Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led lamp in 1,2x1,2 tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led lamp in 1,2x1,2 tent

    Korting op 420shop
    Goedemiddag allemaal.

    Ik ben aan het twijfelen voor de volgende 3 lampen welke het beste zal zijn voor de tent van 1,2x1,2m


    Mars Hydro TS-3000 LED
    Mars Hydro FC 3000 300W Led
    Lumatek Attis 300W

    Heb nu 2 kleine led lampen hangen en wil dit vervangen door 1 van bovenstaande welke raden jullie aan?

    #2
    2x een SP3000.

    Comment


    • Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      Heb zonet gekeken naar de 2x tsl 2000. Ziet er goed uit wellicht dat hier mijn voorkeur nu bij is. Heeft de lamp toevallig een dimmer?

      Ook de FC-E 4800 Mars Hydro Ledziet er leuk uit.

      Word lastig nu haha
      Last edited by Nederhigh; 24 December 2021, 12:12.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja en als je ze nieuw besteld is daisychain ook mogelijk (beide dimmen met 1 dimmer)

    • Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      Zojuist 2x de tsl 2000 besteld.

      Bedankt allemaal.
      Last edited by Italiano; 6 December 2021, 19:20.

    #3
    Jullie raden bovenstaande 3 opties af? Ik ga even kijken wat kelderkastje zei over de sp3000

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Veel te weinig vermogen voor de euro's als je het mij vraagt. BB300 zie ik staan voor €349,- maar levert slechts 165 Watt. Voor dat geld heb je ook een TSL2000 met 300 echte watts

    • Nederpiet
      Nederpiet commented
      Editing a comment
      Hmmm, ok. Ik las al wel een positief verhaal van Sykes, op dit forum. We gaan het meemaken vnvd ga ik de boel aansluiten.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Hoeveel planten wil je zetten?? Want ik denk dat 165 Watt in een 1.2x1.2 echt oprecht veel te weinig is. Ik plaats hieronder even wat ik bedoel

    #4
    Ruimte 60 x 60 cm!!!!! Je zou er dus 4 in moeten hangen om het gehele oppervlak te belichten 5A4C4AF4-D4BF-4970-A2B8-EB49E8F65F35.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Nederpiet
      Nederpiet commented
      Editing a comment
      Daar kun je dus mensen wel mooi mee voor de gek houden. Je moet echt goed kijken welke versie je hebt terwijl de bedragen (op een andere site) hetzelfde zijn.
      Last edited by Nederpiet; 24 December 2021, 11:56.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      De efficiëntie kan je door de wijze van meten beïnvloeden. Het vermogen blijft 165 Watt. Naar mijn idee is 165 wat voor een 120x120 gewoon te weinig. Je krijgt de tent (waarschijnlijk) niet warm genoeg en komt met een hoge LV te zitten. Buiten dat kom je uitsluitend in verder optimale condities dus hoe dan ook nooit over de 3 ons. Maar ik gok op nog geen 2 ons. Het heeft natuurlijk een reden waarom je er weinig over leest. Overigens... ik heb 2 TSL's te koop staan... Dan ben je 350 kwijt voor 600 ECHTE Watts. Kan je een ons of 8 oogsten of dimmen naar 50% en 5 ons oogsten

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      PS... ik heb even gezocht naar de specs.. het is dus 60x60cm BLOEI en 90x90cm GROEI... Ik neem aan dat je ze ook af wil bloeien dus ik zou toch even wat anders zoeken... Aan je budget ligt het niet.

    #5
    Spectrabox is erg duur vergeleken met andere merken op de markt inderdaad.
    En niet zo dat het nou hele bijzondere lampen zijn ofzo.. Ze doen precies wat andere lampen ook doen, maar dan voor 2x de prijs..

    Bij de efficiency van de LED staat op de site waar jij kijkt 2,25 mol./ bij kweekverlichting staat hj op 2,8
    ja deze cijfers zijn lastig om goed te begrijpen.. Je kunt namelijk nogal wat met de metingen van zo'n lamp spelen.
    Door bijvoorbeeld te meten met reflectieve wanden, en een reflectieve vloer. Dan komt de meting hoger uit dan met zwarte wanden, of helemaal geen wanden.

    Fabrikanten, en zelfs losse verkopers spelen daar heel graag mee

    De beste meting is een meting met reflectieve wanden, maar zonder reflectieve vloer. (Zo gaat je keekje waarschijnlijk ook zijn.)
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #6
      Daar zal idd mee gespeeld worden. Zie hier de handleidingen van de fabrikant. Beide dezelfde productnaam maar de handleiding uit 2020 geeft de 2,25 mol aan.
      Zouden ze daar verkeerde data op mogen zetten?
      Attached Files

      Comment


      • Nederpiet
        Nederpiet commented
        Editing a comment
        Ik denk dat je gelijk hebt. Zucht. Ik heb zoveel lampen gecheckt dan heb ik die LM301H chips ergens anders gelezen, ik dacht dat deze lamp die ook had.

        Edit: nee ik heb geen andere lampen

        edit edit: ik denk dat je me verward met de topic starter
        Last edited by Nederpiet; 24 December 2021, 15:21.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik weet niet of je een beetje uit het midden van het land komt maar mocht je ECHT omhoog zitten mag je die TSL's van mij gerust ff lenen hoor. Ik heb ze toch niet in gebruik. En inderdaad, ik verwarde je met de topicstarter (wat die andere lampen betreft).

      • Nederpiet
        Nederpiet commented
        Editing a comment
        Superaardig! maar ik zit in een uithoek en ik ga het gewoon proberen met deze lamp. Ik had me er op verheugd, het gaat gebeuren.
        Ik heb superamateur de boel opgehangen en nu 2 feminized OC Double bubble en een BCN diesel cbd kannabia.

        We gaan het zien

      #7
      middag allemaal.

      Ik ga beginnen met een kweek van de bovenstaande lampen die ik had bestelt. de 2x tsl 2000 van elk 300 watt..
      alleen ik weet nu niet zo goed hoe hoog de lampen moeten gaan hangen boven de plantjes.

      is dat nu afgaande op een totaal wattage van 600 watt.. dus minimaal 55cm
      of kan ik afgaan van 300 watt dus minimaal 30cm? en is dat nog afhankelijk hoever ik de lampen ga dimmen?

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Uit ervaring.... zaailingen kunnen de 300W best hebben op 60cm. Wil je wat stroomkosten besparen kan je ze ook prima op 30cm hangen op 50% vermogen. Straks tegen 3e/4e week kunnen ze dan naar vol vermogen. Uiteraard moet je er wel voor zorgen dat die afstand dan minstens 30cm blijft. 15cm in de bloei lukt ook maar is in een 120x 120 tent denk ik niet een voordeel. EDIT: 10% is in het geval van HPS. En zelfs dan gaat het om het vermogen per lamp en niet om het totaal vermogen.
        Last edited by Voor het eerst; 4 February 2022, 18:11. Reden: toevoeging

      • Italiano
        Italiano commented
        Editing a comment
        oke stel ik zet de lamp vanaf zaailing op 60cm op 100% vermogen dit is dan de gehele kweek neem ik aan?
        Of wat jij zonet hebt omschreven, 30cm hoog met 50% vermogen en na 3-4 weken op 30-60cm op 100% vermogen?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Of op 60cm 100% vermogen en dan laat je de planten naar de lamp groeien en zodra de afstand minder is dan 30cm verhoog je ze iets (je leert dan zelf wel wat de minimale hoogte is voor jouw plant). Of op 50% vermogen op 30cm, dan verhoog je gedurende de kweek het vermogen geleidelijk naar 100% tegen einde groei.

      #8
      Ik denk dat je het beste af geweest was met de FC4800

      Comment


        #9
        Avond allemaal.

        Nog een laatste vraag. Wat voor afzuig heb ik minimaal nodig voor mijn 2 lampen in de tent?

        Comment


          #10
          Bij led weinig warmte dus enkel op tentmaat afgaan . Complete set 80x80 bekijken en gelijkaardigs kopen
          Ganja always does the trick.

          Comment

          Bezig...
          X