Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe pak ik me eerste kweek aan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe pak ik me eerste kweek aan?

    Korting op 420shop
    Hee allemaal,

    Sinds kort hier op het forum, en na 2 weken veel zoeken op internet zit ik toch met een aantal vragen. Ik zal proberen zo veel mogelijk informatie te geven en mijn vragen zo duidelijk mogelijk te stellen.

    Ik wil zo rond half juni beginnen met mijn eerste kweek, ik wil dit binnen gaan doen in een kweek-tent.
    Ik wil MAXIMAAL 5 planten zodat als ik bezoek krijg ze alle spullen / planten meenemen maar ik verder geen problemen heb, het risico van het vak zal ik maar zeggen

    Nu zat ik te denken aan de Sativa / Indica Mixpack A van greenhouse.
    Dit omdat de voornamelijk Indica soorten eerder klaar zullen zijn en de voornamelijk Sativa soorten nog wat langer door kunnen bloeien, dit om ruimte te besparen en natuurlijk de verschillende soorten te proeven

    Nu is mijn eerste vraag: wat voor ruimte is hier het best voor geschikt?
    Ik zat zelf te denken aan een kweek-tent van 1.20m bij 1.20m bij 2m
    Namelijk: http://www.desjop.nl/index.php?item=...=13189&lang=NL

    #2
    Re: Hoe pak ik eerste kweek professioneel aan?

    Leuk man, in elk geval heel veel plezier gewenst !

    maar je timing > half juni beginnen betekend eindbloei hartje zomer > met een hittegolf die dan best waarschijnlijk is wordt het pittig om je temp op orde te houden. Veel kwekers stoppen juist tijdens het buitenseizoen met binnenkweek, om dat weer in september op te starten.

    en nog iets : iedere binnenkweek mbv technische hulpmiddelen is verboden, alleen planten die in natuurlijke omstandigheden worden gehouden (op je balkon, in de tuin) kunnen zorgen voor seponering van de zaak (met afstandsverklaring) mocht je gepakt worden. Met je tentje ben je gewoon de sigaar > ik zou er mn huis mee uitgegooid worden (*(&^&^)*^& maar het is niet anders)
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Hoe pak ik eerste kweek professioneel aan?

      voor strafvervolging gaat het erom of je bedrjfsmatig bezig ben,meer dan 5 is bedrijfsmatig.met of zonder lamp.zit je in een huurwoning dan kan je problemen verwachten,zelfs met 5 op je balkon.de afvoerslang voor de warme lucht op het schoorsteen kanaal aansluiten is het beste.zorg dat de kamer waar de tent in komt te staan echt verduisterd kan worden,anders kijken de buuren mee als je de tent open doet met de lamp aan.tentje van 120 cm bij 120 cm bij 2 meeter is ideaal voor 600 watt.een 500 cub softbox en 500 cub canfilter zorgt voor mindergeluid en geeft met de tent dicht geen geur af.een boxfan die je voor je plantjes hangt in de tent geeft verkoeling voor de dames.zou ook minimaal 25 literpotten gebruiken,vinden ze lekker.ook een extra stukje vijverzeil op de bodem van de tent kan ellende voorkomen.ook al heb je maar een lamp een klein schakelkastje zorgt ervoor dat de tydklok niet blijft hangen,blijft ie hangen dan gaat de lamp niet meer uit.is niet handig als je bv in week 4 van de bloei zit.succes ermeeen de beste oogst van mezelf heb ik in de zomer gedraaid tussen 2 hittegolven in.groeien doen ze niet zo goed als het tewarm is maar afbloeien dat ze doen

      Comment


        #4
        Re: Hoe pak ik eerste kweek professioneel aan?

        Inderdaad wat tumble trimmert zegt wat betreft bedrijfsmatigheid is waar.
        Ik heb gisteravond aardig wat gezocht en als je maximaal 5 planten hebt en je wordt gepakt dan nemen ze de planten en het materiaal in maar wanneer je er afstand van doet volgt een sepot.
        Wat in houd dat je niet wordt vervolgd voor een strafbaar feit omdat aangenomen wordt dat het voor eigen gebruik is.

        Ik zit in een koophuis van mn ouders dus geen probleem met uitzetting door de verhuurder.

        Aan de schoorsteen is gewoon het meest ideale aangezien in die kamer het raam richting de tuin staat, de tuin is groot dus er is geen mogelijkheid voor de huizen die achter de tuin staan om de lamp op te merken.
        Gewoon gordijnen dichthouden.
        Maar komt er nou wel of geen licht door die tent heen? Anders moet ik er nog een gordijn o.i.d. voorhangen, en maakt het veel lawaai?
        Ik slaap regelmatig met computer en/of airco aan en kan hier prima doorheen slapen maar als zo'n tent vreselijk lawaai maakt gaat dat m natuurlijk niet worden

        En hoe maak je veilig een gat in de schoorsteen, en hoe dicht je die als je klaar bent met kweken?

        Comment


          #5
          Re: Hoe pak ik eerste kweek professioneel aan?

          De kweektenten zijn lichtdicht.
          Een gat in de schoorstaan maak je met een hamer of kleine moker en een koudbeitel. Dichtmaken doe je gewoon met kalkzandsteen en specie. Het litteken strijk je vol met roodband (kleefgips), behang er over in weg is het gat.

          Comment


            #6
            Re: Hoe pak ik eerste kweek professioneel aan?

            er mag geen licht door de tent naar buiten komen,omdat het dan ook in de donkere periode als de planten slapen naar binnen kan komen,ook niet bij je planten kijken als het licht uit is,dan kunnen ze weer in de groei schieten.met steen bijtel en hamer hak je het luchtkanaal vrij.daarnaa maak je een plaat voor met een flens erop,slang erop en afblazen maar.dichten doe je met gips een tent met een busafzuger,ufo . maakt meer lawaai dan een tent met een softbox

            Comment


              #7
              Re: Hoe pak ik eerste kweek professioneel aan?

              Hoe zie ik dan wanneer het licht is en ik naar mn planten kan kijken ?

              Thanks voor de info over dat gat (Y)

              Comment


                #8
                Je moetbtoch weten wanneer je dag en nachtcycli beginnen, bv de nacht laten ingaan om 16h en dat gedurende 8h , dan weet je tussen 4u 's namiddags en middernacht niet je tentje mag openen.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe pak ik eerste kweek professioneel aan?

                  Is het nou 18/6 of 16/8 ? Ben ff in de war
                  BTW wat voor stroomrekening kun je verwachten als je 600W lamp Kun je dit ergens uitrekenen?

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe pak ik eerste kweek professioneel aan?

                    Als je nu eens begint dit forum door te lezen. Er is een zoekfunctie aanwezig, dus je leest alleen maar de voor jou van belang zijnde topics. Dan hoef je al deze onnodige vragen niet te stellen. Meerderjarige mensen worden geacht enkele vaardigheden te bezitten. Een daarvan heet zelfredzaamheid.

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoe pak ik eerste kweek professioneel aan?

                      Mazra, alle vragen die je stelt staan uitgebreid op het forum...
                      Een tip: lees een paar kweekverslagen, gebruik de zoekfunctie en als je niks kunt vinden..ga je het vragen!
                      Denk ook ff na over een titelaanpassing (
                      neem hiervoor dan contact op met de moderator van het desbetreffende forum )
                      op een hobby en medicinaal forum staat professioneel niet zo prettig
                      Dit kan verward worden met kweken in het groot.....
                      Alvast bedankt voor je medewerking!
                      Last edited by ceBep; 13 April 2011, 16:57.

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Hoe pak ik me eerste kweek aan?

                          Titel aangepast.

                          Had ook even een uurtje aandacht aan de regels gegeven van dit forum. Zoals Vale al melden is dit een hobby forum en word hier niks "professioneels" gedaan.
                          brabantse nachten zijn lang

                          Comment


                            #14
                            Re: Hoe pak ik me eerste kweek aan?

                            Dankjewel hoor.
                            Sorry voor mijn menselijkheid

                            Comment

                            Bezig...
                            X