig? In het laatste geval is het zeer waarschijnlijk centrale afzuiging

      #7
      Zowel het afzuigingsrooster in de badkamer als in de woonkamer werkt zelfstandig. Ik rook echter al jaren binnen in de woonkamer en heb nog nooit een klacht gehad over de geur. Misschien dan toch maar voor een 120 x 60 tentje gaan en daar in knippen met de afzuiging aan. Tenzij iemand een betere oplossing heeft.

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dan zal het allemaal wel los lopen.. Ik ben er nogal panisch voor doordat ik het een keer meegemaakt heb... dat gaf extreem veel stress en de gevolgen draag ik nog steeds (ik zie mijn kinderen bijna niet meer).

      • Doobie
        Doobie commented
        Editing a comment
        Ja ik ben zelf ook ergens wel bang om ontdekt te worden. Maar het hele beleid is te achterlijk voor woorden en daarnaast heb ik wiet nodig om te kunnen functioneren. Heel erg triest dat je het mee hebt moeten maken en daardoor je kinderen niet meer ziet.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ach... schijnbaar is het beter voor kinderen om alle shit op het internet te verwerken dan een vader die 's avonds nadat ze naar bed zijn gegaan een jointje rookt. Het feit dat moeder dagelijks 2-3 flessen wijn leegzuipt is niet boeiend want ja, alcohol is geen drugs... En zo zijn er nog wel wat vreemde zaken te benoemen in dit proces maar daar wil ik me verder niet over uitlaten, zou me niets verbazen als die kut hier ook op het forum zit.
    Bezig...
    X