Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat is het kenmerk van teveel licht? (ppfd)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wat is het kenmerk van teveel licht? (ppfd)

    Korting op 420shop
    2022-03-03 19_51_21-FC-E6500 LED Grow Light good for Commercial Personal Indoor Grow.png Hallo,

    Als je een te sterke led-lamp boven wiet hangt, hoe ziet dat er dan uit? Worden de bladeren wit ofzo? Of zie je helemaal niks?

    Ik heb de fc-e6500 op 30 cm hangen en ik zie alleen maar goede dingen !



    Ik heb gelezen dat boven 1000 de planten het niet meer kunnen opnemen en dat je co2 moet gaan gebruiken.

    Maar hoe zie je dat?

    Heefft het zin van een zwaardere lamp te kopen en in een 120x120 te hangen?

    bvb deze: https://marshydro.eu/products/fc-8000/

    is het overkill of ga ik een hogere opbrengst hebben?

    2022-03-03 19_53_24-Mars Hydro FC 8000 800W LED Grow Light Samsung Commercial Vertical Farm Medical .png

    Thing is... hoe zie je dat een plant tevele ppfd heeft en dat je eigenlijk de fotonen weggooit?

    Grtz


    #2
    Lightbleach. Witte topjes op je top als de lamp te dicht was. Teveel licht.

    Comment


      #3
      is dit lightburn of nutrientburn?

      de ec was 1,6, ik heb dan gelezen dat LED minder voeding nodig heeft, en heb nu de EC op 0,9.

      het begint met de bladpunten die geel worden (ik dacht: nutrient burn), dan de rest van het blad

      Bleach van licht heb ik ook al gezien: dat is dan direct knalwit?

      2022-03-03 22_48_46-Foto - Google Foto's.png 2022-03-03 22_48_53-Foto - Google Foto's.png 2022-03-03 22_49_06-Foto - Google Foto's.png

      Ik ben ook terug wat stikstof aan het verhogen.

      Week 6 van 8

      Grtz & thx
      Last edited by Manfred; 3 March 2022, 22:12.

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Als de blaadjes bovenin krokant worden kun je er vanuit gaan dat je te veel licht hebt...

      #4
      Light burn en nutrient burn lijken erg veel op elkaar onder led.
      Tot die conclusie kwam ik ook al tijdens een kweekje.
      Schijnt ook zo te zijn dat planten onder led meer voeding kunnen hebben, en dan ook minder gevoelig zijn voor light burn... Maarja ondat de symptomen, (zeker in het begin gele puntjes)
      Zo op elkaar lijken is het tricky


      https://www.growweedeasy.com/cannabi...ems/light-burn
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        Hallo, neneen, onder LED hebben ze net minder voeding nodig heb ik gelezen. omdat het koeler is? 1/3 tot 1/2 van de EC onder HPS. Maar om eerlijk te zijn, ik denk dat het nutesburn is, ik heb dat al veel gezien, onder HPS ook, en de puntjes worden geel. Ik heb ook al light burn gezien onder HPS, en dan worden de stukjes plant het dichtste bij de lamp WIT. ni?

      • HardHouse
        HardHouse commented
        Editing a comment
        Onder led is de temp lager als onder hps en alle voedingschemas zijn gebaseerd op hps dus als je het schema zou aanhouden krijgen je planten te weinig voeding want je geeft minder water per plant als onder een hps je moet onder led dus altijd meer voeding doseren als onder hps

      #5
      Volwassen plant kan veel aan ook. Kleintjes en teveel licht is dodelijk. Dan had ik verbrand blad over de periode van een week fzo . Weken achterstand en opnieuw moeten beginnen. Wat voeding denk ik hier maar geen lamp bleach ...

      Overweeg je co2 mss? Ook nog over gedacht maar ja he
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        Hoi, mja, Co2, dat zuig je toch weg met de afzuiging?

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Weet ik ff niet meer...

      #6
      Ik heb net light burn gezien onder mijn HPS, en dan worden te bovenste toppen KNALWIT, witter kan niet, precies of die reflecteren het puurste wit, op een paar kleine topjes... hetgeen ik bij de led had, was nutrient burn...

      Comment


      • Italiano
        Italiano commented
        Editing a comment
        Hoe ziet dit eruit?

      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        wel, die zijn nu af, maar soms als de toppen te dicht bij hps komen, bleekt precies alles wit ... witter dan wit.
    Bezig...
    X