Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tijdschakelaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tijdschakelaar

    Korting op 420shop
    Voor mijn binnenkweek heb ik nog een tijdschakelaar nodig. Ik heb er al één, maar daar moet je voor elke dag apart het programma instellen, niet handig dus. zodra je naar bloei overschakelt.

    Nu heb ik al een kast waar de elektra inkomt, daar zit ook al een relais in, maar dat ding bromt enorm, ook niet handig dus. Ik zit te denken om een nieuw relais aan te schaffen, maar vraag me eigenlijk af of dat wel nodig is bij één lampje van 120W. Deze kast heb ik lang geleden gebruikt bij een HPS lamp, daar was een relais wel handig.

    Zou ik de lamp niet net zo goed direct aansluiten op de tijdschakelaar, die dingen kunnen naar zeggen 3600W schakelen. Ik heb deze op het oog:

    852x1200.jpg

    Er zijn vele merken die dezelfde klok leveren, je kan het vooral zien aan de volgorde en functie van de knoppen. Doen of niet doen? Of heeft iemand een betere klok als advies?

    #2
    Neehoor, als je een beetje een degelijke tijdschakelaar koopt kun je daar prima 120W led mee schakelen. Die schakelaar die je hebt, nja tis niet super, maja.
    Persoonlijk zou ik toch wel een degelijke kopen, gewoon omdat.. Nja, je weet maar nooit!
    Gebruik deze voor 2/300w led https://www.greensell.nl/a-39964931/...s/#description

    Wat jij hebt... Er zijn gevaarlijkere dingen in het leven. De kans dat het misgaat is waarschijnlijk verwaarloosbaar, maar voor een paar euro zo'n risico uitsluiten vond ik t waard.
    Net als een andere kopen voor gebruiksgemak, ik heb ook een hekel aan die dingen met 8 knoppen etc.. Gewoon een draaischijfje met pinnetjes
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je reactie. Dan ga ik zo'n analoge tijdschakelaar kopen en geen relais. Maakt het ook een stuk simpeler.

    #3
    Ik heb er eentje van 10euro die doet het al paar jaar

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ik heb er inmiddels één. Niet zo een hele dure, wel analoog met zo'n draaischijf, lekker makkelijk.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Precies
Bezig...
X