Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan deze ventilatie setup?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan deze ventilatie setup?

    Korting op 420shop
    ‎‎‎‎‎‎‎‎
    Last edited by caseetta; 1 January 2022, 23:52.

    #2
    Ik zie geen probleem waarom niet.

    Comment


    • caseetta
      caseetta commented
      Editing a comment
      Ik dacht misschien omdat de buis ventilator van de kweek tent veel harder gaat dan de mechanische ventilatie.. dat er daardoor lucht naar beneden gaat de mechanische ventilatie in of dat de lucht van het huis niet goed afgeblazen kan worden.. heb er niet zo veel verstand van vandaar dat ik even wilde informeren..

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dus je weet wel wat het probleem is maar je zoekt bevestiging bij kwekers die het niet weten?
      Last edited by Nederhigh; 1 January 2022, 13:26. Reden: Bericht terug zetten.

    #3
    Ja da gaat nie werken, de helft van je lucht gaat je huis weer in, en je andere vetilator is zo veel minder effectief door de hogere tegendruk.
    Als je beide ventilatoren aan hebt werkt je 330m3/h vetilator misschien een beetje als een ventiel, waardoor bijna alle lucht van je tent direct naar buiten gaat (kiest de weg van de minste weerstand).

    maar daarmee schakel je dus wel direct je afzuiging van je huis uit. Beter een extra schoorsteentje bouwen.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • caseetta
      caseetta commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je antwoord. Ik had het ook gevraagd aan medewerker van een kweek shop. Die raadde aan om de buis te splitsen met een Y stuk en absoluut geen T stuk.. Hij gaf ook aan dat de ventilatie van het huis minder goed ging werken idd, hij zei dat hij het al vaker op deze manier had gezien en dat de lucht niet terecht zou komen bij de beneden verdiepingen.. Ik ben van plan om een schaal model te bouwen om het te testen!

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Goed idee!

    #4
    De 1000 watter is nogal wat, minimaal met co2 anders word het niks en daarnaast voor een eigen rokertje hoeft het zoveel ook niet te zijn toch? de 600 pro is prima materiaal en zou met goed gebruik voldoende moeten geven.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Op zich is een van de voordelen wel met wat overcapaciteit dat de lamp wat efficiënter kan werken. Ik gok zo dat de Lumatek een PWM dimmer heeft dus je kan dimmen zonder dat je je spectrum vern**kt. Ik gok zo dat die lamp wel een betere spreiding heeft dan de 600 en dat zou dan een reden kunnen zin om de 1000 aan te schaffen. Aan de andere kant vraag ik me dan ook af of je zoveel geld aan een lamp moet uit geven als je maar de helft van de capaciteit gebruikt. Hij blijft wel een stuk koeler bij hetzelfde vermogen denk ik

    • caseetta
      caseetta commented
      Editing a comment
      Ik had idd ook overcapaciteit in mijn hoofd.. Ook met de buisventilator, die heeft ook wat overcapaciteit zodat ik het beide niet voluit hoef te draaien.. En mocht ik toch willen uitbreiden dan heb ik daar ook nog altijd de ruimte voor.

    #5
    Ik mis op je tekening de buisfan? Zou je die bovenin de schoorsteen monteren dan gaat het absoluut werken maar ik zou dan wel een terugslagklep monteren op de mechanische ventilatie (rubberen flap kan afdoende zijn). Anders stinkt straks je hele huis naar wiet of je moet veel meer stoken omdat alle warmte weggetrokken wordt.
    Lopend Verslag

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Idee voor een testcase; meten met een anemometer

    • caseetta
      caseetta commented
      Editing a comment
      kroket Dat is zeker een idee, alleen beetje lastig meten in de buis zelf haha.. Misschien kan je het wat verder toelichten?

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Niet echt, behalve dat het een betrouwbaarder resultaat geeft als een inschatting op het blote oog, waarbij temperatuur en luchtvochtigheid ook een rol spelen.
      Je kan de anemometer ook voor de verschillende afzuigkanalen in huis houden, of direct voor de mechanische ventilatie/afzuiger...
Bezig...
X