Daglichtlampen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • CelisMan
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2008
    • 561

    #1

    Daglichtlampen

    Korting op 420shop
    Ik heb mijn topic aangepast, ging eerst over of ik nu wel of niet TL-lampen moet gebruiken en nog wat vraagjes daarrond, maar mijn moeder wist mij te vertellen dat wij daglichtlampen hadden .
    Nu vraag ik mij toch af of dit wel geschikt is voor wiet... De enigste informatie die erop staat is:
    OSRAM
    80W
    HQL-R (MBF-R)
    DELUXE
    Made in EC o748

    Voor degenen die simpelweg heel veel van die dingen afkennen: is dit oké?
    En voor de mensen die ervaring met daglichtlampen hebben zeg gerust wat jouw ervaringen ermee zijn.


    , Celis
    Last edited by CelisMan; 7 August 2009, 20:00.
    grow da weed, smoke it's buds
  • Smokey
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2007
    • 2488

    #2
    Re: gloeilampen, peertjes of per sé die TL-lampen?

    Je kan spaarlampen of tl lampen gebruiken.

    Gloeilampen zijn niet geschikt om onder te kweken, die geven meer warmte dan licht af.

    In de Brico verkochten ze TL armaturen + lamp aan 7.99€, maar ik weet niet of ze die nog hebben

    Peace

    Comment

    • CelisMan
      Junior Grower
      MemberLucky Member
      • Jun 2008
      • 561

      #3
      Re: gloeilampen, peertjes of per sé die TL-lampen?

      okay, en hoeveel lampen heb ik eigenlijk nodig Is eentje genoeg??



      , Celis
      Last edited by CelisMan; 7 August 2009, 20:00.
      grow da weed, smoke it's buds

      Comment

      • darkiess
        Retired
        • May 2008
        • 1645

        #4
        Re: gloeilampen, peertjes of per sé die TL-lampen?

        hangt er vanaf hoeveel planten je wilt gaan kweken maar
        1 a 2 is goed maar tl balken zijn alleen redelijk voor de groei maar na een bepaalde hoogte niet meer

        want dan bereikt de spectrum van het licht je plant niet meer het kan wel maar dan moet je plant klein houden niet zoals bij smokey zijn kweekverslagf

        Comment

        • Weedy
          Ultra Grower
          420 MemberLucky Member
          • Jul 2008
          • 2248

          #5
          Re: Daglichtlampen

          En denk eraan, hoe meer watt hoe hoger de opbrengst. 3 Lampen hebben samen meer watt dan 1 lamp, en zal dus ook een hogere opbrengst hebben. (Niet waar?).
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment

          • darkiess
            Retired
            • May 2008
            • 1645

            #6
            Re: Daglichtlampen

            ja en nee want aangezien TL lampen meer de lengte in gaan in plaats van de spaarlampen
            je zal dan je toppen moeten toppen om ook naar de andere lampen te moeten komen

            Comment

            • Weedy
              Ultra Grower
              420 MemberLucky Member
              • Jul 2008
              • 2248

              #7
              Re: Daglichtlampen

              Kun je er geen foto van maken, dan weten we wss wel welke lampen je bedoeld.
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment

              • CelisMan
                Junior Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2008
                • 561

                #8
                Re: Daglichtlampen

                Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
                Kun je er geen foto van maken, dan weten we wss wel welke lampen je bedoeld.
                ok zal doen morgen

                , Celis
                Last edited by CelisMan; 7 August 2009, 20:00.
                grow da weed, smoke it's buds

                Comment

                • Weedy
                  Ultra Grower
                  420 MemberLucky Member
                  • Jul 2008
                  • 2248

                  #9
                  Re: Daglichtlampen

                  Goed, dan zijn we er waarschijnlijk snel uit.. Ik zal ook even googelen naar je 'daglichtlamp'

                  Dus dit is hem:



                  Maffe dingen, ligt het aan die foto of zijn het ook echt zo'n lampen?
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment

                  • CelisMan
                    Junior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2008
                    • 561

                    #10
                    Re: Daglichtlampen

                    Ja exact dat zijn ze! Ziet er goed uit hé?

                    Wat denken jullie?


                    , Celis

                    Waarom moet ik nu eigenlijk die foto's nog nemen?
                    Last edited by CelisMan; 7 August 2009, 20:01.
                    grow da weed, smoke it's buds

                    Comment

                    • Weedy
                      Ultra Grower
                      420 MemberLucky Member
                      • Jul 2008
                      • 2248

                      #11
                      Re: Daglichtlampen

                      Dan niet, als het deze zijn.

                      Maar of het geschikte zijn? Ik zal nog even rond zoeken, als ik iets vind (of het wel / niet goed is) laat ik het hier nog wel weten.
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment

                      • CelisMan
                        Junior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2008
                        • 561

                        #12
                        Re: Daglichtlampen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
                        Dan niet, als het deze zijn.

                        Maar of het geschikte zijn? Ik zal nog even rond zoeken, als ik iets vind (of het wel / niet goed is) laat ik het hier nog wel weten.
                        ok thanx
                        grow da weed, smoke it's buds

                        Comment

                        • Weedy
                          Ultra Grower
                          420 MemberLucky Member
                          • Jul 2008
                          • 2248

                          #13
                          Re: Daglichtlampen

                          Ik heb wat info gevonden.

                          De lamp heeft 3000 Lumen.

                          Het is een (duits woord): Quecksilberdampflampe

                          Quecksilber = Kwik
                          Dampf = Damp
                          Lampe = Lamp

                          Kwik-damp-lamp dus.



                          De Defininitie van KwikDampLampen:
                          Lampen waarin licht wordt geproduceerd door middel van een elektrische boog tussen twee elektrodes in een geïoniseerde kwikdampatmosfeer. Ze geven een blauw-groen licht af, dat rijk is aan ultraviolette straling.

                          KwikDampLampen worden ook wel HPL lampen genoemd (= hogedruk kwiklampen).

                          Nu aan de andere, die er meer kennis over hebben, zijn deze lampen geschikt?
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment

                          • Smokey
                            Ultra Grower
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2007
                            • 2488

                            #14
                            Re: Daglichtlampen

                            in veel TL-buizen en spaarlampen zit ook kwikdamp...

                            Ik ben zo een lamp wel al eens tegen gekomen van Grow-Lux ofzoiets...
                            Volgens mij kan je die wel gebruiken voor onder te groeien maar dan denk ik dat je beter af bent met spaarlampen.

                            Peace

                            Comment

                            • CelisMan
                              Junior Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2008
                              • 561

                              #15
                              Re: Daglichtlampen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
                              Volgens mij kan je die wel gebruiken voor onder te groeien maar dan denk ik dat je beter af bent met spaarlampen.

                              Peace
                              Echt? Dat geloof ik niet. Het zijn nota bene lampen speciaal ontworpen voor plantengroei...
                              En ten slotte gebruik ik de kast maar voor een weekje onder te groeien, daarna gaan ze voor de bloei in mijn kweek-serre (zie 'De kweekruimte': 'De kweekserre: het langverwachte bouwverslag:p')


                              , Celis
                              Last edited by CelisMan; 7 August 2009, 20:01.
                              grow da weed, smoke it's buds

                              Comment

                              Bezig...