Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joop gaat naar binnen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik heb net antwoord gehad van ventilatieland.nl. Dat zit dan ook wel goed denk ik. Ga het daar bestellen.

    Comment


      #17
      Dat betekend dus dat ik mijn lamp en ventilator kan bestellen.

      Dan blijft alleen mijn filter over. Ik denk dat de maat van de kast 70 x 70 x 200 wordt, volgens mij is dat ongeveer 1m3. Ik hoop dat ik de 220m3/h ventilator ver genoeg terug kan draaien.
      Wat voor filter moet ik daarbij bestellen en waar?

      Comment


        #18
        Je filter moet meer capaciteit in m3 dan je afzuiger hebben, bijv: ik heb een tent 120x120x200 daar heb ik een afzuiger in hangen van max. 420m3, en de koolstoffilter van max. 480m3 en 360m3 is de ideale luchtstroom voor de filter.

        Ik heb deze gevonden, prijstechnisch lijkt die me wel ok.

        https://kwekenmetled.nl/ghp-proactiv...offilter-250m3

        Deze is wat goedkoper, maar denk dat het wel handig is om eerst contact op te nemen om meer info te vergaren.

        http://www.jr-luchttechnieken.nl/Koolstoffilter-250m3-1

        Succes ​​​​​​​

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Oh dat valt me qua prijs heel erg mee. Misschien dat ik hem vandaag nog bestel bij kwekenmetled.nl.

          Per m3 kweekruimte inhoud is mijn ventilator wel aan de zware kant vergeleken met jouw. Als ik de beschrijving van de dimmer moet geloven kan ik hem wel terugdraaien tot 10%.
          Last edited by Slome Joop; 18 March 2022, 12:42.

        #19
        Zet je de planten op de grond in zo'n kast?
        In mijn kast van jaren terug deed ik dat niet, maar op een verhoging van zo'n 40cm. Dat werkt makkelijker als je planten in de kast staan.

        Ik heb in de kast die ik nu ga bouwen 190cm hoogte. Filter komt in de kast, ventilator boven op de kast. Ik kan niet meer hoogte creëren, want hoger wordt de kast smaller, vanwege de trap waar deze onder komt. Het liefst bouw ik weer zo'n verhoogde bodemplaat, dat mag ook minder dan 40cm zijn, bijvoorbeeld 15cm of zo. Dat komt ook mooi uit, omdat ik dan de luchttoevoer via de onderkant naar binnen kan krijgen, dan heb ik aan twee kanten tegelijk luchttoevoer in plaats van aan één kant. Zou ik de hoogte die ik door die verhoogde bodem kwijt raak missen? Bedenk wel, ik ga maar 150W aan licht ophangen.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Mijn tentje staat ook op 30cm verhoging. Ideaal. Niet bukken of over de planten heen hangen.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Toch wel hè. Fijn, dan weet ik dat ik er niet verkeerd aan doe om toch een verhoging te maken.
          Bedankt voor de reply.

        #20
        Verkeerd aan die verhoging doe je natuurlijk nooit, als je in de toekomst hoogte te kort komt is die verhoging er ook zo weer uit lijkt me(tenzij scrog).
        Kweek zelf in een 160cm hoog tentje in scrog en dat gaat qua hoogte verder prima als ik niet langer voorgroei dan 4 weken!!
        Mr. Joop, als je het aan mij vraagt hebt u dus ruimte zat. Zit ik wel gelijk te denken..met hogere potten heb je hetzelfde effect natuurlijk en komen je platjes ook hoger te staan en nog een pluspunt: meer wortelinhoud!!

        Zat verder te lezen dat u een klein beetje met de lampkeus aan het worstelen bent.
        Heb zelf een spiderfarmer en ben diktevreden, vooral in de zomer. De mars wordt namelijk iets warmer dan de spider(weet ik uit tweedehands ervaring van een maat).
        Dat gezegd te hebben, ja u zal altijd meer kweken onder de mars hydro dan onder de spider farmer in dezelfde goede omstandigheden. Het zal niet heel veel schelen door de krachtige samsung leds in de spider. Maar 20-40 grammetjes kan natuurlijk een verschil van een maand maken qua gebruik.

        Veel keus op de markt dat heb ik toendertijd ook gemerkt in mijn eerste zoektoch. Feit is dat beide lampjes prima zijn en u met beide geen verkeerde keus maakt.

        Wellicht dat het onderstaande YouTube linkje mijn woorden beter uit kan leggen.

        Mars hydro ts 100 vs Spider Farmer sf 1000


        Peezz Joop,
        alvast veel geluk en succes voor de eerste ronde gewenst
        Last edited by Highrider; 20 March 2022, 23:26.

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Bedankt voor je uitgebreide antwoord @highrider

          Goed opgemerkt van die hogere potten. Ik wil niet al te veel bemesten tijdens mijn kweek, dat betekend starten met grotere potten. Ik ga een compromis doen, een kleine verhoging en hogere potten.

          Ik was over om dan toch de spiderfarm te gaan kopen i.p.v. de mars. Ik heb even contact gehad, maar nu bleek die ook al niet meer leverbaar, net als de mars. Hij adviseerde een Viparspectra XS1000 te nemen. Zelfde leds en driver als de spider, maar iets meer leds, daardoor 120W. Ik ben even wezen zoeken op het web en heb toen de knoop doorgehakt en de vipar besteld.

          Nu maar hopen dat het technisch ook goed in elkaar zit, want ik las ook wel reviews van mensen die iets minder te spreken zijn over viparspectra als merk. Het ging dan vooral over verkeerd opgegeven specs. Ik denk dat het met dit model wat dat bederft wel goed zit, want het zijn dezelfde leds als in de sf.

        • Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Goed om te lezen dat je de kogel door de kerk hebt geschoten Joop.

          Ben benieuwd naar je lampie(en kweekverslag ghehe). Wanneer komt die binnen??
          Zelfde leds als de sf, dat zal indd wel goed zitten met die verkeerd opgegeven specs dan, maar wat een boefjes hea

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Kogels door de kerk zijn altijd goed

          Ik verwacht hem deze week. Verschild nogal eens per bedrijf, maar deze was in ieder geval op voorraad. Ik ben zelf ook heel erg benieuwd.

          Ik ben nog niet klaar met de kast bouwen, maar wel al begonnen. Als het een beetje meezit kan ik over een week of twee drie wel beginnen. We moeten even zien hoe snel ik opschiet.

        #21
        Kast begint al aardig vorm te krijgen. Lamp, filter en ventilator zijn ook al binnen.

        Hoe hoog ga ik mijn lamp straks hangen als de jonge plantje hun kopje boven de grond uitsteken?

        En hoelang laat ik ze groeien voor ik ze in bloei zet? Ik wil de planten niet al te groot hebben, dus relatief korte groeiperiode lijkt mij prima.

        Comment


        • Eurogro
          Eurogro commented
          Editing a comment
          Joop het word stilaan tijd om Joop gaar naar buiten

        #22
        Heb ff gegoogled voor je, hier een voorbeeld:

        ​​
        image widget

        18 inch=45,72cm groei
        ​​​​​​​14 inch=35,56cm bloei


        ​​​​​​​Succes

        Comment


          #23
          Kastje is klaar. Er kan nog wel wat verbeterd worden hier en daar, maar dat komt de volgende ronde wel.

          Dit zit er in:
          Lamp: ViparSpectra XS 1000 120W (zelfde Samsung leds als in de SF1000)
          Ventilator: Ruck Etamaster 125
          Filter: GHP Proactive koolstoffilter 125mm (250m³/uur)

          De afmetingen:
          70 x 82 x 168 (b d h)

          Maximale hoogte lamp is 139 cm, pot is 28 cm hoog, dan blijft er voor de plant 111 cm over. Daar moet dan nog de afstand tussen plant en lamp vanaf. Ik hoop maar dat dat genoeg gaat zijn, dit had ik van te voren niet goed ingeschat.

          Het is bij mij in de kelder meestal 15 graden, plus/min 1 graden (dag/nacht). Nu ik de lamp heb proefdraaien merk ik dat het 5 graden warmer is geworden. Ik vind dat best veel, of is dat normaal? De lamp wordt ook best heet, ik had koeler verwacht.

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Één plantje minder? Ik was van plan normaal 2 planten te zetten, maar doordat ik in tijdnood zit ga ik mijn laatste auto West Coast Bubbles neerzetten, 1 plant dus. Voor de toekomst, 2 planten moet toch wel kunnen, of bedoelde jij juist 1 plant?

            Ik vind het best wel suf van mijzelf dat ik nu zo weinig hoogte heb. Er zit een bodemplaat in op 25 cm hoogte, die zou er uit kunnen. De functie van die bodemplaat is voor de luchtinlaat het licht af te sluiten. Dan moet ik maar iets anders bedenken om het licht tegen te houden, maar dat gaat deze ronde niet meer lukken.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Denk bij mainlinen en 2 of 3x toppen je tmeest hoogte gaat uitsparen met fems, afjes moet wel lukken he. Lichtdemper voor de inlaat bestaat ook , onlangs hier als tip gekregen ook ! Ze gaan meer in de breedte he met die technieken.

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Ok, bedankt voor de tip. Ik ga dan wel kijken hoe het deze ronde loopt met de auto. In geval van nood heb ik die bodem zo uit de kast, alleen moet ik dan even opletten dat de visite niet in de buurt van de kast komt. Normaal gebeurt dat ook niet, het is allemaal extra veiligheid. De auto ga ik niet toppen natuurlijk, maar fems toppen lijkt mij sowieso geen slecht idee.
        Bezig...
        X