gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • afghan
    Senior Stoner
    Member
    • Aug 2008
    • 36

    #16
    Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

    maar de kast aan de zijkanten en bovenkant isoleren hoeft niet? Ook niet voor de koude/warme temperatuur buiten de kast?

    en thnx de links en tekeningen zetten me verder aan het denken

    Comment

    • Weedy
      Ultra Grower
      420 MemberLucky Member
      • Jul 2008
      • 2248

      #17
      Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

      Zie; benodigdheden-andere-beginners-vragen-t1589.html

      Oja, met dat spul in de kast bedoel ik eigelijk dat spul wat het licht weerkaatst (staat ook in de link), misschien eerst isoleren om schommelingen van de temperatuur tegen te houden en daarna die folie eroverheen voor het licht te weerkaatsen?


      Edit: Om met spaarlampen te kweken dacht ik aan, om een soort houten kubus aan de ketting te bevestigen:

      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment

      • afghan
        Senior Stoner
        Member
        • Aug 2008
        • 36

        #18
        Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

        hoe hou je de temperatuur binnen op pijl? Met een warmtelamp? Of geven de lampen zelf voldoende warmte?

        Comment

        • Weedy
          Ultra Grower
          420 MemberLucky Member
          • Jul 2008
          • 2248

          #19
          Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

          De lampen geven zowiezo warmte af, Natrium wat meer dan andere, deze hebben daarom ook een betere ventrilatie nodig. Met spaarlampen moet het wel lukken met PC fannetjes, TL buis(/buizen) ook wel lijkt mij.
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment

          • afghan
            Senior Stoner
            Member
            • Aug 2008
            • 36

            #20
            Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

            en over welke oppervlakte spreek je dan? 1m³? ik kan maximum 2m hoog gaan, lengte en breedte is geen probleem. Moet ik anders naar een anders soort ventilatiesysteem uitkijken?

            Comment

            • Weedy
              Ultra Grower
              420 MemberLucky Member
              • Jul 2008
              • 2248

              #21
              Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

              Allereerst, welke lamp wil je gebruiken, aantal watt etc.
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment

              • afghan
                Senior Stoner
                Member
                • Aug 2008
                • 36

                #22
                Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

                Bulb Philips Son-t-Pia 250 w of lijken spaarlampen beter?

                Comment

                • Weedy
                  Ultra Grower
                  420 MemberLucky Member
                  • Jul 2008
                  • 2248

                  #23
                  Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

                  De hogedruk natriumlampen zijn volgens de experts de beste, met de hoogste opbrengst.
                  Voor 250 watt zul je wel een betere ventilatie nodig hebben denk ik, ik ben geen expert op dat gebied, daar kan ik je niet echt mee helpen.

                  Spaarlampen kan natuurlijk ook, wat goedkoper in de stroom maar de opbrengst is ook minder. En je hebt er 'n hele hoop nodig wil je 'n hoog wattage in je kast hebben.



                  Edit; denk ook aan reflectoren boven (/ klein beetje erom heen) boven de TL buizen / Spaarlampen. Deze zijn te maken van aluminium blikjes die je door midden zaagt.
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment

                  • afghan
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Aug 2008
                    • 36

                    #24
                    Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

                    heb je enig idee hoeveel watt je moet hebben voor een kast van 1 x 1 x 2m? Kom je toe met 250w of heb je meer nodig?

                    Comment

                    • Weedy
                      Ultra Grower
                      420 MemberLucky Member
                      • Jul 2008
                      • 2248

                      #25
                      Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

                      Met 250 watt moet het wel aardig lukken, met meer watt lukt het beter.
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment

                      • afghan
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Aug 2008
                        • 36

                        #26
                        Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

                        lol... en met wat meer watt moet ik ze insmeren met zonnebrandolie

                        ik ga morgen in de growshops in A'dam even kijken wat er kan... heb mijn shoppinglist al bij... enkel zien dat ik eerst de growshop doe en dan de coffeeshop... anders kunnen ze me aansmeren wat ze willen

                        Comment

                        • bobR
                          Retired
                          • Oct 2012
                          • 4

                          #27
                          Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

                          moet vr die pc fans ook echt 2 gaten gezaagd worden of niet

                          Comment

                          • Weedy
                            Ultra Grower
                            420 MemberLucky Member
                            • Jul 2008
                            • 2248

                            #28
                            Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

                            U bumpt een topic van maar liefst 4 jaar geleden haha.

                            Natuurlijk moeten er gaten geboord worden, anders kan de lucht toch nooit naar buiten? Maak bijvoorbeeld de inlaat linksonder en de uitlaat rechtsboven.
                            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                            Comment

                            • ikkedus
                              Wicked Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Sep 2012
                              • 241

                              #29
                              Re: gezocht voorbeelden van een kweekkast (zelfgemaakt)

                              lucht, warmte en water dat is de noodzaak, inlaat lucht wel kleiner maken dan de uitlaat voor onderdruk

                              Comment

                              Bezig...